• 1
  • 2
2005-11-25, 23:18
Medlem
irrblosss avatar
De flesta i det här forumet antar jag är matintresserade på ett eller annat sätt, men finns det något ni går igång på extra mycket när det gäller olika matprodukter?

Själv är jag väldigt svag för:
chili - i alla former (färsk, såser, kryddor osv)
kryddor - älskar att testa nya kryddblandningar (gärna heta sådana)
choklad - gärna mörka chokladtryfflar med något spännande inslag

Hittar jag något av ovanstående i en affär som jag aldrig testat förut åker det direkt ner i varukorgen utan att bryr mig vad det kostar. Nu är det er tur, vad är ni fixerade vid?
Citera
2005-11-26, 01:15
Medlem
GaiNs avatar
På senaste tiden har jag lyckats bli enormt fixerad i vitlökssmör och vitlök i allmänhet, något som inte gillas av flickan så värst mycket kan man ju tillägga

Vidare så är jag väldigt svag för oxfile med svartpepparkanter tillsammans med hemgjorda klyftpotatisar (och försås vitlökssmör!) samt bullens pilsnerkorv, finns nästan inget godare! ;-)
Citera
2005-11-26, 01:21
Medlem
Drömmarens avatar
Svartpeppar och vitlök.

Älskar biff med pepparkant, jag älskar pasta med svartpeppar på och jag är väldigt förtjust i pepparchipsen som finns. ;0
Citera
2005-11-26, 06:37
Bannlyst
Fefferoni på burk. Kebabhaksvarianten. Äter minst 10 st till varje middag.
Citera
2005-11-26, 06:40
Bannlyst
Lövbiff med pommes, grönpepparsås och vitlökssmör är enormt gott. Sen har jag fastnat för Lidl´s öl Graffenwalder. Den ölen ihop med ovan nämnda maträtt är verkligen mumma.

Även grillchips med vitlöksdipp är mycket gott. Självklart nersköljda med Graffenwalder.

// Roger P.
Citera
2005-11-26, 06:59
Medlem
666Hates avatar
Piffi Allkrydda, går inte att leva utan
Citera
2005-11-26, 08:16
Medlem
RÅ lök, kan ha det (nästan) allting, och gärna i mängder :)
Citera
2005-11-26, 08:18
Medlem
klåfingrigs avatar
Soppar av alla dess slag, tror det grundar sig på att jag ser en viss manlighet i att sleva runt riktigt tungt i en soppa , helst mycket rotfrukter som är dom "hårda" frukterna.
Citera
2005-11-26, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klåfingrig
Soppar av alla dess slag, tror det grundar sig på att jag ser en viss manlighet i att sleva runt riktigt tungt i en soppa , helst mycket rotfrukter som är dom "hårda" frukterna.
Jag tycker att soppa är lite frökenaktigt. Mycket grönfoder och lite kött. Sen känns det som att soppa är lite fattigmansmat, föda som intas av folk som inte har råd med rejäla köttbitar...

// Roger P.
Citera
2005-11-26, 08:40
Medlem
klåfingrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag tycker att soppa är lite frökenaktigt. Mycket grönfoder och lite kött. Sen känns det som att soppa är lite fattigmansmat, föda som intas av folk som inte har råd med rejäla köttbitar...

// Roger P.

jag tycker och jag tycker, var det tävling i att spela mest barnunge eller? Du har fel och tycker du ska acceptera det, ursäkta om jag gled iväg nu.
Citera
2005-11-26, 09:00
Medlem
Anemis avatar
Chili i alla dess former. Stark, söt, svag, torkad, inland, färsk, friterad, flamberad eller pocherad.
Vitlök är också fint. Vitlökstabascon är till exempel den bästa uppfinningen sedan hjulet, och det går åt någon flaska i månaden. En sallad utan inlagda vitlöksklyftor kan inte kalla sig en sallad.
Dessutom är jag barnsligt förtjust i bröd. Riktigt gott bröd, bakat med källvatten, olivoljor och andra förstklassiga material. Mörkt eller ljust har inte så stor skillnad, men hellre mörkt. Bröd passar till allting och är väldigt gott i sig, med sallad, rädisor, lök, medwurst, någon god ost, lite basilika och peppar på.
Citera
2005-11-26, 09:04
Medlem
Evaristos avatar
Det här kommer säkert nån att tycka är helt sjukt, men Felix köttbullar i gräddsås på burk. Koka pasta, värm en halv burk, på med ketchup. MUMS!

Det är lite barnmat över det hela, men gott är det...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in