Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-05-25, 07:59
  #25
Medlem
firstdrop26s avatar
Allvarligt, ni som ger ett seriöst svar till den här bebisen. Förstår ni inte att han trollar? Iq nivån på vissa människor är ju pinsamt låg...
Citera
2016-05-25, 08:15
  #26
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Din rädsla för ditt beteende går inte hand i hand med ditt beteende. Poängen med droger, för de korkskallar som vill använda det, är väl att de ska göra större "nytta" än så. Man ska dämpa ångesten, inte få ångest, med andra ord. Med det sagt så kan jag avslöja att du har fått ångest av något som du tycker var dumt gjort. Jag håller det för helt osannolikt att du kommer att dö. Å andra sidan brukar "ett halvt bloss" eller "en bärs" vara väldigt vanliga omskrivningar för betydligt större mängder än så. Folk som missbrukar har en klar tendens att försköna sanningen, för att stå ut med sig själva och sitt beteende. Så det kanske var lite mer, ändå, som du "råkade" få i dig?

Är du lite efterbliven månne?

Vad är det som är korkat med att stilla sin ångest?
Citera
2016-05-25, 08:52
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Är du lite efterbliven månne?

Vad är det som är korkat med att stilla sin ångest?
Du läser innantill dåligt. Jag skrev, indirekt, att korkskallar använder droger i det syftet, inte att det är korkat att stilla sin ångest. Det gör jag själv, fast med receptbelagd medicin, efter bedömning av läkare och jag följer strikt ordinationen.
TS borde göra samma sak. Sök medicinsk hjälp för dina problem och sluta använda potentiellt livsfarliga droger, som uppenbarligen ger dig ångest i bästa fall. Det är ingen moralkaka, utan ett omtänksamt råd.
Du som skriver att jag är efterbliven, på grundval av att du inte kan läsa innantill ordentligt, kan däremot dra åt helvete.
Citera
2016-05-25, 08:52
  #28
Medlem
Calogeros avatar
Först och främst, till dig som försökte skrämma upp TS: är du en elak människa? Jag undrar verkligen, för det är inte kul när ens hjärta slår likt en kolibri och tankarna snurrar samtidigt som man är jätteorolig. Jag vet, för sådär kunde jag själv bli första gångerna jag testade att röka cannabis och framförallt blev det så den enda gången jag testat att röka spice, typ för fem år sedan, och då enbart utav ett bloss. Att då försöka göra sig lustig över situationen är inte bara idiotiskt utan direkt farligt. När du genomlider samma paranoia vill du inte ha någon runt axeln som försöker förvärra situationen.

I övrigt håller jag med om att spice är något som man nog gör bäst i att hålla sig ifrån.
__________________
Senast redigerad av Calogero 2016-05-25 kl. 09:06.
Citera
2016-05-25, 09:50
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firstdrop26
Allvarligt, ni som ger ett seriöst svar till den här bebisen. Förstår ni inte att han trollar? Iq nivån på vissa människor är ju pinsamt låg...
Eftersom det är Drogakuten kan man inte alls vara säker på det, annars hade jag också trott det.
Citera
2016-05-25, 15:20
  #30
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Du läser innantill dåligt. Jag skrev, indirekt, att korkskallar använder droger i det syftet, inte att det är korkat att stilla sin ångest. Det gör jag själv, fast med receptbelagd medicin, efter bedömning av läkare och jag följer strikt ordinationen.
TS borde göra samma sak. Sök medicinsk hjälp för dina problem och sluta använda potentiellt livsfarliga droger, som uppenbarligen ger dig ångest i bästa fall. Det är ingen moralkaka, utan ett omtänksamt råd.
Du som skriver att jag är efterbliven, på grundval av att du inte kan läsa innantill ordentligt, kan däremot dra åt helvete.

Alla har inte den flyten att få någon effektiv ångestdämpande medicin. Då börjar man knarka istället. Att dö eller leva med ångest spelar mindre roll.

Att du tar dig rätten att förakta en hel grupp med människor som inte har samma flyt som du äro i detta fallet efterblivet.
__________________
Senast redigerad av Overklighets 2016-05-25 kl. 15:46.
Citera
2016-05-25, 16:27
  #31
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firstdrop26
Allvarligt, ni som ger ett seriöst svar till den här bebisen. Förstår ni inte att han trollar? Iq nivån på vissa människor är ju pinsamt låg...

Troligtvis, men man vet aldrig, då det finns männsikor till i princip allt
Citera
2016-05-25, 16:28
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Alla har inte den flyten att få någon effektiv ångestdämpande medicin. Då börjar man knarka istället. Att dö eller leva med ångest spelar mindre roll.

Att du tar dig rätten att förakta en hel grupp med människor som inte har samma flyt som du äro i detta fallet efterblivet.
Flyt? FLYT!?! Du vet väl för fan inte vad jag har gått igenom och kämpat för!?! Idiot.
Jag föraktar inga människor, däremot dömer jag ut deras handlingar. Att droga är korkat.
Eller gör motsatt tanke: Är det smart att droga? Inte? Nej, tänkte väl det. End of discussion.
Citera
2016-05-25, 16:36
  #33
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Flyt? FLYT!?! Du vet väl för fan inte vad jag har gått igenom och kämpat för!?! Idiot.
Jag föraktar inga människor, däremot dömer jag ut deras handlingar. Att droga är korkat.
Eller gör motsatt tanke: Är det smart att droga? Inte? Nej, tänkte väl det. End of discussion.

Det är i allra högsta grad smart att droga om det hjälper. Men där antar jag att våra åsikter går isär. Så ja, end of discussion.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback