Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-21, 20:11
  #1
Medlem
Så vi skulle precis vinka adjö till min farmor och hennes man B när jag stod med en skjorta i handen. B talade om för min pappa, jag kommer inte ihåg vad han kallade klädhängaren som skjortan hängde på men syftet var att hitta "drag" under jorden.

Jag fatta ingenting vad han babbla om (kanske drf jag glömt bort vad han sade) och frågade vad fan han prata om och då sa både han och farmor att dessa "drag" (eller vad det nu kallades) var under marken och korsade varandra(???) och låg man och sov på vissa ställen så sov man dåligt och detta hade min farmor gjort i flera år tills dom lista ut att hon just sov på en sådan dålig plats..

Redan här trodde jag inte ett ord på vad som kom ut ur deras munn men sedan visade B hur man hittade "drag". Han tog tag i klädhängaren och gick sakta över marken och då böjdes den ned.. Jag trodde såklart att han själv gjorde detta men nu fick jag testa och visst fan böjdes klädhängaren ned mot marken när jag gick framåt mot ett ställe..

Någon som har en aning om vad jag babblar om? För jag vet faktiskt inte själv riktigt då jag halvt lyssnade innan jag själv fick testa och då var jag i sådan shock att jag inte visste vad att tro.
Citera
2016-08-22, 23:34
  #2
Medlem
Kan det vara något sådan här?

https://www.youtube.com/watch?v=42IFGnd0JdA
Citera
2018-08-24, 08:10
  #3
Medlem
Omaskeradmasks avatar
En variant av slagruta, rent mumbo jumbo!

Kolla jordstrålning på wikipedia!

Och lycka till med att få slagrutan att fungera om den inte hålls i händerna utan med typ en ställning som bärs så att man vet att han som håller i slagrutan inte påverkar den!

Edit: Klädhängare = Galge.
__________________
Senast redigerad av Omaskeradmask 2018-08-24 kl. 08:19. Anledning: Kompl.
Citera
2018-09-15, 09:55
  #4
Medlem
Är man duktig på att läsa av landskapet så hittar man vatten.
Typ två åsar/berg kan man hitta vatten emellan dem.
Annan ledtråd är att vatten rinner neråt.
Citera
2018-09-15, 19:34
  #5
Medlem
SvartaBjorns avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback