Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-21, 19:56
  #1
Medlem
Min man vill att sonen ska heta efter hans pappa som dog lange sedan,jag tycker namnet ar fult.Hur gor jag?
Citera
2016-05-21, 19:59
  #2
Medlem
Jag tycker det är självklart att båda tycker om namnet man väljer, vore konstigt annars. Så om du inte gillar just det namnet så får ni enas om ett annat istället. Det kan väl inte vara så svårt för honom att förstå?
Citera
2016-05-21, 20:02
  #3
Medlem
note-its avatar
Väldigt många ger sina barn riktigt fula namn. Så varför inte?
Citera
2016-05-21, 20:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Väldigt många ger sina barn riktigt fula namn. Så varför inte?

Gör du själv det? Väljer ett namn du absolut inte gillar?
Citera
2016-05-21, 20:03
  #5
Medlem
Kan han inte ha namnet som andranamn?
Citera
2016-05-21, 20:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tycker det är självklart att båda tycker om namnet man väljer, vore konstigt annars. Så om du inte gillar just det namnet så får ni enas om ett annat istället. Det kan väl inte vara så svårt för honom att förstå?

Han tycker jag borde se det fr hans perspektiv,hans pappa dog nar min man var 3 ar gammal,och han ville valja hans namn av respekt
Citera
2016-05-21, 20:04
  #7
Medlem
Säg att det va någon luffare i skolan som smutsat ner namnet och att du inte gillar det. Om han vill föra sin pappas namn vidare kan ni använda det som mellannamn. Men att du vill ha något annat tilltalsnamn. Namn handlar nästan bara om personlig erfarenhet. Om någon i skolan eller i ens närhet som bar sig illa åt blir namnet automatiskt "dåligt" i ens öran. Ljug ihop något, inte så svårt!
Citera
2016-05-21, 20:05
  #8
Medlem
Är lite nyfiken på namnet. Vill du berätta?
Citera
2016-05-21, 20:05
  #9
Medlem
Båda ska va överens, annars får ni lida livet ut!
Inte så jävla roligt
Citera
2016-05-21, 20:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Han tycker jag borde se det fr hans perspektiv,hans pappa dog nar min man var 3 ar gammal,och han ville ge hans namn av respekt

Även om det är efter hans pappa så tycker jag att båda föräldrarna ska gilla namnet. Men ni gör ju såklart som ni vill.
Citera
2016-05-21, 20:06
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
[Namn som ena föräldern bestämmer]*[Tilltalsnamn som man har bestämt tillsammans]*[Namn som andra föräldern bestämmer]

Häpp! Problemet löst.
Citera
2016-05-21, 20:21
  #12
Medlem
beardbraids avatar
Du kan ju dra: "Jag har varit gravid och det är ditt fel och det var jävligt synd om mej så jag bestämmer allt om mitt barn, passar det inte kan du dra".

Fungerar såpass bra att mitt barn har ett överjävligt WT-tilltalsnamn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback