Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-10, 17:14
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Dom kanske har olja eller smör i det med?

Nope men de är sjuka i fysilogisk mening. Alla läkare/experter förståsigpåare hade förklarat vem som helst död, speciellt dom under deras förhållanden med skit sandlaer och brutna ben. De är bara konstigt. Ändå springer dom maraton nästan dygnet runt i 8år eller nå sånt.
Citera
2016-06-11, 12:00
  #14
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Fett är essentiellt och utan fett så dör cellerna till slut.
Blir nog svårt i praktiken,förmodligen dör man av någon annan brist innan det.
Citera
2016-06-11, 12:38
  #15
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Blir nog svårt i praktiken,förmodligen dör man av någon annan brist innan det.

Jag svarade bara på frågan.
Citera
2016-06-11, 22:59
  #16
Avstängd
Slackoffs avatar
Förmodligen tar det väl lång tid och man mår riktigt dåligt innan man dör av essentiell fettsyre-brist.
Citera
2016-06-12, 19:40
  #17
Medlem
Fett och protein bör man aldrig utesluta. Kolhydrater är okej att sluta med men aldrig fett och protein då dessa två omvandlas även till glukos!
Citera
2016-06-12, 19:48
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaFlickanSuger
Kolhydrater klarar man sig utan, protein och fett är nödvändiga.

Min fråga är vad som exakt händer om jag slutar äta fett. Hur dör man?
Är detta ett sätt att begå självmord?
Är detta kanske hur äldre människor som "bestämmer sig för att dö" avslutar? För ofta hör man att personen har slutat att äta.

Å andra sidan dör man inte av total svält förrän alla fettreserverna är tagna på kroppen.
Är det alltså en scam att man dör utan fett? Själv skulle jag hellre lagt mina kalorier på kolhydrater. Är det safe skära bort fettet?

Jag förstår din fråga som sådan: Vad händer om jag har en diet utan fett men med kolhydrater och protein samt ett intag av kcal för att täcka mitt behov?

Isåfall är svaret detta: Du får dermatit och du tappar hår. Vad som händer om du fortsätter att äta en knäpp diet även när du är flint och ser ut som prickigkörv vet jag tyvärr inte.

Det man måste förstå är att man behöver väldigt lite essentiella fettsyror för att klara sig, även om du endast käkar ris så får du i dig lite fett. Det finns fett i nästan allting.
Citera
2016-06-12, 19:48
  #19
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Fett och protein bör man aldrig utesluta. Kolhydrater är okej att sluta med men aldrig fett och protein då dessa två omvandlas även till glukos!

Du gör det lite för enkelt när du klipper allt så direkt, vitaminer och sånt är en nyckel till allt ska fungera så plockar man bort allt som innehåller kolhydrater så vart får man fram c-vitamin om inte kemiskt framställd?

strikt lchf kan leda till skörbjugg.
Citera
2016-06-12, 19:49
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Fett och protein bör man aldrig utesluta. Kolhydrater är okej att sluta med men aldrig fett och protein då dessa två omvandlas även till glukos!

Väldigt lite av fettet omvandlas till glukos.
Citera
2016-06-12, 19:54
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Du gör det lite för enkelt när du klipper allt så direkt, vitaminer och sånt är en nyckel till allt ska fungera så plockar man bort allt som innehåller kolhydrater så vart får man fram c-vitamin om inte kemiskt framställd?

strikt lchf kan leda till skörbjugg.

Jag menar att många går på olika dieter nu för tiden genom att klippa fett hade varit bättre att bara skära ner på kolhydraterna isf.

Man kan få c-vitamin från rått kött. Kolla Eskimåerna

Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Väldigt lite av fettet omvandlas till glukos.
Tillräckligt för att överleva. Men som sagt jag spekulera bara det var inget jag rekommendera.
Citera
2016-06-12, 20:05
  #22
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jag menar att många går på olika dieter nu för tiden genom att klippa fett hade varit bättre att bara skära ner på kolhydraterna isf.

Man kan få c-vitamin från rått kött. Kolla Eskimåerna


Tillräckligt för att överleva. Men som sagt jag spekulera bara det var inget jag rekommendera.


Inte för att påstå att c-vitamin och eskimåer just tillhör detta exemplet.
Men människor fungerar inte likadant när de kommer till vitamin D, rödhåriga har väl egenproduktion medans övriga vita har betydligt högre än svarta.

Det om att eskimåer äter rött kött handlar ju mer om att de äter valskinn och sälögon det är ju inte någon varje person får tag. verkar inte röra sig om nötkött direkt.
Citera
2016-06-15, 15:08
  #23
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Inte för att påstå att c-vitamin och eskimåer just tillhör detta exemplet.
Men människor fungerar inte likadant när de kommer till vitamin D, rödhåriga har väl egenproduktion medans övriga vita har betydligt högre än svarta.

Det om att eskimåer äter rött kött handlar ju mer om att de äter valskinn och sälögon det är ju inte någon varje person får tag. verkar inte röra sig om nötkött direkt.
Ja får man c vitamin via animalier får man förmodligen väldigt mycket A vitamin på köpet.
(Vilket är dåligt.)
Dessutom åt inte eskimåerna 100& animalier.
Deras hälsa har förmodligen alltid varit ganska dålig.
__________________
Senast redigerad av Slackoff 2016-06-15 kl. 15:13.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback