Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-24, 18:23
  #1
Medlem
Han kan sitta och skratta med ett par andra kollegor. När han får syn på mig, då blir hans min helt 100 % allvarlig. Säg att de sitter o skrattar i ett rum, och jag går förbi utanför och våra ögon möts då ser han helt allvarlig ut "från ingenstans". Vad är det för skit? Hur kan han skratta och skoja för att sekunden efteråt, när han ser mig, få en helt allvarlig blick? Vidare är hans blick tom, död, det finns ingen där känns det som.


Men varför blir han såpass allvarlig när han ser mig? Han viker ej ner blicken utan stirrar intensivt på mig. Jag utgör inget hot,utan är en helt vanlig person i vardagen.
Citera
2016-05-24, 18:29
  #2
Medlem
fluuushs avatar
Antagligen känner han sig obekväm med dig. Kan också vara så att dom har pratat skit om dig.
Citera
2016-05-24, 18:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluuush
Antagligen känner han sig obekväm med dig. Kan också vara så att dom har pratat skit om dig.

Tror inte det. Han är självsäker.
Citera
2016-05-24, 18:47
  #4
Medlem
VWazzs avatar
Kan du sagt något som irriterar hen? Är det en chef, kontorsnisse eller "vanlig anställd"?
Citera
2016-05-24, 18:51
  #5
Medlem
Gå och fråga honom face to face. Skojar han bort det är han osäker och rädd för dig. Försöker han dra en bortförklaring är han antingen arg på dig pga något du gjort eller så vet han något om dig.

Hur beter han sig annars i din närhet förutom när du går förbi?
Citera
2016-05-24, 19:13
  #6
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir-kill-alot
Men varför blir han såpass allvarlig när han ser mig? Han viker ej ner blicken utan stirrar intensivt på mig. Jag utgör inget hot,utan är en helt vanlig person i vardagen.
Vi hade en snubbe i klassen som gjorde gjorde så för att psyka folk.

Nästan som Kanye West.
Citera
2016-05-24, 19:19
  #7
Medlem
Mest troligt gör han så även när andra går förbi, tror inte att du behöver ta det personligt.
Han är nog bara den typen som skrattar där han känner att han måste, och för att då vara "social", och när han liksom blir "påkommen"(t. ex du då går förbi)så känner han sig avslöjad, därav att han "klipper av" mitt i sitt lilla sociala spel.
En osäker typ, med andra ord.
Citera
2016-05-24, 19:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir-kill-alot
Han kan sitta och skratta med ett par andra kollegor. När han får syn på mig, då blir hans min helt 100 % allvarlig. Säg att de sitter o skrattar i ett rum, och jag går förbi utanför och våra ögon möts då ser han helt allvarlig ut "från ingenstans". Vad är det för skit? Hur kan han skratta och skoja för att sekunden efteråt, när han ser mig, få en helt allvarlig blick? Vidare är hans blick tom, död, det finns ingen där känns det som.


Men varför blir han såpass allvarlig när han ser mig? Han viker ej ner blicken utan stirrar intensivt på mig. Jag utgör inget hot,utan är en helt vanlig person i vardagen.

Möt en hel del sådana i yrkeslivet. En del gör det för att de ser sig som bättre. Eller enbart bara för att psyka folk.
Citera
2016-05-24, 19:47
  #9
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Mest troligt gör han så även när andra går förbi, tror inte att du behöver ta det personligt.
Han är nog bara den typen som skrattar där han känner att han måste, och för att då vara "social", och när han liksom blir "påkommen"(t. ex du då går förbi)så känner han sig avslöjad, därav att han "klipper av" mitt i sitt lilla sociala spel.
En osäker typ, med andra ord.
Faktumet att han behåller ögonkontakt talar dock emot detta, eller?
Citera
2016-05-24, 20:13
  #10
Medlem
CommonKnowledges avatar
Fraga honom, din konfliktradda svennebanan!
Citera
2016-05-24, 20:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bezmenov
Faktumet att han behåller ögonkontakt talar dock emot detta, eller?

Vilket man också skulle kunna förklara med att TS stirrar, för hur ska annars TS veta att denne killen stirrar om inte TS själv stirrar?
Nej, jag håller fortfarande fast vid min teori.
TS har blivit osäker på denne mest troligt osäkre kille och så har allt liksom bara låst sig i det läget. Nu stirrar de båda på varandra. Tror fortfarande på min teori, att killen inte från första början tystnade just för att TS gick förbi.

Sluta stirra TS, för jag är övertygad om att killen inte hade något emot dig från första början. Men fortsätter du tro det och därmed stirra varje gång så kan han ju få det.
Han kan ju t. ex vara homofob och tro att du söker kontakt, eller så.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2016-05-24 kl. 20:34.
Citera
2016-05-24, 20:34
  #12
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Vilket man också skulle kunna förklara med att TS stirrar, för hur ska annars TS veta att denne killen stirrar om inte TS själv stirrar?
Nej, jag håller fortfarande fast vid min teori.
TS har blivit osäker på denne mest troligt osäkre kille och så har allt liksom bara låst sig i det läget. Nu stirrar de båda på varandra. Tror fortfarande på min teori, att killen inte från första början tystnade just för att TS gick förbi.
Bra poäng! Missade att nämna att jag tyckte om analysen och att jag eventuellt tänkte att det rörde sig om någon mer psykopatiskt lagd person.

Haha nu känns det ju nästan uppenbart att TS bör sluta söka ögonkontakt med killen. Hade nog också slutat skratta om det plötsligt kommer någon och stirrar mig i ögonen, som snubben dessutom brukar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback