Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-14, 23:47
  #661
Medlem
lupacs avatar
Sealstryper:

Citat:
Och dessa kända feminister är förstås kärleksfulla ?


https://sv.wikipedia.org/wiki/SCUM-manifestet

https://jamstalldhetsfeministern.wor...ern-instammer/


http://nyheter24.se/debatt/883654-la...milla-lackberg


Nog tycker jag det luktar hatsekt alltid.....

Medan Hitler skyllde allt på judarna så skyller dessa totalhaverister sina tillkortakommanden på "patriarkatet" .
Prova att byta ut ordet "man" mot "jude" i valfri text av Kakan eller Dahmer så ska du se att det går kalla kårar efter ryggen när du ser ett eko av Tyskland under 30-talet .....

Det är betydligt bekvämare för dessa tragiska människor att spy ut sin galla där de inte riskerar att få mothugg och förnedras offentligt istället för på Flashback där ordet är fritt .

Nu är vi tillbaka till topic lupac , försök stanna där .

Hoppas jag den här tråden är mer passande än den som nyss låsts.

Scum-manifestet är ju en satir så den kan du inte ta på alltför blodigt allvar. Inte kan du få kalla kårar efter ryggen av en harmlös bok? Själv får jag obehagsrysningar av blotta tanken på Mein Kampf.

Vad roligt att du gillar Jämställdhetsfeministern så mycket att du måste posta en länk till den. Här har du ytterligare en artikel som du säkert kommer att uppskatta:

https://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com

"SD och F! slås ihop till ett parti: SF! – Sverigefeministerna!"

Både nazister och feminister tillsammans blir ju FEMINAZI. Nu kan du gå ut offentligt med kungörelsen att du ska rösta på hatkärlekssekten SF!
Citera
2017-05-15, 10:45
  #662
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Sealstryper:



Hoppas jag den här tråden är mer passande än den som nyss låsts.

Scum-manifestet är ju en satir så den kan du inte ta på alltför blodigt allvar. Inte kan du få kalla kårar efter ryggen av en harmlös bok? Själv får jag obehagsrysningar av blotta tanken på Mein Kampf.

Vad roligt att du gillar Jämställdhetsfeministern så mycket att du måste posta en länk till den. Här har du ytterligare en artikel som du säkert kommer att uppskatta:

https://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com

"SD och F! slås ihop till ett parti: SF! – Sverigefeministerna!"

Både nazister och feminister tillsammans blir ju FEMINAZI. Nu kan du gå ut offentligt med kungörelsen att du ska rösta på hatkärlekssekten SF!

Man behöver kanske inte totalt tappa det inför SCUM-manifestet, men att kritiken som riktas mot den kan avfärdas i sin helhet pga någon vag hänvisning till att det skulle vara satir känns bara korkat, helt ärligt. Solanas försökte ju de facto mörda Andy Warhol, så det var nog inte skrivet som satir. Typ som att Breivik skulle hävda att hans manifest var satir från sin nuvarande position, känns inte trovärdigt direkt.

Solanas skrev den inte som satir, inte i det avseende som vanlgitvis menas i vilket fall. Tror du verkligen att det inte finns jävligt många tokarga feministbrudar som läser den som helig skrift snarare än satir?

Det är faktiskt bara att acceptera verkligheten som den är, feminismen har bara en central text och det är SCUM. SCUM är således feminismens ideologiska fundament. Att du avfärdar den som satir visar snarare på att du i hemlighet erkänner den, om den inte hade beskrivit feminismen som rörelse så hade du avfärdat dess innehåll som motbjudande men harmlöst, inte enkom harmlöst.
Citera
2017-05-15, 19:17
  #663
Medlem
Pansarveckets avatar
SCUM-manifestet är INTE satir, precis som "Män är djur", översättningen av SCUM-manifestet, män är talibaner inte är satir. Valerie Solanas försökte faktiskt mörda Andy Warhol och hon hade sprayat kulorna med silverfärg OCH klätt dem i folie. Det vat det som fick pistolen att haka upp sig, så hon inte kunde skjuta mer. Det bevisar att hon inte hade alla paddlar i vattnet. När hon var 15 var hon hemlös och blev gravid med en sjöman. Precis lika illa är det med Andrea Dworkin och våra mest framstående feminister. Deras inre bataljer vet de flesta inte om, men de splittras lika fort som de hinner koka ihop något, dvs de kannibaliserar på sig själva.
Sara Stridsbergs karriär är helt byggd på Solanas manifest och fick för det Nordiska rådets litteraturpris (!), först med översättningen av manifestet, hennes bok Drömfakulteten och hennes teaterpjäs Valerie Solanas ska bli president i Amerika.

Kan ni tro detta: hon sitter idag i den svenska akademien, vilket visar vilken makt feminismen har här i landet. Och hur korrupt kulturmarxismen i själva verket är.
Citera
2017-05-15, 19:27
  #664
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Sealstryper:
Scum-manifestet är ju en satir så den kan du inte ta på alltför blodigt allvar. Inte kan du få kalla kårar efter ryggen av en harmlös bok? Själv får jag obehagsrysningar av blotta tanken på Mein Kampf.

SCUM-manifestet är feministernas Mein Kampf och skrevs av en tokfeminist som verkligen försökte leva efter dess regler .
Du kanske missade att hon försökte mörda tre män ?
Det obehagliga är att det idag är både tillåtet och accepterat att via media skrika ut sitt hat mot män ,det kan till och med leda till lukrativa TV-uppdrag och pseudokändisskap .

Som jag skrev i ett tidigare inlägg ; byt ut ordet man/män mot jude/judar så får du se hur feministtexterna plötsligt blir väldigt nära propagandan under 30-talet .

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vad roligt att du gillar Jämställdhetsfeministern så mycket att du måste posta en länk till den. Här har du ytterligare en artikel som du säkert kommer att uppskatta:

Struntar blankt i Jämställdhetsfeministern men lathet gjorde att jag istället för att skriva en separat länk till alla hatiska uttalanden av Kakan , Gudrun , Dahmer m. fl gjorde det enkelt för mig .

Du missade tydligen poängen .
Ska försöka förklara det ännu tydligare nästa gång .....
Citera
2017-05-19, 12:52
  #665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Rasister är lättlurade satar som tror på sagor, t ex den om somalier som får levande avkomma med schimpanser.

Är det verkligen rasister som är "lättlurade" och "tror på sagor", eller är det de självgoda anti-vita som tror på allt som deras judiska apologeter spottar ur sig i syfte att projicera deras egna vidriga människosyn på sina motståndare som är lättlurade och snart med en liten apunge vid bröstet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Ilya_Ivanovich_Ivanov

Citat:
In the 1920s, Ivanov carried out a series of experiments to create a human/nonhuman ape hybrid. Working with human sperm and female chimpanzees, he failed to create a pregnancy.[2] In 1929 he organized a set of experiments involving nonhuman ape sperm and human volunteers, but was delayed by the death of his last orangutan


Vissa kretsar vet jag har blivit inlurade i stalinism med anspelning på "de hemska nazisterna".

-------------------------------------------------------------------------------------

Fast det var egentligen inte därför som jag hamnade här, det var för att i dagens STIL i P1 så var det en viss Fia-Stina Sandlund som gjorde ett rätt så vidrigt uttalande gällande USA's Första Dam Melania som gick ut på att hon var "bara Barbiedocka, hon är inte Barbiedocka med hjärna", ett icke-mänskligt ting utan några som helst mänskliga attribut eller egenskaper.

Vilket fick mig att fundera om den här sortens feminister är representativa för rörelsen som helhet eller om det är den mest högröstade delen, och om feminister ställer sig bakom att den här tongången får representera feminismen på den statsfinansierade radion?
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2017-05-19 kl. 13:16.
Citera
2017-05-19, 20:42
  #666
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Fast det var egentligen inte därför som jag hamnade här, det var för att i dagens STIL i P1 så var det en viss Fia-Stina Sandlund som gjorde ett rätt så vidrigt uttalande gällande USA's Första Dam Melania som gick ut på att hon var "bara Barbiedocka, hon är inte Barbiedocka med hjärna", ett icke-mänskligt ting utan några som helst mänskliga attribut eller egenskaper.

Vilket fick mig att fundera om den här sortens feminister är representativa för rörelsen som helhet eller om det är den mest högröstade delen, och om feminister ställer sig bakom att den här tongången får representera feminismen på den statsfinansierade radion?
Sa du Stil?
Har man bytt betydelse på det ordet också?
Citera
2017-05-19, 20:59
  #667
Medlem
"Feminister" som tar avstånd för "feminazism" är ju inte feminister. Tycker att alla feminister borde vara öppna med att man hatar män. Eftersom att vi redan vet det ser jag inte poängen att förneka det.
Citera
2017-05-22, 00:29
  #668
Medlem
Lanzals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
"Feminister" som tar avstånd för "feminazism" är ju inte feminister. Tycker att alla feminister borde vara öppna med att man hatar män. Eftersom att vi redan vet det ser jag inte poängen att förneka det.
Jag är feminist och man. Hatar inte mig själv. Då är jag kanske inte feminist iofs.. :/
Citera
2017-05-22, 23:08
  #669
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanzal
Jag är feminist och man. Hatar inte mig själv. Då är jag kanske inte feminist iofs.. :/
Ursäkta mig, men är du helt säker på det?
Första tecknet är självförnekelse.
Citera
2017-08-05, 21:22
  #670
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Man behöver kanske inte totalt tappa det inför SCUM-manifestet, men att kritiken som riktas mot den kan avfärdas i sin helhet pga någon vag hänvisning till att det skulle vara satir känns bara korkat, helt ärligt. Solanas försökte ju de facto mörda Andy Warhol, så det var nog inte skrivet som satir. Typ som att Breivik skulle hävda att hans manifest var satir från sin nuvarande position, känns inte trovärdigt direkt.

Solanas skrev den inte som satir, inte i det avseende som vanlgitvis menas i vilket fall. Tror du verkligen att det inte finns jävligt många tokarga feministbrudar som läser den som helig skrift snarare än satir?

Det är faktiskt bara att acceptera verkligheten som den är, feminismen har bara en central text och det är SCUM. SCUM är således feminismens ideologiska fundament. Att du avfärdar den som satir visar snarare på att du i hemlighet erkänner den, om den inte hade beskrivit feminismen som rörelse så hade du avfärdat dess innehåll som motbjudande men harmlöst, inte enkom harmlöst.
Det beror på läsarens preferenser och politiska ideologi om SCUM-manifestet ska tolkas bokstavligt eller som ett uttryck för satir eller allvar. Solanas argumenterade visserligen genom sitt manifest för kvinnans frigörelse, men det betyder inte att man ska tolka hennes berättelse bokstavligt som en våldsam uppmaning till att utplåna mannen fysiskt och socialt. Enligt bland annat översättaren Sara Stridsberg ska manifestet tolkas som en ironisk betraktelse präglad av en stor portion svart humor.

Feminister betraktar SCUM-manifestet som en satirisk berättelse, medan antifeminister sådana som du tolkar det bokstavligt och med blodigt allvar. Livrädd för att ’manshatande feminazis’ ska skaffa sig inspiration av det blodigare slaget från manifestet, dvs att tyda ’Cutting Up Men’ som en order att skära upp män med en kniv?

Visst finns det galna mörderskor av typ seriemördare med stark blodlystnad, men de är lyckligtvis extremt få. Solanas var av den oerhört sällsynta sorten. Så du kan lugnt sova med båda ögonen slutna. Det är betydligt fler manliga kvinnohatare än kvinnliga manshatare som ägnar sig åt blodiga massakrer och andra mord.
Citera
2017-08-05, 22:19
  #671
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
SCUM-manifestet är feministernas Mein Kampf och skrevs av en tokfeminist som verkligen försökte leva efter dess regler .
Du kanske missade att hon försökte mörda tre män ?
Det obehagliga är att det idag är både tillåtet och accepterat att via media skrika ut sitt hat mot män ,det kan till och med leda till lukrativa TV-uppdrag och pseudokändisskap .

Som jag skrev i ett tidigare inlägg ; byt ut ordet man/män mot jude/judar så får du se hur feministtexterna plötsligt blir väldigt nära propagandan under 30-talet .

Du kanske missade att Hitler, stollen bakom Mein Kampf, låg bakom 25 miljoner dödsfall. Då är Solanas tre mordförsök bara en pissdroppe i universum jämfört med Hitlers massmord. Visserligen är det en klen tröst för stackars Andy Warhol som fick fysiska men efter attentatet under återstoden av sitt liv.

Skriker kvinnor verkligen ut sitt manshat i TV? I vilket program då? Det skulle jag gärna vilja se.

Till skillnad från manshat leder kvinnohat till negativa konsekvenser i samhället som bland annat synen på kvinnan som mindre värd än mannen, förtryck, tafsningar, våldtäkter, misshandel, hot, mord, förföljelser och mycket mer. I en del länder utanför Europa förekommer könsstympningar och tvångsgiften.

Manshat är i stort sett verbala missnöjesuttryck från feminister och ger inga våldsamma yttringar. Det finns säkert några få tragiska konsekvenser av denna sorts hat. T ex Solanas mordförsök på Andy Warhol och ytterligare två män för nästan 50 år sedan och seriemörderskan Aileen Wuornos mord på sju män (1989-1990). Annars är det mest snack och lite verkstad från manshatande feminister. Som innerst inne inte hatar sina män, pojkvänner, bröder, söner och andra manliga anförvanter. Bara gruppen män.

Citat:
Struntar blankt i Jämställdhetsfeministern men lathet gjorde att jag istället för att skriva en separat länk till alla hatiska uttalanden av Kakan , Gudrun , Dahmer m. fl gjorde det enkelt för mig .

Du missade tydligen poängen .
Ska försöka förklara det ännu tydligare nästa gång .....

Om du ska förklara det tydligare för mig, då kan du väl ge mig länkar till seriösa artiklar om feministernas ”hatiska uttalanden”. Inte till skämtsajter som Jämställdhetsfeministern. Då kanske jag kan se poängen om den finns.
Citera
2017-08-05, 22:23
  #672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
SCUM-manifestet är INTE satir, precis som "Män är djur", översättningen av SCUM-manifestet, män är talibaner inte är satir. Valerie Solanas försökte faktiskt mörda Andy Warhol och hon hade sprayat kulorna med silverfärg OCH klätt dem i folie. Det vat det som fick pistolen att haka upp sig, så hon inte kunde skjuta mer. Det bevisar att hon inte hade alla paddlar i vattnet. När hon var 15 var hon hemlös och blev gravid med en sjöman. Precis lika illa är det med Andrea Dworkin och våra mest framstående feminister. Deras inre bataljer vet de flesta inte om, men de splittras lika fort som de hinner koka ihop något, dvs de kannibaliserar på sig själva.
Sara Stridsbergs karriär är helt byggd på Solanas manifest och fick för det Nordiska rådets litteraturpris (!), först med översättningen av manifestet, hennes bok Drömfakulteten och hennes teaterpjäs Valerie Solanas ska bli president i Amerika.

Kan ni tro detta: hon sitter idag i den svenska akademien, vilket visar vilken makt feminismen har här i landet. Och hur korrupt kulturmarxismen i själva verket är.
Solanas var schizofren. Det utesluter inte att hon även var satiriker.

Många stora konstnärer har lidit av psykiska sjukdomar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback