Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-24, 20:29
  #1
Medlem
fillefilosofs avatar
Som vanligt har jag noll tilltro till polis och åklagare i det län som har sämst utbildning i hela Sverige. Kan lögnaktiga poliser som begår mened ens fällas? Poliser har väl en egen gräddfil och är väl alltid "oskyldiga"?

Var på rättegång idag där en polis (som tillhör ett fittstim av torskande grisar som inte hajar något) ljög värre än en nazist som bedyrar sin oskuld men som ändå har dödat en miljon judar.

Polisen påstod att de sett mig gå till bilen och att jag stått parkerad på ett specifikt ställe samt kört ifrån ett ställe med U-sväng, för att hon ska kunna ljuga om att hon kunde identifiera mig som förare.

Men det var då omöjligt att stå parkerad där, området var avspärrat p.g.a. en marknad så jag kunde omöjligen ha stått där. Polisen ljuger för att de egentligen bara vill trakassera mig istället för att utreda andra brott som jag har drabbats av.

Kan en polis ens åka dit för mened, i detta korrupta samhälle där poliser kommer undan med att döda folk som visar en kniv eller blir skjuten för att de kastar en liten fjantig sten?

Jag är anklagad för att ha kört ett fordon med promillehalten 0,48 (vilket var lagligt att ha när jag var ung). Nu har principen om nolltolerans blivit lag hos PK-knullande fittstim. Det finns inga vetenskapliga bevis att en alkoholhalt understigande 0,5 promille skulle vara värre att ha än om man skulle ha varit lite trött. Hur många människor har fällts för att de är lite trötta och kört bil? Svar 0. Dessutom finns inga som helst bevis om att jag skulle ha kört "lastbilen" som åklagaren fantiserar om.
__________________
Senast redigerad av fillefilosof 2016-05-24 kl. 21:14.
Citera
2016-05-24, 22:07
  #2
Medlem
Klart att en polis kan åka dit för mened, men efter att läst din trådstart finner jag det otroligt att det är polisen som gjort fel och du rätt. Hela din trådstart osar rättshaverist och misslyckad pundare som tar ut sina egna brister och inkompetens på andra.
Citera
2016-05-24, 22:13
  #3
Medlem
fillefilosofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Klart att en polis kan åka dit för mened, men efter att läst din trådstart finner jag det otroligt att det är polisen som gjort fel och du rätt. Hela din trådstart osar rättshaverist och misslyckad pundare som tar ut sina egna brister och inkompetens på andra.
Eftersom det inte alls går att parkera där polisfittan sa att jag stod så faller det på sin orimlighet att hennes lögnaktiga bevis ska gälla. Hon ska dömas för mened.

På vilket sätt är jag en rättshaverist när jag kan bevisa djävulskap och medvetna lögner samt mened av poliser i min korrupta kommun bestående av fittstim och lögnare?
__________________
Senast redigerad av fillefilosof 2016-05-24 kl. 22:23.
Citera
2016-05-24, 22:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fillefilosof
Eftersom det inte alls går att parkera där polisfittan sa att jag stod så faller det på sin orimlighet att hennes lögnaktiga bevis ska gälla. Hon ska dömas för mened.
Fast om ord står mot ord är du chanslös eftersom du verkar vara lite efterbliven och inte tillhöra samhällets toppskikt, sorry men så funkar det i rätten om det saknas tekniska bevis.
Citera
2016-05-24, 22:26
  #5
Medlem
fillefilosofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Fast om ord står mot ord är du chanslös eftersom du verkar vara lite efterbliven och inte tillhöra samhällets toppskikt, sorry men så funkar det i rätten om det saknas tekniska bevis.
Tja, poliser har ju alltid "rätt". Även om jag omöjligen kunde stå där den lögnaktiga polisfittan påstod att hon såg mig så hittar väl polisfittorna med hjälp av sitt fittstim en omöjlig förklaring som anses trovärdig av dumstolen.

Men jag kommer att kräva rättvisa.

Norsk torsk likt Brejvik har ju noll koll eller har ens det minsta begärliga krav på sitt samhälle. Men jag har stora krav på samhället som mobbar mig och jag kommer att kräva rättvisa via advokater eller med andra skjutvapen.

Jag brukar vilja vara snäll, men nu hoppas jag att polisfittan blir av med sitt jobb eftersom de ständigt djävlas med mig och framstår som de mest inkompetenta polisutredare och åklagare i hela världen. Nordkorea känns ju som mer pålitliga kompisar än det svenska rättsamhället.
__________________
Senast redigerad av fillefilosof 2016-05-24 kl. 22:59.
Citera
2016-05-24, 23:29
  #6
Medlem
Angelripper4s avatar
Är det ord mot ord är du chanslös i rätten. Polisens ord räknas som två röster.
Citera
2016-05-25, 18:15
  #7
Medlem
tigerrakets avatar
Varför sker där en rättegång?

Jag har svårt att tro att det går till rättegång att du har stått olagligt och gjort en U-sväng.

Har du kört rattfull (det har varit lagligt att skjuta folk förr i tiden också, men tiderna ändras, och lagen lika så) under tillfället, vilket då har blivit registrerat utav utandningsprov så försvinner nästan all möjlighet att undkomma straff.
Citera
2016-05-25, 21:47
  #8
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Klart att en polis kan åka dit för mened, men efter att läst din trådstart finner jag det otroligt att det är polisen som gjort fel och du rätt. Hela din trådstart osar rättshaverist och misslyckad pundare som tar ut sina egna brister och inkompetens på andra.

Kan bara hålla med.

fillefilosof:
Citat:
"...i detta korrupta samhälle där poliser kommer undan med att döda folk som visar en kniv eller blir skjuten för att de kastar en liten fjantig sten."
Jo precis, polisen skjuter rutinmässigt skarp verkanseld på stenkastarna i förorten, till ledningens jubel och uttryckliga stöd. Ryktet gör gällande att de har ett poängsystem för att göra sport av del hela. Det är förmodligen därför det är sådan exemplarisk ordning och reda ute i Tensta, Husby och Biskopsgården nu för tiden.

fillefilosof:
Citat:
"Jag är anklagad för att ha kört ett fordon med promillehalten 0,48 [...] Dessutom finns inga som helst bevis om att jag skulle ha kört "lastbilen" som åklagaren fantiserar om."

Du har alltså blåst 0,48 promille, men du har absolut inte suttit bakom ratten. Hur gick det testet till egentligen om jag får fråga? Du satt hemma framför TVn och smuttade på en Gin & Tonic, och så plötsligt kommer den elaka grisfascistpolisen och knackar på dörren med alkoblås i högsta hugg?
__________________
Senast redigerad av MrBulldogg 2016-05-25 kl. 21:51.
Citera
2016-05-26, 12:46
  #9
Medlem
fillefilosofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelripper4
Är det ord mot ord är du chanslös i rätten. Polisens ord räknas som två röster.
Ja, tyvärr misstänker jag att de kvinnliga poliserna tillhör det fittstim som tycker om att djävlas med vissa personer i samhället.

Deras utrustning för utandningsprov är dessutom värdelösa vid låga alkoholhalter.
http://www.helahalsingland.se/halsin...l-friades-anda

Jag krävde att de skulle ta ett blodprov (eftersom jag först tog på mig körningen för att jag visste att jag var nykter) men nekades detta. Polisfittan har ovanligt dåligt minne och kom inte ihåg detta trots att hon hade ringt och kollat om jag skulle få ta ett blodprov men fått nej.

Jag kunde dessutom inte ha stått efter Drottninggatan i Hudiksvall på måndag morgon efter marknaden då hela gatan var avstängd under söndagen och skulle städas på måndagen. Det är en lögn att polisfittan såg mig gå till husbilen, kände igen min gångstil och såg att jag gjorde en U-sväng från Drottninggatan. Att jag inte skulle se att en polisbil skulle komma från Hemköp och att jag skulle ha hunnit gå till husbilen samt satt mig i den samt gjort en U-sväng (som polisfittan sa och ljög under ed) är en total omöjlighet. Vilken hastighet hade polisbilen då? 0,1 km/tim?

Sedan påstår hon också under ed att jag gick ut på passagerarsidan på husbilen. Hon kunde omöjligen se var jag ens gick ut. Jag skulle kunna komma ut genom fönstret eller takluckan. Men jag gick ut från dörren i husbilens bodel eftersom det var där jag suttit under färden. Detta var helt utom polisens synfält under minst 20 sekunder. Därför såg de inte den verkliga föraren heller. De saknar fotografier eller andra bevis eftersom de fantiserar lika grovt och felaktigt likt häxor i en sagobok.

Att poliser ljuger för att djävlas med oss medborgare måste beivras. Jag hoppas att hon förlorar jobbet
__________________
Senast redigerad av fillefilosof 2016-05-26 kl. 12:58.
Citera
2016-05-26, 12:54
  #10
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillefilosof
Ja, tyvärr misstänker jag att de kvinnliga poliserna tillhör det fittstim som tycker om att djävlas med vissa personer i samhället.

Deras utrustning för utandningsprov är dessutom värdelösa vid låga alkoholhalter.
http://www.helahalsingland.se/halsin...l-friades-anda

Jag kunde dessutom inte ha stått efter Drottninggatan i Hudiksvall på måndag morgon efter marknaden då hela gatan var avstängd under söndagen och skulle städas på måndagen. Det är en lögn att polisfittan såg mig gå till husbilen, kände igen min gångstil och såg att jag gjorde en U-sväng från Drottninggatan. Att jag inte skulle se att en polisbil kom från Hemköp och att jag skulle ha hunnit gå till husbilen samt satt mig i den samt gjort en U-sväng (som polisfittan sa och ljög under ed) är en total omöjlighet.

Sedan påstår hon också under ed att jag gick ut på passagerarsidan på husbilen. Hon kunde omöjligen se var jag ens gick ut. Jag skulle kunna komma ut genom fönstret eller takluckan. Men jag gick ut från dörren i husbilens bodel eftersom det var där jag suttit under färden. Detta var helt utom polisens synfält under minst 20 sekunder. Därför såg de inte den verkliga föraren heller. De saknar fotografier eller andra bevis eftersom de fantiserar lika grovt och felaktigt likt häxor i en sagobok.

Att poliser ljuger för att djävlas med oss medborgare måste beivras. Jag hoppas att hon förlorar jobbet
Varför tog du inte upp dessa fakta under förhandlingen? Eller gjorde du det o detta överbevisades?
Jag har hunnit med ett ex antal rättegångar o aldrig har en polis behövt avlägga ed.
Citera
2016-05-26, 13:04
  #11
Medlem
fillefilosofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Varför tog du inte upp dessa fakta under förhandlingen? Eller gjorde du det o detta överbevisades?
Jag har hunnit med ett ex antal rättegångar o aldrig har en polis behövt avlägga ed.
Jag tänkte inte ens på att polisfittan skulle ljuga om att hon sett mig gå till husbilen, känt igen min gångstil och sett mig göra en U-sväng.

Husbilen var inte parkerad efter Drottninggatan som polisfittan ljuger om. Jag var för upprörd över hennes lögner så jag glömde att påtala detta med att marknaden omöjliggjort parkering där under rättegången. Men samma dag anmälde jag henne för mened.

Alla som anklagar någon för brott får som vittnen i en rättegång lova att säga hela sanningen och inget annat än sanningen under ed. Det gjorde polisfittan också.

Domen mot mig kommer först nästa vecka. Om jag fälls av en polisfittas lögner så kommer jag att överklaga direkt.
__________________
Senast redigerad av fillefilosof 2016-05-26 kl. 13:10.
Citera
2016-05-26, 13:09
  #12
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillefilosof
Jag tänkte inte ens på att polisfittan skulle ljuga om att hon sett mig gå till husbilen, känt igen min gångstil och sett mig göra en U-sväng.

Husbilen var inte parkerad efter Drottninggatan som polisfittan ljuger om. Jag var för upprörd över hennes lögner så jag glömde att påtala detta under rättegången. Men samma dag anmälde jag henne för mened.

Alla som anklagar någon för brott får som vittnen i en rättegång lova att säga hela sanningen och inget annat än sanningen under ed. Det gjorde polisfittan också.
Nej.
Målsägande, kärande o anhöriga vittnar utan ed. I ditt fall är staten målsägande o polisen representerar den. Avlade polisen ed eller inte? Ingen som inte avlagt ed kan dömas för mened.

Blir du dömd av de uppgifter som framkommit i förhandlingen faller även din menedsanmälan. Det du ska göra är att överklaga o lägga fram dina fakta. Sedan kan du anmäla för mened om polisen vittnar falskt under ed.

Nu har du haft en för hög promillehalt så jag förstår inte ens att du orkar med ditt rättshaveri.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback