Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-26, 11:49
  #13
Medlem
Om skon går sönder går jag till skomakaren, om klockan gör, till urmakare, om jag desperat vill knullat en skitsnygg tjej som jag inte kommer kunna ragga upp på stan, går jag till horan. Vad är problemet?

Sälja är lagligt, knullat är lagligt - varför är inte 'sälja knulla' lagligt ? (C,Carlin)
Citera
2016-05-26, 13:27
  #14
Medlem
locationntvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Denna term, att sexköpare är "män som anser sig ha rätt att köpa andra människors kroppar", bollas ständigt runt i debatten. Även i artiklar nu i dagarna i bland annat DN, SvD och Metro.

Det är väl knappast bara jag som stör mig nåt oerhört på formuleringen?

nej, sjukt jobbigt. Men det är formulerat at nazifeminister som försöker få det att låta så nära slaveri som möjligt, annars blir det svårt att få svenska folket att agera mot prosutition.

När man säger, "sälja sexuella tjänster" (som det ju faktiskt är) låter det betydligt lindrigare, och då får inte feministerna med sig folket. Så man måste spela på offergrejen, snyft, tjejer säljer sina kroppar, buhh buhh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback