Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-21, 19:03
  #1
Medlem
Hej.

Köpte ett begagnat Nintendo Wii idag. När jag testar det och har synkat fjärrkontrollen, så fungerar det inte att manövrera och t ex välja skivan som är i. En knapp som fungerar är on/off + home + (+) + (-). Men 1, 2, pil, A. funkar inte.

Vad är felet?

Mvh
Citera
2016-05-21, 19:05
  #2
Medlem
MartinStLouiss avatar
Har du satt i nya batteriet och testat det i ett spel och inte bara själva menyn?
Citera
2016-05-21, 19:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Har du satt i nya batteriet och testat det i ett spel och inte bara själva menyn?

Helt nytt batteri. Jag kommer inte från menyn och in i något spel. Det går liksom inte flytta markören.

När man sätter igång maskinen kommer man till en huvudmeny ochdär ser jag bl a SuperMario, Internet mm. Men jag kan liksom inte klicka mig vidare. Men andra funktioner funkar; t ex stänga av/sätta på kontrollen..
Citera
2016-05-21, 19:22
  #4
Medlem
Regenvalss avatar
Det är inte så att sensorplattan är bekymret? Testa ha den både över och under tvn och se om pekaren reagerar, avstånd spelar också roll.
Citera
2016-05-21, 19:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regenvals
Det är inte så att sensorplattan är bekymret? Testa ha den både över och under tvn och se om pekaren reagerar, avstånd spelar också roll.


Nu funkar det. Tack för hjälpen!
Citera
2016-05-22, 20:18
  #6
Medlem
MartinStLouiss avatar
Bra att det löste sig. Så att det inte var handkontrollen som vad trasig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback