Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-20, 22:13
  #13
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHaest
Synd att mixlrsändningen inte fungerade som den skulle, det var bara Daniel som hördes.

Det skulle vara trevligt ifall det var lika bra ljud på alla deltagare och ifall det gick att hitta något sätt för att undvika att det pratas i mun på varandra, kanske att samtalet sköts med videochat med handuppräckning för att begära ordet, eller något.

Videochat tycker jag personligen skulle underlätta samtalet rent generellt, inte minst för att som du säger undvika att vi pratar i mun på varann och för att hålla lite pejl på varandras reaktioner och om någon kanske verkar ha något att tillägga innan någon kör vidare till nästa ämne som en snöplog. Men jag tror åtminstone enstaka deltagare i Elevrådet inte vill ställa upp på bild/film i samtalet, om det är allmän kameraskygghet eller att de är rädda om sin identitet låter jag förbli osagt.
Citera
2016-12-05, 22:47
  #14
Medlem
Studierektor Johannes Nilssons besök i Elevrådet #27 fungerade utmärkt, ett väldigt lyckat avsnitt. Bra samtal om svamp, relationer och allt där emellan.

Ämnet mentalpatienters organisering och kamp berördes väldigt hastigt så därför vill jag slå ett slag igen för mer djupdykning i SPK, psykradikalism mm.
(FB) Magister - ny podcast m Johannes Nilsson och Kringlan Svensson
(FB) Magister - ny podcast m Johannes Nilsson och Kringlan Svensson

Eller är det månne något för antipsykiatrisk podcast?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback