Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-08, 14:34
  #13
Medlem
En bekant som blev tagen på sundet med nåt hekto påstår att han skyllde på mentala problem och fick strafflindring. Han sa att det hjälpte att det fanns dokumenterat att han gick hos psykolog osv.
Han blev visserligen psykotisk några år senare så om man ska tro på det eller ej kan jag inte riktigt bedöma..
Citera
2016-06-08, 14:38
  #14
Medlem
ettett3s avatar
Spelar ingen roll, här i Sverige är lagen viktigare än människans hälsa.
Citera
2016-06-08, 14:42
  #15
Medlem
Det spelar absolut ingen roll oavsett vilken sjukdom du har. I Norge har jag hört att det finns någon gubbe som fått tillstånd att röka cannabis mot sjukdom men det finns inga liknande fall i Sverige. Om jag minns rätt har han utskrivet medicinsk cannabis utomlands.

I Sverige är det bästa du kan göra om du åker fast på pisseprov att säga att du rökt utomlands. Exempelvis i Danmark. Du kan sen hänvisa till ett predijukat som säger att du inte kan bli straffad för ett brott som begåtts i annat land.

Detta fungerar givetvis inte mot innehav dock.
Citera
2016-06-08, 22:40
  #16
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Som andra redan har sagt så är det ingen mening tar dom dig på bar gärning så tacka och ta i mot bara. Jag försökte slingra mig ur sånt här när jag var färsk och trodde jag kunde debattera om det men det slutade bara med att dom tyckte att jag var ännu mer hashtomte en vad jag redan var och skrattade bara åt en.
Citera
2016-06-11, 16:46
  #17
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynyrdskynyrd
Vad händer om man torskar men sen skyller man på sin mentala sjukdom? Vart går gränsen för när det är acceptabelt att skylla på sjukdomar? Jag har depression Asperger möjligen adhd och många som är pundare och alkoholister i min släkt. Jag vet att förmodligen kommer jag att få vad alla andra får men det skulle vara bra att veta om det går.
Det är i så fall att din advokat yrkar på att du inte hade uppsåt att begå brott, vilket i sig kan fungera om du exempelvis tvingats bli knarkmula igenom gränsen och torskar. Däremot så krävs troligtvis att du ska ha autism eller någon annan syndrom som sänker verklighetsuppfattningen, vilket inte asberger generellt gör.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback