Citat:
Ursprungligen postat av
Lazeeboy
Säker? Sist jag sökte så hade jag också bara en provanställning och hade precis börjat. Men tänker nu att det kanske är annat när jag redan har lånat en del.
Med provanställning kan du få lån på flera banker. Men bankerna i Sverige har olika "scoringmodeller", dvs. olika banker riktar sig mot olika låntagare.
Och skulle du gå till flera banker och söka om lån tar varje bank varsin kreditupplysning på dig och för många upplysningar skadar din chans till lån och lån med bra ränta.
Mitt tips är att använda en låneförmedlare för att låta dom med en enda kreditupplysning se över vilka erbjudanden du kan få från samtliga banker. Jag har använt
https://advisa.se tidigare, de samarbetar med ett 20-tal banker och skiljer sig från andra förmedlare genom att satsa på rådgivning.
Bara att fylla i formuläret på sajten så ringer de upp dig. Efter två telefonsamtal på ca 10 min var så bör du ha klart för dig vilket bästa alternativet är. Men det finns såklart fler bra låneförmedlare där ute, bara att jag personligen föredrar hjälp från experter snarare än att välja helt själv.
Förutom att du löser problemet med nuvarande lån så hjälper det din kreditvärdighet att samla lån. På så vis har du även lättare att få lån i framtiden.