Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-05-25, 18:19
  #97
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Men när svenskar straffas hårt utomlands för något som skulle varit tillåtet i Sverige så heter det alltid att det landet är ett auktoritärt, fanatiskt, byråkratiskt förbudssamhälle. Tycker du att det omvända känns rimligt? Med uthängning & skampåle för något som är tillåtet i Sverige?

Rattfylleri är inte tillåtet i Sverige.

Gränsen för rattfylleri i Sverige är 0,2 promille alkohol i blodet och han hade 0,6.
Citera
2016-05-25, 19:43
  #98
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Rattfylleri är inte tillåtet i Sverige.

Gränsen för rattfylleri i Sverige är 0,2 promille alkohol i blodet och han hade 0,6.

Jag har nu läst igenom mitt inlägg flera gånger för att kolla om där fanns oklarheter. Kan inte för mitt liv förstå hur du inte förstår. Det är väl glasklart att jag syftar på vad som är tillåtet i Storbritannien då han kommer därifrån. Du ville ha uthängning & skampåle. Jag frågade därför vad du anser om det omvända, dvs att en svensk hängs ut vid skampålen för något som vore tillåtet i Sverige men inte är tillåtet i landet där brottet begicks.
Citera
2016-05-26, 15:56
  #99
Medlem
Babben87s avatar
Är man alltid en allsvensk stjärna sålänge man har ett elitkontrakt i en Allsvensk klubb? Tycker Flashback börjar bli som Aftonbladet här, haha!
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback