Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-23, 15:44
  #1
Medlem
Gertrud1s avatar
Oavsett allt annat så tror jag feministerna och jag är överens om att de anser att kvinnor kan. Mycket bättre än män. merapi brukar gå på om att män startar krig och är aggressiva, men nu undrar jag, om vi blir anfallna utifrån, eller att anfallet förvärras inifrån - hur är tanken att styra upp det?

Om man gjort sig av med alla män, så finns ju bara manginas kvar. Och jag undrar hur de skall klara uppgiften? De är väl rätt feminina av sig. Visst finns det duktiga kvinnliga soldater, men feministerna själva är ju inte riktigt soldater utan tror sig kunna styra landet.

Vilken är deras strategi för det som uppstått i landet.
Landet kokar, det vet alla invandrare. Jag talade med en iranier idag och han är riktigt både rädd och upprörd över att människor släpps in utan urskiljning. Och han säger att om 5 eller 10 år kommer det vara kaos, med tanke på att så många inte är flyktingar utan bara giriga. Och dessutom både kriminella och Isisanhängare.

Vad jag vet om militären och polisen och om nationella instatsstyrkan så vet jag att de skulle internera bråkstakarna, satsa på nolltolerans för att få bukt på kaoset. Detta är ju det manliga aggressiva sättet att få bukt med problemet.
Men de är ju bakbundna och skall vara dialogpoliser etc. Och det skall erbjudas vård etc. Och aggressivitet, våld, poliser och militärer är ju fult.

Så - hur vill feministerna lösa problemen? För nu går det ju inte längre att förneka problemen när alla världens media talar om det. Så måste också vi och nu har journalisterna slutat att ljuga till en viss del i alla fall.

Men så
Om feminsiternas/det kvinnliga sätter är bättre/mer funktionellt, så köper jag det rakt av och byter sida.
Seriöst.

Så här är er chans att omvända Gertrud.
Citera
2016-05-23, 15:46
  #2
Avstängd
Det fixar någon annan. Precis som i vanlig vänsteragenda.
Citera
2016-05-23, 15:54
  #3
Medlem
PolitisktKlarsynts avatar
Citat:
hur kommer ni hantera bråk i orten och ev krig?

Feministerna kommer stifta en lag, där man förbjuder bråk och krig. Så läggs denna lag till alla andra lagar, som ingen kriminell bryr sig om ens idag.

Sedan kommer de kanske dra igång någon obligatorisk kurs i grundskolan, där eleverna blir tillsagda av feministkvinnor (lesbiska, med piercingar i ansiktet, kort blåfärgat hår, och batikkoftor) att våld och krig är dåligt då det främst skadar kvinnor som får svårare att shoppa och fika om det är bråk och krig, och alla flickorna får MVG men killarna får IG, som det fungerar i svensk grundskola sedan många år tillbaka.

Kanske blir det även ett facebookupprop, och en demonstration mot bråk och krig, där flera dussin feministkvinnor samlas på Sergels torg i centrala Stockholm, och detta pumpas ut i direktsändning på SVT och SR, och följs av samtal i tv under flera veckors tid, och tidningarna skriver på förstasidorna i ett par månader om hur "hela sverige tog avstånd från våld och krig". Fast ingen tittar ju på TV, lyssnar på radio, eller läser ljugmedia längre, tack och lov.
__________________
Senast redigerad av PolitisktKlarsynt 2016-05-23 kl. 15:57.
Citera
2016-05-23, 16:33
  #4
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskymannen
Det fixar någon annan. Precis som i vanlig vänsteragenda.

Jag har alltid velat träffa den där Någon Annan!

Han ska se till så att mycket ska bli gjort i Sverige.

Feministerna skickar ut genuspolisen som genast kärleksbombar illgärningsmännen till rätta.
Citera
2016-05-23, 17:20
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Moderna tredjevågenfeminister skulle inte klara av att hantera situationen medans dom lite mer traditionella feministerna som mest vill att män och kvinnor ska ha lika villkor är med största sannolikhet inte alls lika mesiga. Jag förutsätter att det är den förra sorten vi pratar om, inte den senare.
Citera
2016-05-23, 17:22
  #6
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Moderna tredjevågenfeminister skulle inte klara av att hantera situationen medans dom lite mer traditionella feministerna som mest vill att män och kvinnor ska ha lika villkor är med största sannolikhet inte alls lika mesiga. Jag förutsätter att det är den förra sorten vi pratar om, inte den senare.

Det är tredjevågen ja först och främst, men jag är inte så impad av de äldre heller vid det här laget.
Citera
2016-05-23, 17:25
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är tredjevågen ja först och främst, men jag är inte så impad av de äldre heller vid det här laget.
Det kan ju kanske bero på att dom just är äldre och inte riktigt har ork eller lust att stå på barrikaderna längre. Sen dom yngre som har en mer sund syn på feminism drunkar i floden av kränkta jigglypuffar som behöver trigger warnings på allt.
Citera
2016-05-23, 17:25
  #8
Medlem
Bra fråga Gertrud. Feminiseringen av Sverige blir landets undergång inom snar framtid. Rädda sig den som kan. Själv är jag beredd, men inte svenskarna och staten.
Citera
2016-05-23, 17:38
  #9
Medlem
Lite menlös frågeställning då allt redan är löst, du och världen har fel och jag har resignerat…….eller?? tja i vilket fall som helst….

Internt i landet.
Om man utgår och drar slutsatser från både FB feministerna och övriga PK F så skall det inte behövas då vi uppenbarligen tar in och utbildar människor att bete sig som vi andra svenska människor, något som de är uppenbart övertygade går bra då vi alla är lika(homosapiens)….. och tja feminismen uppfattar inte att det finns problem som skulle kunna leda i den riktningen, no go zoner o.s.v. och ett av de viktigast argumenten är tydligen är att vi minskar utsattheten/våldtäkter i andra länder genom att ta in potentiella våld/våldtäktsmän hit och utbildar dessa i god feministisk anda, en utbildning som uppenbarligen ger resultat bara de passerar gränsen (för då blir alla män lika dåliga/bra, det är i alla fall ingen skillnad efter det gränsöverstigandet). Vi får inte heller glömma att kvinnliga poliser är MYCKET bättre på att skapa en lugnande situation och därmed bättre än män + att de är lika bra som män i övrigt.

Yttre hot?
Nu har vi förvisso inga direkta hot annat än de som vi matas att tro, Ryssarna har inget större intresse.
Men även om det fanns ett hot så har jag läst att fysik o styrka är bara en konstruktion och kvinnor kan minsann detta med militära också, för det har feministerna sagt.
Slutsatsen jag drar av detta är nog att det finns dugliga kvinnor att stoppa in i militären och som reservtrupp har vi feminister som sjunger we shall overcome, och det borde nog räcka som försvar av landet, we shall overcome trupperna borde rimligtvis då gå att använda som insatsstyrka OM det skulle bli interna problem på någon ort i landet, eller vid våra gränser.

Ja vad ska vi med svenska män till egentligen, det räcker med invandrarna som de kan utbilda o vårda/pyssla om, vi vita män äter bara en massa kött och förstör miljön och tar ut för mycket i lön, för att inte tala om våra små bleka snoppar….nee nu får det vara nog, jag skall gå o suga på en giftpinne så att mitt redan statistiskt sett kortare liv förhoppningsvis blir lite kortare….för en sak är jag i alla fall övertyga om att vi vita blekfeta män är bättre på, och det är att kompostera vår jord, inte ens feministerna kan förneka det….…eller??
Citera
2016-05-23, 17:41
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Att kvinnor inte skulle passa som militärer är ju bara bull. Det är bara att ta en titt på vad som förmodligen är en av dom starkaste militärmakter i världen sett till storlek, nämligen Israel.
Citera
2016-05-23, 17:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att kvinnor inte skulle passa som militärer är ju bara bull. Det är bara att ta en titt på vad som förmodligen är en av dom starkaste militärmakter i världen sett till storlek, nämligen Israel.

Det är inte samma sak som att kvinnor på egen hand förmår finansiera, organisera, och upprätthålla statens yttre och inre våldsmonopol.
Citera
2016-05-23, 17:54
  #12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är inte samma sak som att kvinnor på egen hand förmår finansiera, organisera, och upprätthålla statens yttre och inre våldsmonopol.
Förvisso inte men jag ställer mig starkt tvivlande till att det någonsin kommer att hända. Att enbart kvinnor har makten i det här eller något annat land.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback