Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-30, 03:47
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zteffen81
En AC behövs knappast i Sverige. Blir det för varmt är det bara att öppna ett fönster eller två. Man kan även låta ytterdörren stå öppen om man bor i hus.

Problemet med den lösningen är att en massa insekter flyger in då, myggor, flugor, spindlar, harkrankar och en massa annan skit. Därför öppnar jag aldrig fönstret på sommaren.
Citera
2016-09-30, 04:04
  #206
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidote144
Problemet med den lösningen är att en massa insekter flyger in då, myggor, flugor, spindlar, harkrankar och en massa annan skit. Därför öppnar jag aldrig fönstret på sommaren.

Myggnät funkar utmärkt hemma hos mig på nätterna - på dagarna kör jag ac men på nätterna vill jag ha det tyst..
Citera
2016-10-05, 22:55
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsburyPerk
Den högsta registrerade temperaturen i Helsingborg är 32.4 grader. Någonsin. Bara gå in på SMHI och kika.
Jaha, och? Din poäng är?

Citat:
Ursprungligen postat av AsburyPerk
Du tillhör nog en av dom som lever i förnekelse, som intalar sig själv att "vädret i Sverige är inte så dåligt, framförallt inte i Sydsverige, här är som i utlandet". Du kanske mäter temperaturen i solen mot en husvägg.... "35 grader på balkongen i maj" drar du en Facebook update på samtidigt som du tänker att "det blir minsann varmt i Sverige också".
1, jag har KLAGAT på värmen, inte framfört det som något positivt.
2, jag har inte mätt temperaturen, jag klargör tydligt varifrån angivelsen kommer.
3, jag har inte Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av AsburyPerk
Patetiskt.
Jag skulle aldrig säga så om någon annan, men jag kan bara hålla med. Du är allt lite patetisk.

Citat:
Ursprungligen postat av AsburyPerk
Inse istället att du lever i ett kallt, mörkt, grått skitland. Det inkluderar Sydsverige.
Jag hade bara varit tacksam om du hade haft rätt. Utetemperaturen är nu nere på 6 grader nattetid, och dagsolen gör fortfarande att jag har 25 grader varmt i bostaden, trots att all värmen är avstängd. Så, ett mörkt, grått skitland, hade varit betydligt trevligare för min del. Det går åt rätt håll, ge det ett par veckor till så...
B!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback