Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-24, 16:24
  #1
Medlem
Fizzlors avatar
http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7042311.html

Citat:
More than one in five school-aged refugee children in Greece have never been to school, a study has revealed.

Child refugees stranded in Greece have been out of school for on average 1.5 years, and many of them “cannot even hold a pencil”, according to new research by aid agency Save the Children.


Syrian child refugees have been away from the classroom for the longest - with an average of over two years (25.8 months) out of the classroom.

Afghan child refugees have been out of school for an average of 10.7 months.

Raketingenjörernas barn kan inte ens hålla i en jävla penna
Fuck att spendera resurser på våra egna barn och ungdomar - låt oss istället slösa en jävla massa gånger mer pengar på obildade främlingar som ändå bara kommer sluta som självmordsbombare i förorterna

Är det här rimligt? Varför i helvete släpper vi ens in dem? Vem fan har kommit på att det är vårt ansvar att Jihad-ungarna får en utbildning? Finns det inga viktigare saker att lägga pengarna på?
Citera
2016-05-24, 16:38
  #2
Medlem
Bajen666s avatar
Detta är ju bara BS och det vet alla, klart som fan att dom kan hålla i en penna.
Tyckasyndomartikel som ska utmåla "flyktingar" som hjälplösa och förtvivlade, och som inte kan ta hand om sig själva utan den vite mannens skattepengar, jäkla skojare dom där Save the Children...i klass med den Svenska regeringen..
Citera
2016-05-24, 16:42
  #3
Medlem
Efter lite skattepengar så har vi lärt dom att både hålla en penna och vässa den. Nu ska vi bara lära dom sudda också. Men de går ju för vi har Löfven och våra skattepengar. Då löser sig allt.
Citera
2016-05-24, 17:06
  #4
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen666
Detta är ju bara BS och det vet alla, klart som fan att dom kan hålla i en penna.
Tyckasyndomartikel som ska utmåla "flyktingar" som hjälplösa och förtvivlade, och som inte kan ta hand om sig själva utan den vite mannens skattepengar, jäkla skojare dom där Save the Children...i klass med den Svenska regeringen..

Jag tänker såhär:
Jag ska välja ut spelare till mitt fotbollslag. Jag vill vinna (vem fan vill inte det?!) och tänker därför plocka ut de allra bästa. En av spelarna, Abdullah, sitter i rullstol och är hjärnskadad. Jag skulle kunna välja Abdullah för att det är så synd om honom, men det är då även synd om den spelare som inte fick plats i laget bara för att jag ska vara PK och plocka in en handikappad sandneger. Dessutom blir resten av laget lidande då vi måste turas om med att torka dregglet från Abdullas mun var 5e minut. Inte nog med det - jag skulle även gå emot min egna jävla vilja att vinna genom att plocka in detta värdelösa, hjuldriva köttberg i mitt lag och därmed alltid spela med en man kort.

Oavsett om det faktiskt stämmer att svartskallebarnen inte kan hålla en penna, eller om det nu bara är BS för att väcka medkänsla, så känner jag bara: FUCK THEM! Jag vill vinna. Jag vill att mitt lag ska fungera. Jag vill inte behöva slösa massa tid och resurser på att torka dreggel. Kan de inte bidra för egen maskin för att deras föräldrar var upptagna med att leka Jihad i öknen? Synd, men så är livet. Låt dem bli lejonmat eller något. Hit till Europa ska de fan inte.
Citera
2016-05-24, 17:09
  #5
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor

Liten rättelse bara: Det är inte som att spela med en spelare kort, utan två stycken för en person måste se efter den andra konstant, och sedan finns risken att den "krävande" parten råkar skada ytterligare spelare vilket gör att man efter ett tag är nere betydligt fler än bara två spelare

Ha det bra!
Citera
2016-05-24, 17:27
  #6
Medlem
Nä nä nä nä, detta är falsk propaganda!!! Stefan Löfvén har minsann sagt att det är högutbildade raketforskare som kommer till Sverige.

Raketer som vi sedan kan bombardera Ryssland med.

Nä, men det blir väl perfekt att ta in 100.000 människor som aldrig någonsin kommer att bli något annat än resurskrävande bidragstagare där skola, sjukvård och andra samhällsresurser får något att göra.

Vad ska vi liksom annars göra här i vårt land där det inte finns jobb annars?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback