Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-28, 17:03
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
Tio år och utvisning.
Det var verkligen i underkant. Skulle tro att åklagaren tar det här till hovrätten. Här finns det utrymme för att lägga på några år.
Citera
2016-09-28, 19:58
  #14
Medlem
KapVerdes avatar
Dom:

https://minfil.org/S8O8oabeb0/G_tebo...2016-09-28.pdf
Citera
2016-09-28, 21:20
  #15
Medlem
khattuggares avatar
FUP:

https://minfil.org/V4Odo1b8b1/Mord_160521.pdf



Aleksa Loncar heter alltså den dömde.
Citera
2016-09-29, 02:11
  #16
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Det var verkligen i underkant. Skulle tro att åklagaren tar det här till hovrätten. Här finns det utrymme för att lägga på några år.


Ja, det var billigt, det håller jag med om. Jag hade också tippat på 12-14 bast i alla fall, plus utvisning så klart. Undrar om det finns några (som rätten tycker är-) förmildrande omständigheter. Dråp/olycka snarare än överlagt mord?

Ska läsa domen nu strax, ska onekligen bli oerhört intressant!
Citera
2016-09-30, 00:09
  #17
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
Ja, det var billigt, det håller jag med om. Jag hade också tippat på 12-14 bast i alla fall, plus utvisning så klart. Undrar om det finns några (som rätten tycker är-) förmildrande omständigheter. Dråp/olycka snarare än överlagt mord?

Ska läsa domen nu strax, ska onekligen bli oerhört intressant!


Citerar mig själv.

Har inte kommit mer än in i hälften av FUP, men jag personligen kan på sätt och vis förstå att snubben fick en blackout och sänkte "värden". För om det är sant (kanske det vänder i senare förhör) så har ju GM utsatts för en fruktansvärt kränkande och elak behandling av "värden". Det är inte okej att slå ihjäl någon, men i ärlighetens namn känns det mer som dråp än som mord. Jag grundar detta endast på den hälft av FUP jag hittills läst, så jag reserverar mig redan nu för att jag kan ha väldigt fel.

Citera
2016-09-30, 03:54
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
FUP:

https://minfil.org/V4Odo1b8b1/Mord_160521.pdf



Aleksa Loncar heter alltså den dömde.

Inte läst Fup:n
Men 2 kriminella serber (Serbien är inte med i EU) bor i Sverige.
Hur lyckades dom hyra en lägenhet här?
Tappar helt tilltron till Sverige.
Hur kan dom här galningarna få springa runt.
Inget annat land skulle tolerera det.
Övertygad att dom har digra brottsregister i Serbien.
Citera
2016-09-30, 06:09
  #19
Medlem
10 år o utvisning - ankdammsdomstolarna o lagstiftarna har nämligen hybris.

de anser att värzztta straffet man kan få är utvisning för ankdammen är bäzzttt
i världen - jaha men varför har vi inte gratis bostäder o bensin/diesel för 50 öre
litern dååå?

Men utvisning är väl inget straff för såna som ö h t INTE HAR NÅGOT HÄR ATT GÖRA
Citera
2016-09-30, 17:50
  #20
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimBastard
Hur lyckades dom hyra en lägenhet här?

Övertygad att dom har digra brottsregister i Serbien.


I FUP:en (så långt jag hunnit) har de haft kontakt med gränspolisen utan något resultat. Men GM säger själv att han suttit i fängelse i, tror det var Schweiz... Så brottsregister finns garanterat. Tjuvar.

Lägenhet i Lövgärdet får vem som helst lägenhet, vill jag påstå. Men BO hyrde inte direkt av bolaget, han hyrde tydligen själv i andrahand.
Citera
2016-09-30, 18:19
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
I FUP:en (så långt jag hunnit) har de haft kontakt med gränspolisen utan något resultat. Men GM säger själv att han suttit i fängelse i, tror det var Schweiz... Så brottsregister finns garanterat. Tjuvar.

Lägenhet i Lövgärdet får vem som helst lägenhet, vill jag påstå. Men BO hyrde inte direkt av bolaget, han hyrde tydligen själv i andrahand.

Inte direkt förvånande att han hyrde i andrahand. Vakanserna är inte direkt skyhöga(obefintliga more like). Enligt boplats har de som får hyreskontrakt ute i Angered stått i kö i 1468 dagar i snitt. Dvs ca 4 år.
Citera
2016-09-30, 18:42
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
I FUP:en (så långt jag hunnit) har de haft kontakt med gränspolisen utan något resultat. Men GM säger själv att han suttit i fängelse i, tror det var Schweiz... Så brottsregister finns garanterat. Tjuvar.

Lägenhet i Lövgärdet får vem som helst lägenhet, vill jag påstå. Men BO hyrde inte direkt av bolaget, han hyrde tydligen själv i andrahand.
Kan väl kategoriseras som två kriminella missbrukande utländska småtjuvar som under påverkan börjar tjafsa och så eskalerar allt och slutar som det gör ibland. Ingen större förlust varken för Sverige eller Serbien. Därmed inte sagt att det inte finns utrymme att lägga på ett par år ivf på straffet. Eller det kanske på sitt sätt kan kvitta. Lika bra att utvisa och bli av med den medelålders tjuven. Eftersom han är serb så gäller ju utvisningen i hela Schengenområdet, dvs nästan hela Europa...
Citera
2016-10-05, 11:22
  #23
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Kan väl kategoriseras som två kriminella missbrukande utländska småtjuvar som under påverkan börjar tjafsa och så eskalerar allt och slutar som det gör ibland. Ingen större förlust varken för Sverige eller Serbien. Därmed inte sagt att det inte finns utrymme att lägga på ett par år ivf på straffet. Eller det kanske på sitt sätt kan kvitta. Lika bra att utvisa och bli av med den medelålders tjuven. Eftersom han är serb så gäller ju utvisningen i hela Schengenområdet, dvs nästan hela Europa...


Instämmer! Samma skrot och korn båda två. Ingen förlust för något land.
Däremot kan man ju tycka det är oerhört tragiskt för respektive barn och/eller äkta hälfter. Oavsett karriärval så är ju alla människor till syvende och sist. Inte i mina ögon, inte för många andra, men väl för sina barn i alla fall. Det är tragiskt. Resten av storyn är bara att nicka till och hålla med om. Bort ska han, men ändå förtjänar han naturligtvis ett straff.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback