Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-27, 23:11
  #121
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Det är något lattjo med tiden när man är inne via datorn. För min del står rätt tid när jag går in på FB via telefonen, senaste inlägget med bilderna vid vattnet Onsdag kl 22:17.
Aha, då är det lattjo med tiden på min mobil. Det står "I går kl 09:17 Borensberg". Skönt, då hr nog polisen allt under kontroll.
Citera
2016-05-27, 23:11
  #122
Medlem
Silltunnas avatar
Hur som helst verkar det ha varit en händelserik kväll.
Dock väldigt tyst om den stackars grannen som fick halva örat avbitet av psykfallet! Nån som vet mer där?
Citera
2016-05-27, 23:14
  #123
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Med andra ord gillar kemiska preparat å galen på vanlig Bond svenska.
Nja, andra i tråden har sagt att han gillar droger. Jag ville påstå att kan bita folk i nyktert tillstånd. Kortfattat: han är född sån.
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ok, professorn! Tack för ett klargörande som absolut ingen annan hade kunnat gissa sig till!
Ett frågetecken är dock vad du menar med "bra eller dåligt grundad, ADHD-diagnos"?
Du tog upp att verkade vara lättkränkt och narcissistiskt. Han verkar inte alls vara lättkränkt eller narcissistisk (jfr någon som är i samma ålder, har samma livsstil och är ostraffad. Eller varför inte se avsnitt av Paradise hotel eller dyl.)

Med dåligt grundat syftade jag på att ADHD-diagnoser även ställs ganska lättvindigt.
Citera
2016-05-27, 23:19
  #124
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Nja, andra i tråden har sagt att han gillar droger. Jag ville påstå att kan bita folk i nyktert tillstånd. Kortfattat: han är född sån.

Du tog upp att verkade vara lättkränkt och narcissistiskt. Han verkar inte alls vara lättkränkt eller narcissistisk (jfr någon som är i samma ålder, har samma livsstil och är ostraffad. Eller varför inte se avsnitt av Paradise hotel eller dyl.)

Och vad grundar du egentligen detta på?
Han har ju ett brett dokumenterat våldsamt förflutet där han gett sig på de flesta som kommit i hans väg...så hur kan du påstå att han inte verkar lättkränkt?
Citera
2016-05-27, 23:33
  #125
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Och vad grundar du egentligen detta på?
Han har ju ett brett dokumenterat våldsamt förflutet där han gett sig på de flesta som kommit i hans väg...så hur kan du påstå att han inte verkar lättkränkt?
På lika lösa grunder som alla andra i tråden.

Det beror förstås vad man menar med lättkränkt. T ex ska han vid incidenten, där han "misstänktes" för mordbrand, ha varit ensam. Han var bekant med tjejtrion sedan tidigare och de tycks haft åtminstone en liknande trevlig kväll som inte slutade i blodbad. Han ser även ut att ha haft relativt välfungerande socialt liv.
Citera
2016-05-27, 23:38
  #126
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Han ser även ut att ha haft relativt välfungerande socialt liv.

Det är inte ett välfungerande socialt liv att gång efter gång hamna i extrema våldsincidenter, slåss mot polis, hamna på Rättspsyk o.s.v. Allt detta innan man fyllt 30 år. Eller tycker du verkligen det?
Citera
2016-05-27, 23:38
  #127
Medlem
Benzo och amfetamin och sprit.

Det är när man vaknar naken i en fontän som man upptäcker att man inte bör blanda benzo och sprit.
Citera
2016-05-27, 23:40
  #128
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
På lika lösa grunder som alla andra i tråden.

Nej, eftersom det finns dokumentation som bekräftar hans våldsamma beteenden.
Är du hans advokat eller varför försvarar du honom så?
Citera
2016-05-28, 00:08
  #129
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyRussian
Tycker inte att folk ska klanka ner på tjejerna. Oavsett om de är raketforskare eller ej är det fruktansvärt synd om dom.
Jag känner till GM och har även stött på honom tidigare så jag kan känna med de drabbade tjejerna.
GM har stor kärlek till droger bla Amfetamin och Benzo. Han har även psykiska problem och har tidigare suttit på rättspsyk i Vadstena. Har tidigare haft (kamp)hundar som han slagit och hetsat i syfte att attackera människor.

Jag hoppas verkligen han döms till absoluta maxstraff så samhället slipper idioten ett tag framöver. Denna människa kommer aldrig bli frisk eller skötsam, jag hoppas någon sätter en kula i nacken på honom.
Låter mao nästan exakt som J.F som högg ihjäl kvinnan i Jönköping.
Dvs, G's expojkvän.

Nackskott på båda säger jag.
__________________
Senast redigerad av Hydrahead 2016-05-28 kl. 00:30.
Citera
2016-05-28, 00:12
  #130
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Det är inte ett välfungerande socialt liv att gång efter gång hamna i extrema våldsincidenter, slåss mot polis, hamna på Rättspsyk o.s.v. Allt detta innan man fyllt 30 år. Eller tycker du verkligen det?
Relativt välfungerande. En hemlös sprutnarkoman kan ha ett relativt välfungerande socialt liv, även om livet i övrigt inte fungerar. Om du ser till hans tidigare historik är den inte extrem, möjligen lite udda med tanke på bitandet. Sätter man det i samband med det aktuella fallet är förstås både extremt och udda en bra beskrivning.
Citera
2016-05-28, 02:12
  #131
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Suttit på rättspyk för vad? Diagnos: Identifikation med människokäkande bitbulls? Varför skrev de ut honom från rättspsyk? Kannibaler på knark ska inte få gå lösa bland vanligt folk, någonsin. Tänk att få halva ansiktet avbitet liksom, som en scen ur När Lammen Tystnar...

Gissar att GM sett den filmen på repeat i flera år och "programmerat" hjärnan i den riktningen, ihop med knark.

GM har troligtvis suttit på LPT i sin ungdom och varit för stökig, då blir man skickad till rättspsyk. Givet hans tidigare pojkhyss och den här makalösa kannibalsnedtändningen på vad som verkar vara amfetamin, bensodiazepener ("flödder") och alkohol så tror jag han hamnar där igen.
Citera
2016-05-28, 02:27
  #132
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
På lika lösa grunder som alla andra i tråden.

Det beror förstås vad man menar med lättkränkt. T ex ska han vid incidenten, där han "misstänktes" för mordbrand, ha varit ensam. Han var bekant med tjejtrion sedan tidigare och de tycks haft åtminstone en liknande trevlig kväll som inte slutade i blodbad. Han ser även ut att ha haft relativt välfungerande socialt liv.
Nu verkar han ju bitit folk i ansiktet och bitit av en bit av granngubbens öra...
Lite lättkränkt verkar han vara iallfall.
Stora fel på en liten kille, lås in i en madrasserad cell och släng bort nyckeln, men det lär väl inte hända.
Rätt vad det är han ute och tuggar igen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback