Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2016-05-24, 13:55
  #1
Medlem
Hebbemons avatar
Förord:
Denna dagen är en av dem mest underliga/sjuka dagar som jag varit med om, svårt att sätta ord på dem sakerna jag upplevde men ska försöka så gott jag kan. Jag har tagit syra 1 gång innan vilket var under en candyflipp, så kan nog säga att detta var tekniskt sett första gången syra.

Kön: Man
Tidigare erfarenheter: LSD, E, MDMA, DMT, opiater, brunt och grönt, alkohol, tjack och spice
Substans: 1 tab ~180 ug och gräs
Vikt: ~70 kg

Inledning:
Jag och 4 polare som vi kan kalla för J, M, A och P hade bestämt oss för att ta syra i helgen, P hade fått lånat en sommarstuga av sin styvfarsa som låg ute i skogen, så det var ungefär 2 km från närmsta människa och även en sjö för att ta sig över till själva stugan. Efter en resa upp till våran destination för den närmsta dagen/natten och en tur över sjön var vi äntligen framme. Direkt när vi kommer upp till stugan lägger vi in våran packning och sen tar upp lapparna och lägger dem på tungan. Medans vi väntar på att den ska smälta på tungan drar grabbarna igång grillen och förbereder lite korv m bröd så vi får i oss lite innan det är dags. Jag äter en korv och nöjer mig med detta. Sedan efter alla har ätit klart bestämmer vi oss för att ta av alla klockor och även lämna mobilerna inne i stugan, vi ville inte veta av vad tiden var under dagen.

En liten skogstur:
När vi väl svalt lapparna och väntar på att det ska kicka in går vi ut i skogen för att kolla oss omkring med tanke på att vi hade tänkt att vara ute i skogen när det kickar, efter drygt en 20-30 min ute i skogen bestämmer vi oss för att gå tillbaks till stugan och sätta på lite shpongle för att komma i den psykadeliska stämningen. Jag kollar på dem andra och frågar om dem känner något och dem svarar lite osäkert "ja, jag tror det", "allting börjar bli lite skumt". Själv känner jag inget än och börjar bli lite seg för att dem andra verkar känna före mig, men jag skakar av mig det och tänker att det borde troligen kicka igång relativt snart.

Den andra skogsturen:
När vi väl suttit och lyssnat på lite musik bestämmer sig jag, A och J för att ta oss en liten skogstur då vi tror att det är nära att det börjar kicka igång. Jag drar på mig mina underbara solbrillor och ser hur färgerna börjar bli intensiva och även att träden och naturen börjar andas lite lätt, vi har även tagit med oss lite softair vapen med plastkulor så A har med sig en p90 medans J har med sig ett redigt gevär och jag har med mig en liten pistol, efter några minuter av gående stannar vi upp och J börjar säga att han ser massa konstiga saker i skogen, jag och A håller med för att det börjar bli väldigt konstigt att kolla in i skogen när allting andas och rör sig. Vi måste ha stannat upp minst 5-6 gånger och skrattat utav glatta livet för att allting är roligt och färgerna är knasiga, i mina solbrillor är allting intensivt, jag ser en väldigt stark nyans av grön. Vi fortsätter på stigen och ser helt plötsligt en myrstack och vi stannar upp och börjar stirra på den, alla säger att dem får en konstigt känsla att det kryper på en så vi bestämmer oss för att skjuta lite skott på den och sen dra där ifrån. Efter ytterligare en stund av gående (kändes som vi hade gått rätt långt vid detta laget) så kommer vi fram till en slaskig liten väg, det första alla säger är "nej fyfan, den vägen tar vi inte det är nog snedtripp vägen". Så vi tog en liten omväg och började gå uppåt ett berg med stubbar på, vid detta laget känner jag mig rätt go av syran och alla färger och saker är väldigt fina. Ser även väldigt bra, känns som jag ser i 1080p eller något, vi stannar uppe vid berget och ställer oss vid stubbarna och bara kollar upp i himlen, vi står och kollar på molnen som är extremt HD och man ser varenda liten partikel av molnet, efter vi smörat in oss på molnet bestämmer vi oss för att vända tillbaks till stugan där M och P sitter kvar och chillar.

En tur med båten:
Vid detta laget när vi kommer tillbaks får jag bara en konstig känsla av att ruset på syran är över, men tänk på att jag inte nämt att vi rökt en gås än. Vi kommer tillbaks till 2 glada gubbar som sitter och lyssnar musik i solstolar, och dem berättar direkt att dem suttit och flummat ur medans vi var borta, samtidigt som vi berättar att vi varit på ett litet äventyr i skogen. Fortfarande har vi ingen aning om vad klockan är. Jag och A bestämmer oss för att gå ner till bryggan där båtarna ligger som vi tog oss över sjön med, vi sätter oss rätt nära vattnet vid bryggan. Vi båda säger båda två att vattnet känns mysigt och vi bestämmer oss för att vi vill guppa ut på sjön och chilla där. Vi beger oss ut i vattnet skrattandes till hur skevt det går att ro en bot som inte årorna sitter fast i, efter kanske 25-35 minuter ute på sjön känner vi båda hur vi är sugna på holk och bestämmer vi oss för att ro in till land igen, efter en stressad A som ror som en galning kör vi in i ett berg som ligger i vattnet, detta gör vi kanske 2-3 gånger innan vi kommer iväg, sen kommer äntligen tillbaks till land. A går upp mot stugan och börjar mecka en holk, vi har heller ingen tobak så vi rullar en ren.

Nu börjar det hända skumma saker:
Vi sätter oss i solstolarna utanför stugan och jag drar på mig mina trippiga brillor och börjar ta några hits av den renrullade holken, en direkt choke när jag tagit 3 hits och jag passar vidare den. Jag känner en liten fuckad känsla av att min kropp är efter och inte reagerar på det jag tänker att göra med den. Jag börjar spekulera om det är rökat som har startat igång den riktiga trippen, av någon anledning tänker jag inte på att det är trippen som gör detta med mig. Det känns lite som ett pussel när jag ska göra något med kroppen, men jag skakar även av mig det och sitter och tittar uppåt skogen och lyssnar på musiken, nu spelas lite Alice Cooper och jag känner mig relativt lugn. Det är nu saker börjar bli rätt skumma, helt plötsligt stängs musiken av och den vägrar sätta på sig igen. Jag sitter och chillar med mina solbrillor och väntar på att någon annan ska fixa musiken, men ingen gör det så jag blir tilldelad det jobbet. Jag tar tag i mobilen och börjar långsamt scrolla neråt på spotifylistan, till en början orkar jag inte ens göra det men jag börjar lite långsamt och letar efter låtar att lyssna på. Jag ser i ögonvrån hur alla andra pratar om helt olika saker och har egna problem att tänka på, så som att A sitter på en liten hobbit stol och han har problem med hur den står. Sen märker jag bara något nonsens dem andra pratar om. Jag går tillbaks till mobilen och fortsätter scrolla neråt, helt plötsligt känns det som om jag är i en högteknologisk spelvärld när jag scrollar ner i väldigt hög hastighet. Jag fortsätter scrolla ner och det går bara snabbare och snabbare och jag märker även att jag stänger ute ALLT som händer omkring mig, ljud & rörelser. Från ingenstans, vaknar jag upp och tar av mig glasögonen, jag antar att jag märkte att jag var inne i någon annan värld. När jag tog av mig glasögonen känner jag hur min puls är skyhög och att jag har extremt svårt att smälta det jag precis upplevde med den högteknologiska spelvärlden. Innan detta hände hade jag även en stark teori av att mina brillor gjorde så att allting såg ut som i en musikvideo eller någon sorts spelvärld. Helt plötsligt satt jag i mitten av alla och sa lite svagt till mig själv något i stil med "Wah, vafan hände precis". Jag sa även till A som satt höger till mig "Asså något konstigt hände, jag är helt traumatiserad", Sen efter det sa jag även "Dem här brillorna är helt sjuka asså, kolla i dem" så satte A på sig dem och han höll med om vad jag sa ang dem, att dem var "magiska" och gjorde så att man kom in i en annan värld.

Magiska solbrillor och försvunna byxor:
Efter att blivit övertygad av att solbrillorna är magiska bestämmer jag mig för att gå och testa så att min teori stämmer till hundra procent, jag går runt med brillorna runt om huset och tycker att allting känns så sjukt verkligt när jag är inne i den så kallade spelvärlden. Jag ställer mig vid dörren till stugan där våran boombox står och märker direkt att jag kan se varenda ljudvåg som kommer ut ifrån den, ser hur coolt ur som helst och jag fortsätter och stirra tills A kommer och kollar vad jag gör, jag ger han brillorna och säger att han ska kolla på boomboxen, han kollar och noterar samma sak som jag. Nu är det officiellt, brillorna är magiska och jag är helt övertygad om detta. Dock känner jag mig fortfarande lite omtumlad och bestämmer mig för att ta av mig brillorna då det känns lite för mycket för tillfället. Jag har även på mig shorts vid detta laget och känner att jag börjar frysa lite, jag går in och bestämmer att leta fram mina byxor (gissa hur det kommer gå ). När jag väl kommit in i stugan känner jag hur jävla skev jag börjar bli och känner även en väldigt orolig klump i magen, jag känner även att jag börjar få mycket svårare att kontrollera mina muskler och kropp. Står inne i stugan och kommer inte ens ihåg vad jag skulle göra där, men swooosh "Juste ja, mina byxor". Jag har ingen aning alls vart jag skulle kunnat lagt dem, men sen kommer A in och han hjälper mig leta. Jag tycker A ser lite skum ut i ansiktet, det är något som inte är rätt med hans ansikte men kan inte komma på det... Efter kanske 5-10 minuters yrande i stugan hittar ingen av oss dem förlorade byxorna, jag blir helt förtvivlad då jag börjar frysa riktigt mycket. A går ut och J kommer in och ger mig ett par jeans som jag snabbt drar på mig över shortsen jag redan har, jag börjar säga till J att jag känner mig helt "out of body" och det känns som att min kropp och hjärna inte är sammankopplade på något sätt, J säger till att jag ska lugna ner mig och bara ta det lugnt. Känner hur min kropp inte reagerar på sakerna jag tänker och jag börjar få en riktigt skev verklighetsbild.
__________________
Senast redigerad av Hebbemon 2016-05-24 kl. 14:40.
Citera
2016-05-24, 14:17
  #2
Medlem
Hebbemons avatar
Spegelvänd syn och flipp:
Denna känslan jag känner börjar bli riktigt konstig och obehaglig, jag har fortfarande inte insett att det är trippen som gör att jag mår såhär. Jag säger till resten av grabbarna hur dåligt jag mår och att jag måste lägga mig ner, det har även börjar regna nu så vi börjar flytta in våra saker. Jag ligger inne i en av sängarna och J ligger vänster om mig, jag försöker bara ta det lugnt och kontrollera min puls och kropp, men det är så extremt svårt att kontrollera något just nu. Helt plötsligt från ingenstans börjar jag se allting spegelvänt, i tankarna och när jag kollar vanligt. Det börjar bara bli riktigt läskigt allting, jag lägger mig under täcket och försöker få en blund för att allting börjar bli obehagligt och jobbigt. Jag tänker på all möjlig skit i mina tankar, ser otroligt många färger och ansikten som alla är spegelvända, svårt att sätta ord på vad jag tänkte på men det var så sjukt många olika saker, det jag kommer ihåg var att det var massa scenarios och ansikten i min hjärna och allting var spegelvänt. När jag väl har vänt på mig i kanske 30 min bestämmer jag mig för att sätta mig upp, jag pratar hur fort som helst och säger till alla att jag börjar bli helt förstörd och att jag ser allt spegelvänt och jag vet inte hur jag ska göra för att kontrollera det, det dem säger till mig är "Chilla, det är bara syran som håller på", "Acceptera det bara, go with the flow". Jag försöker så gott jag kan att acceptera det jag har kommit in i men det går bara inte, jag bestämmer mig för att gå och försöka spy. Nu när jag går ut ser jag på min kropp hur lång jag är, ser hur mina ben och armar ser otroligt långa och slemmiga ut. Jag provar att svajja lite med armen och ser att den ser exakt ut som en gummi arm eller en arm som är gjord av slime. Nu börjar allting även bli smörigt som faaaan medans jag flippar ur pågrund av att jag känner mig helt out of body, jag ställer mig bakom stugan och stoppar fingrarna i halsen och inget kommer och jag drar tillbaks in i stugan igen.

En vändning och en förtrollande brasa:
Jag ligger i sängen och kan verkligen inte förstå vad som händer med min kropp, dem andra har redan rullat en till holk och är redo att gå ut och tända den. Dom går ut och sätter sig utanför och tänder den och ropar på mig, jag går ut och dem försöker lugna mig ytterligare, jag flyttar ut en stol dit där dem sitter och helt plötsligt slänger sig P ut "Det är som ett pussel allting" och jag reagerar direkt och bah "vafan, känner ni också detta?!" och då säger A "aaaa, du låste upp det?" och helt plötsligt insåg jag att dem andra känner samma sak som mig bara det att det hade kickat betydligt tidigare för mig, och att dem faktiskt började bli lika förstörda och fuckade som jag. Nu kunde jag andas ut, jag kommer inte att dö... Vilket jag faktiskt trodde ett tag, alla går in och sätter sig och P börjar fixa en öppen brasa som ligger mitt i rummet, brasan tänds rätt snabbt och den är helt sjukt maxad och vi alla sitter och bara stirrar in i den, jag har ingen tidsuppfattning och jag skulle nog gissa på att vi satt och kollade enbart in i brasan i kanske 3 timmar. Vi sitter och bara kollar rakt in i den och det är helt tyst i rummet, emellan åt märker man det och någon brister ut sig lite skratt, vi ser alla möjliga former och figurer i brasan, massvis med olika färger, gubbar, former som kolet formar sig till. Det kändes verkligen som att brasan var våran härskare och att vi var dem som satt och bad till den, jag fick även en känsla av att det var en helt annan tidsepok, som att vi satt i en hobbit film eller att det var 1800-talet eller ngt haha.. Det känns fortfarande som att musklerna inte vill responda på vad jag vill göra med dem, men vid detta laget har jag accepterat att det är så, och jag har även extrema "tracers" som att jag ser dubbelt när jag rör på armarna oså, ser massvis med färger släpas efter min hand när jag drar den framför ansiktet. Hade även en känsla många gånger att jag hade 4 armar för att när jag tog upp min arm såg jag fortfarande kvar den när den låg ner. Svårt att förklara men det var något i den stilen.

En gubbe och Alice i underlandet:
Nu börjar det bli kväll och efter x antal timmar av flummande och konstiga skratt diskussioner så sitter vi lugna i stugan och förbereder oss för en film. Medans J städar inne i huset går jag, A, M och P ut i skogen för att hitta lite grillpinnar då vi tänkte grilla varsin korv framför brasan. Det tar nog säkert 35 minuter innan jag har hittat en pinne med tanke på att jag gått runt och yrat och trott att jag var någon sorts härskare över skogen och dess ting. Vi kommer in och sätter oss och grillar korvarna och ser att det börjar bli mörkt ute. Jag och A går ner till bryggan där vi la till båtarna och säger direkt till varandra "ehfy, det är lite spooky här asså" så vi stod och kollade lite osäkert mot vattnet och får kalla kårar av att bara stå där... Vi går upp mot stugan igen och jag bestämmer mig för att ta en liten tur själv utanför stugan och kolla runt lite för att A hade nämt något i stil med "Fan du måste gå ut, nu när det är mörkt är då man börjar se skit". När jag väl gått runt lite runtom stugan kollar jag snett till höger om mig och ser en gubbe men en hund gå mot mig, jag får en liten hjärtattack och springer i 110 upp till stugan och skriker "JAG SÅG EN GUBBE MED EN HUND!!" och alla svarar "Sluta, du måste bara ha inbillat dig det blabla". Jag lägger mig i rummet på en madrass och vill verkligen inte gå ut igen, vi lägger oss lugnt ner och börjar varva ner och röka lite. Sätter på Alice i underlandet på afterglowen var rätt fett! den var flummig som fan och vi diskuterade mycket hur det ens kan vara en barnfilm, vi kollar klart och förbereder oss för att sova, tar kanske 35-40 min innan jag kan slumra in i drömlandet, vaknar upp som en tom själ och undrar vafan det var jag upplevde.

Slutsats:
Kan ärligt säga att detta var den konstigaste upplevelsen jag haft, allt kändes som att det var en spelvärld och att mina muskler var som ett pussel. Det var en rolig upplevelse fast jag var nära på att flippa ur, kommer troligen göra om det fast med en liten högre dos, har fortfarande lite svårt att smälta allt detta men kommer nog göra det. Svårt att sätta allt jag kände i ord för det mesta som hände var i mitt huvud och påverkade min kropp på ett underligt sätt.

Tack för att ni läste!!
Lämna gärna en kommentar
__________________
Senast redigerad av Hebbemon 2016-05-24 kl. 15:09.
Citera
2016-05-24, 15:16
  #3
Medlem
Låter som en bra upplevelse overall, jag har själv sneat ur när jag rökt gräs på syra. Personligen tycker jag det är bättre att bara ta mer syra och inte röka gräs alls.
Citera
2017-09-26, 09:39
  #4
Medlem
Riktigt skön läsning 5/5
Citera
2017-09-27, 13:48
  #5
Medlem
grymt101s avatar
Skön rapport! Som ovan säger tycker jag att gräs inte är speciellt trevligt under en LSD/Svamp tripp, vill du känna mer så ta mer! <3
Citera
2017-09-27, 16:09
  #6
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
kommer troligen göra om det fast med en liten högre dos



varför? Lät ju inte allt för trevligt nu med en lägre dos?
Citera
2017-10-03, 13:05
  #7
Medlem
floOris0nfajjas avatar
Kommer ihåg trippar jag haft och allt hasch man dragit i sig utan att nått hänt. Fattar inte att ni blir flummiga av röka under en tripp. Syran är juh mäktigare än allt.
Nått som är nice är att dricka alkohol när man landar.
Kul rapport!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback