Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-12, 01:27
  #1189
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckham0290
Kul att se att dom där två fjortis brudarna springer runt här i Avesta och sprider sina pengar runt säg! Måste säga att dom verkligen lider av sina skador •skratt•


De mår nog rätt bra nu, blåmärkena har bleknat, ärret smala röda streck o några bortdragna hårtussar märks inte mer, käken läkt o tuggande funkar igen.
Ja då kan man slå runt för pengarna - men de är nog snart slut!
O då återgår brudarna till det vanliga bidragsberoendet igen. Med undantag för samhällstjänst för Js misshandel och att de kanske måste betala för moderns hyra medan mor sitter inne.
Citera
2016-07-12, 04:14
  #1190
Medlem
Virtuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vi talar om en kvinna född 1982 dvs snart 24 år, nyligen dömd för misshandel, en brott som rätten ansåg hade ett straffvärde på tre månaders fängelse. Som förekommer under sex avsnitt i belastningsregistret. Som fick sitt körkortstillstånd indraget pga alkoholmissbruk 2014.

Detta är ingen "flicka".

Det är en kvinna på glid med missbruksproblem - som inte tvekar att gå ut offentligt för att delta i en tiggeri insamling där hon försöker se ut som en ledsen hund för att väcka sympati o uppger att "mitt liv är förstört". Så att ungdomar luras att skänka sina veckopengar till henne - som hon sedan festar upp o tatuerar sig för.

Det är klart att man ska följa upp henne, även på Facebook .
Det gör säker Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och Transportstyrelsen också.

1992 antar jag att du syftar på. Vad har hennes tidigare domar med detta att göra? Ser inte sambandet. Faktum är att hela hennes liv är totalt ointressant och har återigen ingenting med detta att göra överhuvudtaget någonstans någonsin. Flickorna blev utsatta för ett horribelt brott och fick 300k, 150k var, bra, varsågoda, bränn dom i all ära på alkohol, tatueringar, kläder och knark, det är deras pengar, deras val. Att man orkar bry sig. Pengarna var väl till för att hjälpa dom att ta sig vidare i livet och ja, egentligen må bättre?

BTW - flicka har ingenting med ålder att göra, så jo, hon och hennes syster är flickor, tösar, gummor, ja vad fan du vill.
Citera
2016-07-12, 08:11
  #1191
Medlem
jannestungas avatar
Någon, eller båda, av dessa två kvinnor kommer sannolikt dyka upp i trådar här igen, om de inte byter kursriktning. Antingen som offer för våldsbrott eller som gärningskvinnor. Kanske bedrägeri? Denna sommars "lättförtjänta" pengar lär ha givit blodad (hehe) tand.
Citera
2016-07-12, 09:55
  #1192
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virtuell
1992 antar jag att du syftar på. Vad har hennes tidigare domar med detta att göra? Ser inte sambandet. Faktum är att hela hennes liv är totalt ointressant och har återigen ingenting med detta att göra överhuvudtaget någonstans någonsin. Flickorna blev utsatta för ett horribelt brott och fick 300k, 150k var, bra, varsågoda, bränn dom i all ära på alkohol, tatueringar, kläder och knark, det är deras pengar, deras val. Att man orkar bry sig. Pengarna var väl till för att hjälpa dom att ta sig vidare i livet och ja, egentligen må bättre?

BTW - flicka har ingenting med ålder att göra, så jo, hon och hennes syster är flickor, tösar, gummor, ja vad fan du vill.


Tycker inte bakgrunden till den misshandel vi diskuterar här är ointressant, tvärt om. Om man själv rör sig i missbrukarkretsar med tidigare dömda våldbrottlingar, och själv är dömd flera gånger - ja då är det lättare att förstå bakgrunden till varför dessa kvinnor råkade illa ut.

Ett avskyvärt brott av Leo ja, men han var inte den ende som slogs. Även kvinnorna deltog i slagsmålet. Det var bara det att han var mycket mer våldsam så kvinnorna fick fler synliga skador.

Ett horribelt brott?? Nej, knappast. Jag kan visa dig bilder på horribla brott med såväl lemlästade som dödade offer.
Ett brott av en främling?? Nej knappast det heller. De kände honom sedan tidigare, visste att han hade misshandlat ngn annan, hade sovit över hos honom tidigare mm

Dessa kvinnor fick blåmärken, utrivna hårtussar, en käkbensfraktur som låg i gott läge och inte krävde operation samt varsin, numera hopsydd och väl återställd sårskada i ansiktet.
De lever sina "normala" liv just nu, 7 veckor efter det hela.

Kom igen - horribla brott - för att det såg läskigt ut på bilderna som kvinnorna lät publicera i media?
Varför i helsike man nu har fokus på att fota o lämna ut??

Tänk på att de till skillnad från andra brottsoffer - själva gick ut offentligt för sina 15 min of fame och lät publicera det hela. Dessutom tiggde de pengar med fraser som "ansiktet är förstört" "mitt liv är förstört" - något som vi väl alla idag kan konstatera var lögn o lurendrejeri - för att få folk att ge dem mer pengar.
Inte ens Leos andra blodiga offer, killen med örat, har gått ut med blodiga foton o gråtit ut i media. Hans öra som - till skillnad från systrarnas skador - är mycket svårare att reparera. Han kommer för alltid se stympad ut. Kanske svårt att bära glasögon mm.

Jag tror som "jannestunga" - dessa kvinnor kommer vi i framtiden höra talas om igen - som offer eller förövare i kriminella sammanhang. Fr a när tiggeripengarna festats upp.
Citera
2016-07-12, 12:01
  #1193
Medlem
Virtuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tycker inte bakgrunden till den misshandel vi diskuterar här är ointressant, tvärt om. Om man själv rör sig i missbrukarkretsar med tidigare dömda våldbrottlingar, och själv är dömd flera gånger - ja då är det lättare att förstå bakgrunden till varför dessa kvinnor råkade illa ut.

Ett avskyvärt brott av Leo ja, men han var inte den ende som slogs. Även kvinnorna deltog i slagsmålet. Det var bara det att han var mycket mer våldsam så kvinnorna fick fler synliga skador.

Ett horribelt brott?? Nej, knappast. Jag kan visa dig bilder på horribla brott med såväl lemlästade som dödade offer.
Ett brott av en främling?? Nej knappast det heller. De kände honom sedan tidigare, visste att han hade misshandlat ngn annan, hade sovit över hos honom tidigare mm

Dessa kvinnor fick blåmärken, utrivna hårtussar, en käkbensfraktur som låg i gott läge och inte krävde operation samt varsin, numera hopsydd och väl återställd sårskada i ansiktet.
De lever sina "normala" liv just nu, 7 veckor efter det hela.

Kom igen - horribla brott - för att det såg läskigt ut på bilderna som kvinnorna lät publicera i media?
Varför i helsike man nu har fokus på att fota o lämna ut??

Tänk på att de till skillnad från andra brottsoffer - själva gick ut offentligt för sina 15 min of fame och lät publicera det hela. Dessutom tiggde de pengar med fraser som "ansiktet är förstört" "mitt liv är förstört" - något som vi väl alla idag kan konstatera var lögn o lurendrejeri - för att få folk att ge dem mer pengar.
Inte ens Leos andra blodiga offer, killen med örat, har gått ut med blodiga foton o gråtit ut i media. Hans öra som - till skillnad från systrarnas skador - är mycket svårare att reparera. Han kommer för alltid se stympad ut. Kanske svårt att bära glasögon mm.

Jag tror som "jannestunga" - dessa kvinnor kommer vi i framtiden höra talas om igen - som offer eller förövare i kriminella sammanhang. Fr a när tiggeripengarna festats upp.

Jag förstår din synpunkt på det hela, det gör jag. Dock gillar jag inte hur ni får det att framtstå som att det på något sätt skulle vara en rättfärdig handling gentemot flickorna pga vilka misstag dom har gjort/gör.

Att ens skriva att flickorna "gav sig på honom" är totalt löjligt, vare sig det är sant eller inte, komigen för i helvete.

Finns alltid brott som är värre än det ena, att sitta och jämföra det här med lämlästade kroppar säger ju sitt. Det är ett horribelt kannibal brott.

Och om dom gått ut på it media? Och om dom söker sympatisöser och fame, på vilket sätt skulle det förminska vad som har hänt? Enligt mig är deras ansikten förstört, dom har båda ärr som är klart synliga, alltså en defekt, inget man skulle önska, och tycker dom att deras ansikten blivit förstörda så har dom rätten att få tycka så, du vet ju antagligen om det - att vi alla är olika. Sen finns det ju dom som tycker sig ha rätten att säga vad som är rätt och fel och hur andra ska tycka och känna.

Sympati tävlingen mellan mannen vars öra (ytteröra) blev avbitet och flickorna intresserar mig inte heller ett skvatt, det är en tragisk situation för bägge parter, that's it.

Ja det är en teori som återstår att se - inget mer med den saken.
Citera
2016-07-12, 16:41
  #1194
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virtuell
1992 antar jag att du syftar på. Vad har hennes tidigare domar med detta att göra? Ser inte sambandet. Faktum är att hela hennes liv är totalt ointressant och har återigen ingenting med detta att göra överhuvudtaget någonstans någonsin. Flickorna blev utsatta för ett horribelt brott och fick 300k, 150k var, bra, varsågoda, bränn dom i all ära på alkohol, tatueringar, kläder och knark, det är deras pengar, deras val. Att man orkar bry sig. Pengarna var väl till för att hjälpa dom att ta sig vidare i livet och ja, egentligen må bättre?

BTW - flicka har ingenting med ålder att göra, så jo, hon och hennes syster är flickor, tösar, gummor, ja vad fan du vill.

De som skänkte pengar till tiggeriet bryr sig nog.
Det var ungdomar o förfärade vuxna som skickat mail om att de gav sina besparingar, sina samlade veckopengar och ibland lät bli att köpa sig det där klädesplagget de sparat till - för att ge ett bidrag, på ibland ngr tusen kronor, till några de trodde var i stort hjälpbehov.
Att deras pengar nu används av kvinnorna till " alkohol, tatueringar o knark" var nog inte tanken.
Citera
2016-07-12, 17:00
  #1195
Medlem
Solglittrets avatar
Är det egentligen så stor skillnad mellan fejkinsamligen till döva i Uppsala och det som systrarna Silj*bäck o Jockiboil gjort?
Lurendrejeri mot blåögda lättlurade svenskar - att skänka till någon som låtsades behöva pengarna o låtsades - om inte att vara döv - så ialla fall låtsades vara "helt oskyldiga offer" med "livet o ansiktet förstört".
Citera
2016-07-12, 17:14
  #1196
Medlem
jannestungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Är det egentligen så stor skillnad mellan fejkinsamligen till döva i Uppsala och det som systrarna Silj*bäck o Jockiboil gjort?
Lurendrejeri mot blåögda lättlurade svenskar - att skänka till någon som låtsades behöva pengarna o låtsades - om inte att vara döv - så ialla fall låtsades vara "helt oskyldiga offer" med "livet o ansiktet förstört".
Bra jämförelse, men de "dövstumma" är utsatta på riktigt, utan det skyddsnät som systrarna har att falla tillbaks på - F-kassan och socialtjänsten. Herregud, kvinnorna skulle jobba med att plocka jordgubbar, fniss...
Citera
2016-07-12, 17:25
  #1197
Medlem
Virtuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannestunga
Bra jämförelse, men de "dövstumma" är utsatta på riktigt, utan det skyddsnät som systrarna har att falla tillbaks på - F-kassan och socialtjänsten. Herregud, kvinnorna skulle jobba med att plocka jordgubbar, fniss...

Då var det ju alltså ingen bra jämförelse.
Vad är det för fel o plocka jordgubbar?
Citera
2016-07-12, 17:27
  #1198
Medlem
Virtuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
De som skänkte pengar till tiggeriet bryr sig nog.
Det var ungdomar o förfärade vuxna som skickat mail om att de gav sina besparingar, sina samlade veckopengar och ibland lät bli att köpa sig det där klädesplagget de sparat till - för att ge ett bidrag, på ibland ngr tusen kronor, till några de trodde var i stort hjälpbehov.
Att deras pengar nu används av kvinnorna till " alkohol, tatueringar o knark" var nog inte tanken.

Kompanjera dig ihop med "dom" då och driv eran häxjakt och bitterhet där istället vetja.
__________________
Senast redigerad av Virtuell 2016-07-12 kl. 17:31.
Citera
2016-07-12, 17:31
  #1199
Medlem
jannestungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virtuell
Då var det ju alltså ingen bra jämförelse.
Vad är det för fel o plocka jordgubbar?
Sant. Inget fel alls, men i detta fall känns det för mig "fniss". Kanske helt fel av mig men jag tycker att de är lite för gamla och jag har svårt att tro att de skulle vara på plats varje arla morgon. Nu vet vi ju inte eftersom det tydligen inte går att plocka bär med stygn och blåmärken i fejset. Det löste sig ju ändå rent ekonomiskt ☺
Citera
2016-07-12, 17:34
  #1200
Medlem
Virtuells avatar
Jag lämnar diskussionen nu för tillfället då jag inte har något mer att framföra eller tillägga. Vill ni fortsätta skriv ett PM så tar vi det där ist för att förstöra tråden mer än vad den redan är.
__________________
Senast redigerad av Virtuell 2016-07-12 kl. 17:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback