Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-22, 08:45
  #1
Medlem
Som sagt har jag ibland ont i ländryggen, smärtan går ofta ner i ena benet men det skumma är att det växlar mellan höger och vänster ben. Om jag trycker på en kota längst ner i ryggen ökar smärta och blir mer ilande/brännande. Får oftast ont precis innan mensen och kan däremellan var smärtfri till nästa gång jag ska ha mens. Några idéer på vad det kan bero på?
Citera
2016-05-22, 08:47
  #2
Medlem
tzjs avatar
Ischiasnerven kanske?
Citera
2016-05-22, 08:58
  #3
Medlem
Har du prövat motionera/yoga/avslappningsövningar. Ta mina förslag med en nypasalt

Hoppas det bättre, men jag tror motion kommer hjälpa =D
Citera
2016-05-22, 09:58
  #4
Medlem
Utan tvekan ischias...
Citera
2016-05-22, 10:24
  #5
Medlem
Clawdeens avatar
Så har jag med. Det är som att ryggen blir instabil innan mens. Jag brukar få en massa problem i samband med mens, dock har jag endometrios så det kanske inte är så konstigt.
Kan vara ischias. Men har du gått till en läkare för detta innan?

Ja min mamma hade diskbråck och hennes rygg blev värre av mens. Det verkar gå i min släkt, mens och problem med ryggen
Citera
2016-05-22, 10:27
  #6
Medlem
gurkmajjas avatar
Mensrygg alltså. Där har naprapaten något att sätta tändena i.

Låter som tidigare skribenter varit inne på som att ischiasnerven hamnar i kläm. Troligen svullnar du upp vid mens så att något trycker på nerven.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback