Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-24, 08:53
  #1
Medlem
kostymnisses avatar
Cupen har faktiskt redan startats, en match är spelad och något av elitlagen kommer få ställas mot Sollentuna som slog Vasalund i första matchen.

http://svenskfotboll.se/cuper-och-se...am-omg-1-2016/

Omgång 1 skall alltså vara färdig senast 3 aug och omgång 2 där alla elitlag går in förutom de som är kvar i europaspelet skall spelas 24-25 aug.

Det är alltid kul med cupen även om man inte alltid gör de bästa resultaten. Nya platser att se laget sitt på och förhoppningsvis mot lag från lägre serier än superettan så det verkligen blir den där klassiska cupkänslan.
Citera
2016-05-24, 19:32
  #2
Avstängd
netflixandpills avatar
Som jag och andra skrivit i tråden trots att mitt lag aldrig kommer vinna cupen så tycker jag att det halvnya konceptet är jävligt bra, speciellt eftersom gruppspelet spelas under försäsongen.
Citera
2016-05-25, 08:31
  #3
Medlem
kostymnisses avatar
Ja det nya konceptet är bra, det gäller dock att några lag skräller sig in i gruppspelet för att det ska bli sådär extra intressant men publikt sett är det ju en jättesuccé mot hur det var förr i cupen.
Citera
2016-07-07, 13:39
  #4
Medlem
Wads avatar
Det blir alltså GUSK vi får möta i kvalmatchen till gruppspelet i cupen. Trevligt med ett besök i Uppsala, hoppas bara vi kan göra bättre ifrån oss än senast det var cupspel i staden.
Citera
2016-07-07, 14:22
  #5
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Det blir alltså GUSK vi får möta i kvalmatchen till gruppspelet i cupen. Trevligt med ett besök i Uppsala, hoppas bara vi kan göra bättre ifrån oss än senast det var cupspel i staden.

Trevligt med relativt nära Stockholm också. Bara ta pendeln upp liksom

Någon som vet något om det gänget? Lär väl liras på Studenternas va?
Citera
2016-07-07, 16:34
  #6
Medlem
Hunden007s avatar
Oskarhamn eller vimmerby för IFK Göteborg!
Citera
2016-07-08, 08:14
  #7
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Oskarhamn eller vimmerby för IFK Göteborg!

Skönt med sådant motstånd som vi bör avfärda med ett b-lag med tanke på hur spelprogramet ser ut i augusti (om vi går vidare i europa spelas ju matchen efter allsvenskans slut får man förmoda).

Vimmerby vore roligare kan man tycka. Bra lottningen oavsett, tar inte så lång tid att resa och som sagt överkomligt motstånd även med b-lag.
Citera
2016-07-08, 08:59
  #8
Medlem
Keldons avatar
Grebbestads IF ska inte vara någon match för Kalmar FF. Tydligen har Dennis Wise spelat för GIF 1985 och blev då årets spelare i klubben.


Storyn påminner om Sheringham och Crouch. Fler snedseglade engelsmän som spelat i Sverige och sedan slagit igenom i Premier League?
Citera
2016-07-08, 10:18
  #9
Medlem
VSK fick tyvärr IFK Norrköping i cupen och inte DIF, AIK, Bajen eller Änglarna som dragit några tusen till
Citera
2016-07-08, 10:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Trevligt med relativt nära Stockholm också. Bara ta pendeln upp liksom

Någon som vet något om det gänget? Lär väl liras på Studenternas va?
Vilken ångest.

Har bara kollat fotboll i Uppsala en gång och det var mot Sirius i cupkvalet 2012. Sämsta insatsen jag bevittnat ifrån Bajen och då har jag sett nästan alla matcher vi spelat under de 5 åren i Superettan.
Citera
2016-07-08, 12:17
  #11
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vilken ångest.

Har bara kollat fotboll i Uppsala en gång och det var mot Sirius i cupkvalet 2012. Sämsta insatsen jag bevittnat ifrån Bajen och då har jag sett nästan alla matcher vi spelat under de 5 åren i Superettan.

Ja, Billys straff alltså...

Sen ska vi inte glömma den underbara superettanresan till Sirius 2014, jävla skit det den också
Citera
2016-07-08, 16:52
  #12
Medlem
Jag vet att Svff kör viss typ av poolning baserat på geografi men såvitt jag vet kör de bara norr/syd. Tycker dock man kan dela upp i fyra geografiska grupper ändå. Luleå/Härnösand borta.... Blä
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback