Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-02, 17:42
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det var inte ok att veva på som hon gjorde, när hon var hyllad överallt och tyckte AFA-våld var helt ok och förnedrade Birro på ett överjävligt sätt.

I mina ögon verkade det som om hon experimenterade med åsikten, inte att hon fanatiskt gav sig hän och gjorde sig immun för motargument.
Kan man ändra sig som journalist, så är det ett bra tecken.
Visar en journalist integritet, som hon gjort i detta intermezzo, så är det ett mycket bra tecken.
Önskar henne allt gott och lycka till med framtida spännande uppdrag med själen i behåll.
Citera
2016-06-02, 18:17
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Jackie Antelén!? Hahaha - du verkar insatt i kyrkans angelägenheter.

Tja, att vilja ha en annan ledning är AH knappast ensam om. Det var strömhopp från kyrkan när Antje valdes, och debatten var stundtals så frän att det t.o.m ifrågasattes om Antje ens var kristen. Själv tror jag inte hon är det. Kristen alltså.

Haha, tack för rättelsen. Antje Jackelén menar jag.
Som sagt jag är inte kristen. Drar öronen åt mig när Heberlein säger att alla i ett land ska ha samma värderingar. Samma normer och lagar ok, men att kräva att alla har samma värderingar är magstarkt. Särskilt när man tror bokstavligen på uppståndelsen, osv... Hon säger först att hon är emot att alla måste tycka lika - sen säger hon tvärtom. Men det kanske är experiment det med.
Citera
2017-05-29, 10:30
  #147
Medlem
Heberlein skriver numera för Ledarsidorna, GP och Forum.

Här ur artikel Forum:

"Häromdagen postade en av aktivisterna en länk till en artikel i en tråd på #jagärhärs- Facebooksida och skrev följande: »God morgon alla vänner. Här kan det kanske bli en del rasism under dagen. Än är det lugnt, men man vet aldrig«.

När jag några timmar senare läste kommentarerna under den länkade artikeln var den kaotisk. Det fanns inte tillstymmelse till rasism, däremot mängder av uppfostrande kommentarer från #jagärhär-aktivisterna samt irriterade svarskommentarer från dem som blev tagna i örat av aktivisterna. Det slår faktiskt aldrig fel – så fort de rosenkindade och självrättfärdiga
nätkärleksaktivisterna äntrar ett kommentarsfält så går det över styr. Deras bror Duktig-attityd retar gallfeber på alla andra."

Vet ej om hon skriver för ytterligare publikationer.

https://www.fokus.se/2017/05/sjalvgod-censur/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback