Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-24, 20:10
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Nåja.Lite förvånad över att de här typerna ska ha varit berusade. Tyder på att de är kristna syrier eller att de struntar i Koranen.

De flesta muslimer är mer eller mindre sekulariserade och få har läst koranen alls alternativt ordentligt. De har dock med sig en stark identitet som "muslimer" som går genom hela familjen, släkten och bekantskapskretsen - det finns ett tydligt "vi och dom" medvetande. Även många värderingsfrågor som syn på kvinnor (och våldtäkter), andra människor (kuffar, otrogna), inte äta fläskkött, sekulariserade länder är onda och islam är bättre eller lösningen m.m. är sådant de trots allt får med sig, även om de inte läst koranen alls. De har inget moraliskt ansvar inför otrogna, det går ljuga och bedra - sälja och använda droger är inget problem för de flesta.

En hel el av dessa blir säkert förmanade av imamer för vissa av sakerna, men är ändå i sina gäng effektiva grupper som är enade kring att de är muslimer och vi andra är otroget slödder (varibland de ändå kan hitta vänner eller flickvänner, men är de inte muslimer så är de alltid en 2:a ordningens varelse).

Om de sedan börjar läsa koranen så kommer de sannolikt att lägga bort vissa av dessa sakerna, börja gå i moskéerna (vilket många inte gör), och bli mer och mer radikaliserade och fyllda av hat och islamistiska agendor att bryta ner samhället som de ser som en fiende till islam och allt gott. Psykologer som studerat många muslimer säger att det finns en direkt koppling till om de läser koranen till hur mycket hat de bär på - ju mer de läser, ju mer hatar de - och de är inga solskensbarn från början på långa vägar oftast.

Värt att tillägga är att många muslimer kan i sekulariserade samhällen vara mycket mer gästfria, generösa och trevliga än många svenskar - men om man utmanar vissa kärnfrågor om islam (tal om judar och Israel, prat om Muhammed m.m.) så kan de snabbt vända och bli mycket aggressiva. Samma sak om radikal islam växer i dess boendemiljö. Det är alltså inte helt enkelt att ringa in hur någon som kallar sig muslim förväntas vara, men i grupp så skapar de generellt problem som ökar proportionerligt till mängden individer och ökar lavinartat med karismatiska radikala ledare.
__________________
Senast redigerad av ByF 2016-05-24 kl. 20:16.
Citera
2016-05-24, 20:15
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Det är ställt utom all tvivel att det är boende från asylboendet som har gjort det här!

Asylboendet har haft möten om saken, polisen har satt in bevakning på bussarna, bussbolaget har haft möten med personalen, det har stått i alla tidningar, det har varit på TV nyherna.
Ja det är ju möjligt, men vilka källor finns det? Enda jag sett är en artikel från friatider som bjuder på helt absurda vittnesuppgifter, så jag har svårt att köpa det hela utan mer kött på benen.
Nog borde det gå att luska fram vilken facebookgrupp som haft denna diskussion?
Citera
2016-05-24, 20:20
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
Ja det är ju möjligt, men vilka källor finns det? Enda jag sett är en artikel från friatider som bjuder på helt absurda vittnesuppgifter, så jag har svårt att köpa det hela utan mer kött på benen.
Nog borde det gå att luska fram vilken facebookgrupp som haft denna diskussion?

Källorna är:
Polisen
Tidningarna
TV
Asylboendet
Folk på byn
Folk här
osv
osv
osv
osv
och slutligen möjligtvis i sista hand något facebook inlägg

Det är ingen annan än du som ifrågasätter uppgifterna, till och med vänstertidningarna i Umeå har ifrågasatt polisens agerande vid larmet.
Citera
2016-05-24, 20:31
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Källorna är:
Polisen
Tidningarna
TV
Asylboendet
Folk på byn
Folk här
osv
osv
osv
osv
och slutligen möjligtvis i sista hand något facebook inlägg

Det är ingen annan än du som ifrågasätter uppgifterna, till och med vänstertidningarna i Umeå har ifrågasatt polisens agerande vid larmet.
Att jag är den ende som efterfrågar källor är väl om något rätt tragiskt.

Var går polisen ut och säger att det är icke-svenskar?
Tv?
Asylboendet?
vänstertidningarna i umeå?

http://www.folkbladet.nu/1619168/pol...er-pa-nattbuss
http://www.vk.se/1728929/polisinsats-efter-sexofredande

^^ de två tidningar som huserar i Umeå. Vart nämns det?

Att jag nämner facebook är just för att det är källan friatider och exponerat använt sig av. En rätt makaber berättelse.

Vad en random skribent på flashback säger tar jag med en nypa salt då vem somhelst kan skriva just vad somhelst.

Så hjälp mig att nå sanningen här?
Jag ser gärna att det är importerade apor framför våra inhemska av prestigeskäl, men jag föredrar att inte hjärndött ta vad någon jeppe "på facebook" sagt som sanning när ingen jävel ens kan länka till denna källa.
Citera
2016-05-24, 21:28
  #125
Medlem
Theoduluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
Ja det är ju möjligt, men vilka källor finns det? Enda jag sett är en artikel från friatider som bjuder på helt absurda vittnesuppgifter, så jag har svårt att köpa det hela utan mer kött på benen.
Nog borde det gå att luska fram vilken facebookgrupp som haft denna diskussion?

Det är lite brist på källor här absolut, Men att en grupp nyanlända tafsar på kvinnor är ju ingen nyhet.
Visst, att en person skriver på Flashback kanske ska tas med en nypa salt, men jag tycker ändå att Anygiven's berättelse låter rimlig.

Polisen har ju själv sagt att sexuella ofredanden som genomförs av gärningsmän i större grupp främst handlar om nyanlända flyktingungdomar.

Men jag kan givetvis ha fel i det här fallet.

Här är facebookinlägget föresten.
Enligt kommentarerna där så har polisen talat med den ursprungliga anmälaren om att lämna över bilder på förbrytarna.
__________________
Senast redigerad av Theodulus 2016-05-24 kl. 21:36.
Citera
2016-05-24, 22:13
  #126
Medlem
Theodolus,

Tack för ett givande svar. Länken till facebook-inlägget gör att jag är benägen att köpa det hela även om jag tycker det är märkligt att denne ska ha hört hur polisen svarar under ett telefonsamtal.

Att nyanlända är överrepresenterade vid dessa brott är inget nytt. Anledningen till min tvekan är att Holmsund är ett white-trash mecca av sällan skådat slag av norrländska mått.
Citera
2016-05-25, 12:24
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
Att jag är den ende som efterfrågar källor är väl om något rätt tragiskt.

Var går polisen ut och säger att det är icke-svenskar?
Tv?
Asylboendet?
vänstertidningarna i umeå?

http://www.folkbladet.nu/1619168/pol...er-pa-nattbuss
http://www.vk.se/1728929/polisinsats-efter-sexofredande

^^ de två tidningar som huserar i Umeå. Vart nämns det?

Att jag nämner facebook är just för att det är källan friatider och exponerat använt sig av. En rätt makaber berättelse.

Vad en random skribent på flashback säger tar jag med en nypa salt då vem somhelst kan skriva just vad somhelst.

Så hjälp mig att nå sanningen här?
Jag ser gärna att det är importerade apor framför våra inhemska av prestigeskäl, men jag föredrar att inte hjärndött ta vad någon jeppe "på facebook" sagt som sanning när ingen jävel ens kan länka till denna källa.
Polisen har inte ens gått ut med signalement på busstafsarna och samma sak vid barnofredandet på storsjöskolan, man gav inga signalement,fast flickan sa att han var mörk o talade brytning. Heller inget signalement på storsjöparksblottaren, som offret beskriver för vänner som mörk. Ser du mönstret? Hagamannens signalement kablades ut,men han är ju vit.
Citera
2016-05-25, 15:08
  #128
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Tack,äntligen någon förstår hur dessa fungerar! Svennebanan har fortfarande för stor övertro på stat och polis medans dom som bor i verkligheten har insett att man får lösa dessa problem utan dem.

Hade jag haft möjlighet att storma fram sätta en doja i ryggen på närmaste som står där med handen i trosorna på en gråtande tjej och sen veva för livet och hoppas de flyr eller att andra medpassagerare hade gjort gemensam sak med mig när de ser någon reagera så hade jag gjort det alla dagar i veckan.

Men då åker jag dit. Jag har allt att förlora, förövarna bryr sig inte.

Nu förväntas jag gå fram och knacka dem på axeln och vänligt men bestämt be de upphöra med sitt opassande beteende. Sannolikt möts man då av en person som inte förstår vad jag säger, ber mig dra åt helvete och börjar slåss, drar kniv och stoppar den i min mage.

Varför ska jag utsätta mig för det? Ge mig en ordentlig och frikostig nödvärnsrätt även å andras vägnar så kommer det bli annorlunda men det vill man inte. Istället ska man försöka värdera om ett knytnävsslag som slår näsan av idioten står i proportion till hans hand i en flickas trosor. Två smällar var ok men jag ska utvärdera om det tredje slaget var nödvändigt när jag står inför ett flertal eventuellt våldsamma förövare.

Det är väl klart ingen ingriper under de förutsättningarna om det inte är ens egen flickvän eller familj och där ligger problemet. Samhället stöttar inte civilkurage, samhället stöttar förövaren som ses som ett offer.
Citera
2016-05-25, 15:51
  #129
Medlem
Jag har på omvägar fått höra att tidigare antastanden på dag bussar har anmälts, åtminstone till bussbolaget men eventuellt även till polisen, av andra tjejer.

Är det någon fler här som hört talas om det?
(tills vidare fäster jag ingen större vikt vid det)
Citera
2016-05-25, 19:30
  #130
Medlem
Wendigos avatar
Jodå, de flesta som har åkt bussen ut mot Holmsund det senaste året kan nog vittna om att stämningen på bussarna nu är.. tryckt. De flesta tittar men ingen låtsas se..för man vill inte vara osvensk och riskera något.
Citera
2016-05-27, 22:25
  #131
Medlem
Nordiska motståndsrörelsen erbjuder kvinnor och män som är trötta på invandrarvåldet i Umeå gratis självförsvarsträning:
Citat:
Ofredanden som dessa har blivit vardagsmat i det mångkulturella paradis som våra politiker har skapat. Svenska män och kvinnor mördas, våldtas och utsätts för trakasserier dagligen. Främlingar tränger också undan den inhemska befolkningen på allt fler platser i landet. På många ställen i landet har samhällena blivit så pass otrygga att många kvinnor inte vågar röra sig fritt efter mörkrets inbrott.

Är du vit svensk, man eller kvinna som tröttnat på det mångkulturella våldet och vill kunna försvara dig nästa gång mångkulturen visar sitt rätta ansikte. Motståndsrörelsen i Umeå kan från och med idag erbjuda självförsvarsträning till de personer som vill kunna försvara sig mot aggressiva främlingar.

Är du intresserad av att lära dig effektivt självförsvar i Motståndsrörelsen regi?
Kontakta då Robert Eklund:
robert.eklund@nordfront.se
Tel: 076-280 40 23
https://www.nordfront.se/motstandsro...alvforsvar.smr
Citera
2016-05-27, 23:01
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Jodå, de flesta som har åkt bussen ut mot Holmsund det senaste året kan nog vittna om att stämningen på bussarna nu är.. tryckt. De flesta tittar men ingen låtsas se..för man vill inte vara osvensk och riskera något.

Tycker inte man ska överdriva. Däremot så är det så att både busschaufförerna och passagerarna bara under det senaste året bytts ut etniskt sätt. Att åka buss är inte längre ett miljövänligt statement, utan ett färdmedel för sämre bemedlade vita eller mörka. Ju stökigare de mörka i hyn är desto längre bak i bussen sätter de sig gärna. De gillar att sitta och snacka med varandra längst bak.

Väldigt tur att denna händelse uppmärksammades före helgens brännbollsyra, nu går flyktingarna miste om stora mängder lättklädda damer som ska hem ifrån yran med buss.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback