Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-05-26, 09:44
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Ja, så är det. Betalar själv i princip nån tusing i månaden för villan, då är det mesta för fasta kostnader osv. Hittar inte en etta till lägre kostnad så håller med TS om dens resonemang att man bor billigare i villa än lägenhet, sen finns det naturligtvis en del annat man kanske bör kalkylera med som om man måste flytta så är det skillnad säga upp en lägenhet mot sälja ett hus och kanske tvingas göra det med en eventuell förlust, ränta kan röra sig snabbt upp och förändra kostnader, fastighetsskatt kan återinföras etc,,,,
Kostar väl mer än en tusing i månaden bara i uppvärmning.
Sedan allt underhåll som man slipper i en lägenhet.
Bodde i 3 år i en lägenhet (i väntan på att drömkåken skulle dyka upp) och har aldrig levt billigare vare sig före eller efter, 2600 i hyra och nån hundring på el, kunde spara typ 30k i månaden som jag kunde lägga på drömkåken när den dök upp.
Hade jag inte varit en lyxlirare så skulle jag fan bott kvar i den lägenheten och badat i pengar och varit multimiljonär
Citera
2016-05-26, 09:52
  #38
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Kostar väl mer än en tusing i månaden bara i uppvärmning.
Sedan allt underhåll som man slipper i en lägenhet.
Bodde i 3 år i en lägenhet (i väntan på att drömkåken skulle dyka upp) och har aldrig levt billigare vare sig före eller efter, 2600 i hyra och nån hundring på el, kunde spara typ 30k i månaden som jag kunde lägga på drömkåken när den dök upp.
Hade jag inte varit en lyxlirare så skulle jag fan bott kvar i den lägenheten och badat i pengar och varit multimiljonär

Köpte inte du ditt första hus som 19-åring vilket betyder att du flyttade in i lägenheten som 16-åring?

Sedan med tanke på att du själv säger att ägt 8 hus sedan dess så måste detta vara en herrans massa år sen. Hur kan då ens 2600kr i hyra vara relevant? Tror du att hyran stagnerat sedan dess?

Eller kan det vara så att du sitter och ljuger här?
Citera
2016-05-26, 09:59
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Köpte inte du ditt första hus som 19-åring vilket betyder att du flyttade in i lägenheten som 16-åring?

Sedan med tanke på att du själv säger att ägt 8 hus sedan dess så måste detta vara en herrans massa år sen. Hur kan då ens 2600kr i hyra vara relevant? Tror du att hyran stagnerat sedan dess?

Eller kan det vara så att du sitter och ljuger här?
?
Vad får dig att tror att jag bodde i lägenheten före huset?

Jag har bott i 8 st bostäder i mitt liv.

Hus, sedan hus , sedan hus, sedan lägenhet, sedan hus, sedan hus, sedan lägenhet och nu i hus.

En vacker dag när jag vaknade och bodde i mitt sjätte boende så kom jag fram till att detta inte var det hus jag ville ha, utan hade drömmar om en flott villa i speciellt område, så sålde huset och flyttade in i lägenhet, detta var år 2009, så då 2012 dök villan upp i rätt område för rätt pris och det är där jag bor nu.
Citera
2016-05-26, 10:08
  #40
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
?
Vad får dig att tror att jag bodde i lägenheten före huset?
Jadu.

Du har haft "8 kåkar" i ditt liv. Det förknippar jag i varje fall jag med ett hus. Sedan har du också gått plus i alla bostäder. Hur man går med plus i en hyreslägenhet är i varje fall ett mysterium för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ett av husen gick minus, köpte det i förra bubblan och sålde det efter bubblan.
Alla andra bostäder har gått plus, men iofs gått och snickrat och förbättrat massor av tid och skulle jag tagit ut skälig lön för detta så är det inte säkert det gått så mycket plus.

Men man lär så länge man lever, nästa krasch blir det sjötomt

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nu har jag bytt kåk 8 ggr, men poängen är att pga att jag amorterat bort lån plus andra investeringar har givit mig ett välstånd. Att gå köpa en kåk för 6 mille och sedan påstå att man lever i välstånd bara för att man äger kåken är ju inte korrekt .
Citera
2016-05-26, 10:14
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jadu.

Du har haft "8 kåkar" i ditt liv. Det förknippar jag i varje fall jag med ett hus. Sedan har du också gått plus i alla bostäder. Hur man går med plus i en hyreslägenhet är i varje fall ett mysterium för mig.
Har ägt 8 bostäder som jag bott permanent i varav 2 st varit lägenheter men äger oxå (just nu) en kåk på Phuket och en kåk som är en hyresfastighet (i Sverige).
Så jo har ägt 8 kåkar under mitt liv + 2 lägenheter.

Idag äger jag 1 villa som jag bor i, 1 hus på Phuket som jag besöker på vintern och 1 st hyresfastighet som jag inte bor i utan hyr ut lägenheter och lokaler till hyresgäster.

Jag har ALDRIG bott i hyreslägenhet, de lägenheter jag bott i ägde jag.

Har redan skrivit till dig tidigare att jag gick minus på ett av mina hus som köptes i förra bubblan, men du har väl glömt det.
Citera
2016-05-26, 10:17
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jadu.

Du har haft "8 kåkar" i ditt liv. Det förknippar jag i varje fall jag med ett hus. Sedan har du också gått plus i alla bostäder. Hur man går med plus i en hyreslägenhet är i varje fall ett mysterium för mig.
Du e en rätt kul typ faktiskt, du fantiserar ihop saker

Du tog för givet att jag måste bott i lägenhet för hus, du tog för givet att det var hyreslägenheter jag bott i, i nån annan tråd så fick du min gummiplantage till att bli flera och massvis av gummiplantage , flera gånger oxå fast att jag tillrättavisade dig, sedan så säger du att jag ljuger, när det är du som fantiserar ihop saker som jag aldrig skrivit.
Som sagt en kul typ
Citera
2016-05-26, 10:30
  #43
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag har ALDRIG bott i hyreslägenhet, de lägenheter jag bott i ägde jag.
Jaha, och hur kan 2600 i hyra fortfarande vara relevant om du betalade till dig själv?

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Kostar väl mer än en tusing i månaden bara i uppvärmning.
Sedan allt underhåll som man slipper i en lägenhet.
Bodde i 3 år i en lägenhet (i väntan på att drömkåken skulle dyka upp) och har aldrig levt billigare vare sig före eller efter, 2600 i hyra och nån hundring på el, kunde spara typ 30k i månaden som jag kunde lägga på drömkåken när den dök upp.
Detta låter inte som om du ägde fastigheten och betalade till dig själv hörrudu.

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Har redan skrivit till dig tidigare att jag gick minus på ett av mina hus som köptes i förra bubblan, men du har väl glömt det.
Nejdå, det var ju precis det jag citerade i förra posten. Ser du inte det?

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du e en rätt kul typ faktiskt, du fantiserar ihop saker

Du tog för givet att jag måste bott i lägenhet för hus, du tog för givet att det var hyreslägenheter jag bott i, i nån annan tråd så fick du min gummiplantage till att bli flera och massvis av gummiplantage , flera gånger oxå fast att jag tillrättavisade dig, sedan så säger du att jag ljuger, när det är du som fantiserar ihop saker som jag aldrig skrivit.
Som sagt en kul typ
Du är också väldigt rolig som skriver precis samma sak i varje tråd. Eller kanske inte exakt samma som vi nu konstaterat.
Citera
2016-05-26, 10:41
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jaha, och hur kan 2600 i hyra fortfarande vara relevant om du betalade till dig själv?


Detta låter inte som om du ägde fastigheten och betalade till dig själv hörrudu.


Nejdå, det var ju precis det jag citerade i förra posten. Ser du inte det?


Du är också väldigt rolig som skriver precis samma sak i varje tråd. Eller kanske inte exakt samma som vi nu konstaterat.
Alltså, jag har aldrig bott i en lägenhet som finns i min hyresfastighet, de 2 lägenheter som jag bott i var och är BR.

Jag har alltid exakt samma, att sedan du väljer att tolka som du själv vill är ju inte mina problem.
Här så tolkar du in fel ännu en gång när du inbillar dig att jag skrev att jag bott i en lägenhet i min hyresfastighet, vilket jag aldrig skrivit eller gjort.

Att jag skriver samma sak i varje tråd är ju för att du påstår saker som inte är sant.
Jag svarade på ett inlägg här att jag bodde billigt i en lägenhet och då börjar du ifrågasätta när jag bodde där, om det var en ägarlägenhet, om det var i min egena hyresfastighet, så svarade jag, fast du hade väl tyckt det varit bäst om jag inte svarat så kunde du fått ha din lilla fantasiriks i stället.

Skall bli intressant att se hur många veckor det tar tills du börjar yra om detta nästa gång
Citera
2016-05-26, 10:52
  #45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Alltså, jag har aldrig bott i en lägenhet som finns i min hyresfastighet, de 2 lägenheter som jag bott i var och är BR.

Jag har alltid exakt samma, att sedan du väljer att tolka som du själv vill är ju inte mina problem.
Här så tolkar du in fel ännu en gång när du inbillar dig att jag skrev att jag bott i en lägenhet i min hyresfastighet, vilket jag aldrig skrivit eller gjort.

Att jag skriver samma sak i varje tråd är ju för att du påstår saker som inte är sant.
Jag svarade på ett inlägg här att jag bodde billigt i en lägenhet och då börjar du ifrågasätta när jag bodde där, om det var en ägarlägenhet, om det var i min egena hyresfastighet, så svarade jag, fast du hade väl tyckt det varit bäst om jag inte svarat så kunde du fått ha din lilla fantasiriks i stället.

Skall bli intressant att se hur många veckor det tar tills du börjar yra om detta nästa gång
Ok, så att du "betalade 2600 i hyra" menar du alltså 2600 i avgift i din bostadsrätt och ingenting annat. Du förstår, när du skriver hyra så blir det lätt att man tolkar det som om du bodde i en hyreslägenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du e en rätt kul typ faktiskt, du fantiserar ihop saker

Du tog för givet att jag måste bott i lägenhet för hus, du tog för givet att det var hyreslägenheter jag bott i, i nån annan tråd så fick du min gummiplantage till att bli flera och massvis av gummiplantage

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag har väldigt lite i lån, så har då enormt hög säkerhet.
Har inte 'villor' i thailand, har ETT litet hus på Phuket. Och att du skriver 'alla dina gummiplantager' gör dig bara till en löjlig liten lögnare eftersom jag aldrig skrivit något sådant.
Däremot har jag TVÅ små gummiplantage på Phuket.

Är du 13 år eller?
Oj, jag trodde att två var flera. Men jag fantiserar givetvis som vanligt.
Citera
2016-05-26, 10:54
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, så att du "betalade 2600 i hyra" menar du alltså 2600 i avgift i din bostadsrätt och ingenting annat. Du förstår, när du skriver hyra så blir det lätt att man tolkar det som om du bodde i en hyreslägenhet.




Oj, jag trodde att två var flera. Men jag fantiserar givetvis som vanligt.
Ja avgift är det korrekta ordet.

Och ja 2 är flera men du har flera gånger anspelat på att det var massor och att de var stora vilket jag aldrig påstått.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback