Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-22, 03:39
  #217
Medlem
Rick.Jamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Nä, och vi ska väl inte heller åtala inbrottstjuvar, tycker du? För det är ju inte de som beslutat att inte ha tillräckligt bra lås och larm.

Vad är det som får svennar, inte ens nationalister, att aldrig våga lägga skulden på invandrare? Är det inte "rasismen" (antivitas förklaring) så är det "politikerna som släppt in dem (nationalisternas förklaring).

Det kan aldrig bara vara invandrarnas fel.

Visst har vår politik gjort det möjligt för avskum att utnyttja oss. Men valet att gripa detta tillfälle är invandrarnas helt egna.

Man ska skylla på folk när det finns fog för det. Jag har inget problem att skuldbelägga, så länge det finns anledning till det. Men det betyder inte att jag skuldbelägger en viss grupp för alla fel i dagens samhälle. Det vore ju aning linjärt
Citera
2016-12-22, 09:35
  #218
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Du kan för lite om nationalekonomi för att ens kunna diskutera. Mertillen har rätt och du är så okunnig att du inte ens fattar vad KPI är och hur det räknas fram....

...Om de är tillräckligt intelligenta (>115 i IQ) för att fatta är nästa problem att de vägrar inse vad det innebär eftersom de till personligheten är känslostyrda batikhäxor (oavsett kön) eller konforma semiautister som är totalt oförmögna att ifrågasätta auktoriteter. Den senare typen är i massiv majoritet bland landets så kallade "akademiker"....

Ja, vi är några som har sett det förr, mängder av svenskar som inte kan tänka själva och inte kan ifrågasätta. När då riksbankschefen påstår att inflationen är låg så ja då måste den ju vara låg, tänker folk och framförallt sign Grelin1999.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Oki visst, när du ska hålla på flumma såhär bör du inte förvänta dig svar från mig.
Prova skriv något konstruktivt, om du kan.

Det finns ju ekonomer och de talar om BNP/capita. Och reallöner talas det, och de har ökat.
http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arb...ing-i-Sverige/

När du räknar på KPI ja. Så lämpligt. Men det spelar ingen roll om man upprepar sig mot dig. Du förstår inte! För att förstå måste du tillbaka till skolbänken. Eller inte ens det räcker, du måste tänka självständigt! Men det gör du ju inte så du fortsätter med ditt KPI du. Jag har för övrigt stött på flera idioter som då brukar komma med svaret "alla använder sig av KPI ju". Då vet jag att det är lönlöst och tänker plötsligt på vad Jesus sade till Gud när han spikades upp på korset. "Förlåt dem, herre, ty de vet inte vad de gör".
Citera
2017-05-29, 10:28
  #219
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Hälften av alla lag borta på 20 år: "Det eskalerar"

FOTBOLL Göteborgs breddfotboll blöder. På 20 år har antalet seniorlag halverats. Nu ropar Göteborgs Fotbollsförbund på hjälp.
http://www.gp.se/sport/fotboll/hälft...erar-1.4306893
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback