Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-22, 16:13
  #1
Medlem
hej jag har Köpt en till skärm till min dator som är en windows 10, så att om jag går in på Flashback då ser man Flashback i båda skärmarna. Hur gör jag om jag vill växla mellan skärmarna och använda 2 olika program på skärmarna??
Citera
2016-05-22, 16:29
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Finns många guider på webben. Här finner du bra information -> http://bit.ly/1sMpnZ6
Citera
2016-05-22, 16:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Finns många guider på webben. Här finner du bra information -> http://bit.ly/1sMpnZ6

Där står det hur man gör i Windows 7 och Vista . Hur gör man i windows 10?
Citera
2016-05-22, 16:50
  #4
Medlem
det är typ likadant, in i inställningarna enligt guiden och leta reda på utöka skrivbord.
Citera
2016-05-22, 16:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxholm123
Där står det hur man gör i Windows 7 och Vista . Hur gör man i windows 10?

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
det är typ likadant, in i inställningarna enligt guiden och leta reda på utöka skrivbord.

WIN-tangent + P och leta reda på utöka skrivbord
Citera
2016-05-22, 17:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
det är typ likadant, in i inställningarna enligt guiden och leta reda på utöka skrivbord.
i bildinställningarna på win10 hittar jag ej utöka skrivbord Och Det som man ska göra på guiden finns ej i win10 inställningar (Inte lika) Och när jag Utvidgar så Ser man bara bakrundsbilden på ena skärmen och alla öppna filer på den andra
Citera
2016-05-22, 17:25
  #7
Medlem
Bredvid windowsknappen nere i vänstra hörnet, där har du ett förstoringsglas. Klicka på det och i sökrutan som kommer upp, skriv "utöka skrivbord" sökträffen heter "inställningar för flera skärmar"


så kommer du på rätt ställe
Citera
2016-05-22, 17:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxholm123
i bildinställningarna på win10 hittar jag ej utöka skrivbord Och Det som man ska göra på guiden finns ej i win10 inställningar (Inte lika) Och när jag Utvidgar så Ser man bara bakrundsbilden på ena skärmen och alla öppna filer på den andra

Ja din dator är inte tankeläsare (ännu): Du får själv "dra över" de fönster du önskar till nästa skärm (sedan kan du "maximera" typ VLC).
Citera
2016-05-22, 17:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxholm123
i bildinställningarna på win10 hittar jag ej utöka skrivbord Och Det som man ska göra på guiden finns ej i win10 inställningar (Inte lika) Och när jag Utvidgar så Ser man bara bakrundsbilden på ena skärmen och alla öppna filer på den andra

Och i inställningarna kan du välja hur de båda skärmarna är placerade i förhållande till varandra (Över, under, VÄ, HÖ), samt vilken av dem som ska vara "primär" (Startmeny, klocka osv).
Aktivitetsfältet får du ha på båda om du vill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback