Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-28, 08:43
  #1129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det borde väl vara en risk ifall man tex säger "X mod är jude" eller har jag fel?
Men att det är okej i stora drag göra generaliseringar.

Sedan ser inte alla ett hot i att en person är jude, varför de nu skulle göra det.
Deras bakgrund är därför inte av betydelse. Men deras kopplingar kan innebära en stor risk för medlemmarna. Man är ingen foliehatt bara för att man säger det. Men jag har svårt att tro att detta sker på moderatornivå.

Om det finns en proisraelisk och proamerikansk moderering ja vi har under åren sett att moderatorn har benägenhet att censurera den proiranska sidan i diskussionerna och gärna upphöja den israeliska sidan även med hjälp av censur. Det har alltså förekommit.
Citera
2019-03-28, 08:50
  #1130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Funderar nästan på att konvertera till judendomen, om de får er iranier att kissa ner er så till den milda grad att ni knappt kan skriva inlägg utan att kläcka ur er grundlösa påhitt om folks påstådda judetillhörighet, så bara måste det betyda att de är rätt coola och sköna.

Du däremot, är en kontraindikator till vettighet.
Det säger mer om din benägenhet och innersta vilja som moderator. Det säger ingenting om iranierna men väldigt mycket om hur du ser på saker och ting.

Du vill konvertera till judendomen för att jävlas mot iranier, vad mer e du redo att göra för att jävlas? Du är ingen som ska ha moderatorrollen Oddball, du är en partisk person och det påverkar dig och din moderering.
Citera
2019-03-28, 09:58
  #1131
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Och medlemmar från ett visst land (enl egen uppgift), som att döma av deras flitiga aktivitet i alla tramstrådar om judar, också verkar vara av samma skrot och korn. (Snälla någon, ge iaf ett motexempel!) Confirmation bias är f ö ett kännetecken på allt foliehatteri.
Får jag be att du förtydligar dig så vi vet vad du syftar på? För jag hittar nästan ingenting liknande i den klagande parternas historik.
Citera
2019-03-28, 12:13
  #1132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -9821-
Får jag be att du förtydligar dig så vi vet vad du syftar på? För jag hittar nästan ingenting liknande i den klagande parternas historik.

Att presentera bevis är ett krav på ena sidan och inte på den andra. I allafall när det gäller FB.

I den här diskussionen får man säga vad som helst om hur iranier på sajten är, det är gratis. Man kan även propagera om man vill.
Det är hoax. De planterar sina bevis i form av myter om att iranska användare gör si och så. Det är en taktik att ständigt förstärka misstankarna om en människa eller en grupp av människor. Sionister är ganska bra på det. Ett beteende som har en skadlig inverkan på ett samhälle ska bekämpas men i Sverige kallar man det för hat. Att FB är en hat-sida. Så är det inte. FB har en riktning och i diskussioner om Israel har inte den verksamheten inte opartisk eller en passiv ledning.
Citera
2019-03-28, 15:44
  #1133
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Så varför svara dem överhuvudtaget? För forumets rykte?

Qui tacet consentire videtur - Den som är tyst, verkar samtycka.

Jag har inga som helst förhoppningar över att tro att vi ska kunna ändra på foliehattarnas åsikt för den är redan förutbestämd och orubblig. Det som passar in i deras verklighetsbeskrivning tar dom till sig och det som motsäger den förkastar dom. Kognitiv dissonans, som sagt.

Att svara är bara för att klargöra hur det ligger till, för de som inte lider av paranoida vanföreställningar.
Citera
2019-03-28, 20:42
  #1134
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Att presentera bevis är ett krav på ena sidan och inte på den andra. I allafall när det gäller FB.

I den här diskussionen får man säga vad som helst om hur iranier på sajten är, det är gratis. Man kan även propagera om man vill.
Det är hoax. De planterar sina bevis i form av myter om att iranska användare gör si och så. Det är en taktik att ständigt förstärka misstankarna om en människa eller en grupp av människor. Sionister är ganska bra på det. Ett beteende som har en skadlig inverkan på ett samhälle ska bekämpas men i Sverige kallar man det för hat. Att FB är en hat-sida. Så är det inte. FB har en riktning och i diskussioner om Israel har inte den verksamheten inte opartisk eller en passiv ledning.
Inser du verkligen inte själv vilka fett dubbla måttstockar du använder här, i ett och samma inlägg??? Jaså, det sprids ogrundade påståenden om iranier? Ja men varför hittar bl a du då på en massa grundlöst skit om judar? Varför är du öht engagerad i den här tråden?

Ang min egen observation om iranier baseras den bara på att flertalet i den här tråden som yrar med på TS linje, verkar ha outat sig själva som just iranier. Vilket jag då iaf hoppas säger mest om den här klicken på FB och ingenting om iranier i allmänhet.
__________________
Senast redigerad av nerdnerd 2019-03-28 kl. 20:48.
Citera
2019-03-29, 06:33
  #1135
Medlem
Jaha, där kom nästa argument...
"alla som anklagar modsen för att gå judarnas intresse, är iranier"

Har skrivit det förr, jag tror inte särskilt många av modsen är etniska judar, kanske inte ens någon.

Men att sionistiska intressen påverkar alla stora mediala plattformar är dock en helt annan sak.
Men såklart har man blivit drillad att dumma ner debatten på sandlådenivå om vilken religion man tillhör och inte, just för att skifta fokus.
__________________
Senast redigerad av Blalotus 2019-03-29 kl. 06:37.
Citera
2019-03-29, 18:53
  #1136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Qui tacet consentire videtur - Den som är tyst, verkar samtycka.
(Better to remain silent and be thought a fool than to speak and to remove all doubt) något som dessvärre några moderatorer gör.
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag har inga som helst förhoppningar över att tro att vi ska kunna ändra på foliehattarnas åsikt för den är redan förutbestämd och orubblig.
Det är inte meningen att någon ska ändra på några här. Det är som ni brukar säga att regelverket avgör om någon ska få sitt inlägg publicerad eller inte. Men om du vill ha tips så är bemötande något som åtminstone kan göra bra intryck. Tänk lite på det.


Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Det som passar in i deras verklighetsbeskrivning tar dom till sig och det som motsäger den förkastar dom. Kognitiv dissonans, som sagt.

Att svara är bara för att klargöra hur det ligger till, för de som inte lider av paranoida vanföreställningar.

Men var det inte så att alla skulle vara självständiga i sitt tänkande? Eller hur?
Varför tror du att det behövs någon räddning av andra som inte är lika paranoida som jag är?

Precis som du säger ser jag judar överallt. Är du nöjd nu!? Ni alla andra var/blir aldrig som IR5!

Men jag reserverar mig fortfarande för att diskutera utan att behöva utsättas för censur bara för att en moderator tycker om Israel.
Frågan är vad ni övriga moderatorer har gjort under dessa fem åren för hindra detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback