Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-24, 07:37
  #1
Medlem
Om någon i din närhet (bra vän, syskon) skulle pierca sig på ett ställe du själv redan hade, skulle du ta illa upp eller känna dig smickrad? (Den kan ha hittat inspiration ifrån dig)

Att kopiera någons tatuering är väldigt tabu men hur är det med piercingar?

Personligen skulle jag inte bry mig, möjligtvis bli smickrad eller glad över att ha inspirerat någon att våga ta steget
Citera
2016-05-24, 07:43
  #2
Medlem
Neroxxs avatar
Spontant känns det som att det finns rätt få ställen att sätta en piercing på. Så det är ju förhållandevis rätt vanligt att sätta den på samma ställe .
Skillnad är det väl med tatueringar där både motiv och ställe kan skilja sig.
Citera
2016-05-24, 08:54
  #3
Medlem
Clawdeens avatar
Dubbelpost
Citera
2016-05-24, 08:55
  #4
Medlem
Clawdeens avatar
Skulle inte bry mig. Orka bry sig om vart folk placerar sina hål.

Sen känns det ju som att det är mer fasoner dom barn håller på med att gå och bry sig vad ens vänner gör för mods.
Citera
2016-05-24, 08:57
  #5
Medlem
datormusmannens avatar
Bra värre om någon skaffar samma tatuering - på samma ställe.
Citera
2016-05-24, 13:18
  #6
Medlem
Parrehs avatar
Skulle ha sagt "snygg piercing!" för att sedan inte lägga ner mer tid på det.
Citera
2016-05-24, 13:48
  #7
Medlem
nerdinsides avatar
Minns för ca 10 år sedan hade varenda jäkla kille i stan en piercing på ögonbrynet. Var ofta ett jäkla gnäll om vem som "härmat" vem. Var inte särskilt snyggt heller.
Citera
2016-05-28, 21:44
  #8
Medlem
Alltså, jag är knappast den första att skaffa mina piercingar. Ingen jävla reaktion på det, med andra ord.
Citera
2016-06-10, 12:58
  #9
Medlem
HighwayDelights avatar
Min syrra skulle tvunget pierca sig i tungan när jag hade gjort det med... Jävla härmapa.
Annars bryr jag mig inte så hårt.. Man är ju inte ensam om att ha piercings
Citera
2017-03-14, 17:16
  #10
Medlem
korvmagnuss avatar
själv skulle man bli väldigt förvånad om någon skaffade lika många piercingar som jag
dvs inga
Citera
2017-03-14, 19:34
  #11
Medlem
oldeubois avatar
Det måste väl vara väldigt få som piercar sig i vuxen ålder, när man är gammal nog för att inte bry sig nämnvärt om vad andra gör med sig själv. Vad är du i för typ av umgängeskrets, TS, om både du och vänner är piercade?
Citera
2017-03-20, 21:02
  #12
Medlem
Om stället känns väldigt personligt, alltså inte ett av de "vanliga" ställena, typ kinderna, då skulle jag bli lite fundersam om någon i närheten gjorde samma sak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback