Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-05-26, 00:24
  #25
Medlem
Mitt råd är att i första hand kontakta mamman till ditt barn. Var det en öppen adoption har hon förmodligen kontinuerlig kontakt med honom! Det vägen är bättre än att kontakta sonen själv alt hans adoptivföräldrar!
Citera
2016-05-26, 00:30
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuffield
Mamman bestämde sej för adoptionen innan barnet var fött och enl socialtjänsten hade uppgett okänd fader när hon skrev under adoptionspappret det var senare när dom pressade henne hon berättade om mej så socilatjänsten sa till mej att jag hade ingen möjlithet att riva upp adopteringen trots att jag hade goda möjlighet att ta hand om grabben, ja jag är noterad biologisk fader det finns i akten hos socilatjänsten på orten om grabben, som fyller 29 nu i höst, vill få ut pappret om hans adoption..

Får jag varför de(de= "Sociala myndigheter" här)pressade ditt barns mor på vem barnets fader var och då alltså efter att de/ de Sociala myndigheterna här redan godkänt adoptionen?
Citera
2016-05-26, 08:49
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
finns en chans att sonen inte fått reda på att han är adopterad. kan bli en rejäl mindfuck för honom då.

jag skulle avstå från att söka upp honom, men om du verkligen vill privatspana antar jag att du kan göra det. du borde kunna ringa in honom ganska bra med de parametrar du har. du får helt enkelt sitta span och kolla om han tycks ha ett bra liv, har han det så kan du väl koppla av och vara nöjd med det? Skulle det däremot vara så att han bor i en pundarlya och ser ut att ha problem, och du anser dig kunna avhjälpa detta, då kanske en kontakt är av godo
Jag har inte för avsikt att söka upp han bara nyfiken på vem han blev o kanske lägga ut en krok när jag vet mer att han har en just biologisk pappa och tre halvsyskon
Citera
2016-05-26, 08:52
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av englad
Mitt råd är att i första hand kontakta mamman till ditt barn. Var det en öppen adoption har hon förmodligen kontinuerlig kontakt med honom! Det vägen är bättre än att kontakta sonen själv alt hans adoptivföräldrar!
Vet inte hur adoptionen gått till men jag kommer att kontakta modern efter alla positiva kommentarer jag fått av er alla känns som jag redan nu fått en viktig pusselbit till mitt liv jag har varit så ensam inom mej med detta
Citera
2016-05-26, 17:52
  #29
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuffield
Vet inte hur adoptionen gått till men jag kommer att kontakta modern efter alla positiva kommentarer jag fått av er alla känns som jag redan nu fått en viktig pusselbit till mitt liv jag har varit så ensam inom mej med detta
Bra idé! Men tänk på att "väga orden rätt", så att hon inte sluter sig pga rädsla att du kommer att få henne att framstå som the bad guy om du finner sonen.
Lycka till!
Citera
2016-05-26, 21:00
  #30
Medlem
Efterlys honom på FB folk brukar dela allt dom hittar... ange bara typ..

Adopterad pojke född år XX månad XX i XXXXX sökes av biologisk fader.
Bla bla bla...

Om du vill ta kontakt med mig...
Citera
2016-05-27, 17:21
  #31
Medlem
Scratchbites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuffield
För trettio år sedan träffade jag en tjej som jag sneglat efter en längre tid och vid ett tillfälle hamnade vi i säng jag var överlycklig men hon försvann och jag provade ringa runt för att hitta henne igen men hon fyttade runt, ca 11 månader senare ringde dom från socilakontoret i en liten ort i norra småland och berättade att tjejen hade fött en son den 13/9 1987 som hon omedelbart adopterat bort, hon var ca 20 år så jag tror att åldern va inblandad i hennes beslut + att hon alltid flyttat runt o jobbat på flera olika ställen, hon hade uppgivit att jag var fadern och om jag vill kunde jag få genomgå en faderskapsutredning, flera ggr under samtalet sa dom att jag skulle tänka igen om jag vill va med på detta och att det absolut inte var nödvändigt det kändes som om socialkonoret av någon anledning inte ville att det skulle finnas någon fader i pappren hur som helst genomgick jag utredningen och det konstaterades till 99,99 % att jag var fadern något som jag aldrig tvivlat på då jag vet att modern inte "kröp i säng till höger o vänster" under alla år har det grott i mej vart tog han vägen vem blev han osv. tyvärr finns det inte någon möjlighet att för en biologosk förälder att veta vart barnet finns så jag skulle ge rådet till alla som vet att dom är bortadopterade att söka sin rötter det är inte säkert att föräldrarna va missbrukare själv har jag nu tre barn och fyra barnbarn....

Du har fått bra tips från folk här! Hoppas du hittar honom.

Men... som sagt... det är inte alls säker att han vet att han är adopterad. Lagom känsligt i så fall. Om du hittar honom, varför inte börja med att ta kontakt med hans adoptivföräldrar? De vet ju om de berättat de för honom, de kan föra vidare din historia till honom om de anser att det är lämpligt att göra så.

Vilken hemsk historia Hoppas det går bra för er.
Citera
2016-06-12, 02:10
  #32
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuffield
Mamman bestämde sej för adoptionen innan barnet var fött och enl socialtjänsten hade uppgett okänd fader när hon skrev under adoptionspappret det var senare när dom pressade henne hon berättade om mej så socilatjänsten sa till mej att jag hade ingen möjlithet att riva upp adopteringen trots att jag hade goda möjlighet att ta hand om grabben, ja jag är noterad biologisk fader det finns i akten hos socilatjänsten på orten om grabben, som fyller 29 nu i höst, vill få ut pappret om hans adoption..
Detta låter väldigt osannolikt.

Att socialtjänsten hellre skulle adoptera bort ett barn än låta den vara med sin biologiska pappa.

Men jag vet inte, har männen i Sverige kastrerat sig själva?

Jag hade fan stormat in på derast kontor och vänligt men jävligt bestämt krävt papper på vem min son är. Jag hade krävt att det görs något, mailat till cheferna, mailbombat dem om så krävs.

Gå till tidningarna och skriv insändare till lokala tidningar i den kommun där han adopterades bort. "Pappa söker sin son".
__________________
Senast redigerad av Oh-be-wan 2016-06-12 kl. 02:13.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback