Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-05-25, 14:53
  #73
Medlem
Det som stör mig mest är den obegripliga texten. Jag misstänker att man måste vara en svartskalle för att förstå vad låten handlar om. Finns det någon här som kan "nysvenska" och är villig att översätta låttexten till "gammalsvenska"?
Citera
2016-05-25, 15:03
  #74
Medlem
Citat:
jag driver ba med stereotyper, kan inte trampa folk på tårna, måste va försiktig
Softa lite, han driver ba yao.
Citera
2016-05-25, 15:05
  #75
Medlem
handlar om att han känner invandrare från olika orter från olika länder och alla är jätte duktiga på att tjäna skattefria pengar. det är i varje revolutionärt ivarjefall.

"Svartskallar älskar min musik
revolutionär musik
revolutionär
hustler
svartskallar älskar min musik
revolutionär musik
revolutionär
hustler"
Citera
2016-05-25, 15:30
  #76
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Haha, kan inte sluta skratta. vem fan blir arg över detta?
Han är ju...
Citera
2016-05-28, 03:42
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJoker4
Ni svenskar är ett gäng konstiga varelser. Ni är ett gäng isolerade cyniska xenofobiska hatare. Det finns ingen jämställdhet här. Ni alla är rasister och ta det från en flykting som har bott här i mer än 10 år. Jag kommer att aldrig accepteras av er men orka bry sig. Det är som det är. Ni svenskar hatar mig och hur jag ser ut men ni älskar att framstå som icke-rasister och väldigt toleranta. Ni använder den imagen till era egna intressen. Ni är så jävla two-faced. Jag har ingen aning om varför ni öppnar dörren till oss flyktingar för att sedan stänga dörren igen när vi väl bor här. När jag säger stänga som pratar jag om arbetsmarknaden och det sociala livet. Ni är dåligast i hela världen på integration.
Du har vissa poänger men är ju inte ett dugg bättre själv eftersom du generaliserar på liknande sätt. Du har träffat på fel svenskar helt enkelt.

Tänker efter nu, vilka svenskar är det som ser alla invandrare som småbarn som inte bör ha samma skyldigheter som "vanliga människor", som behandlar alla invandrare exakt likadant oavsett om h*n är en fundamentalist med uteliggarskägg, eller en icke-religiös civilingenjör med skjorta och slips... som tycker att invandrare inte kan kritiseras bara på grund av h*n är invandrare, och invandrare per automatik är som små barn som inte kan tänka själva och därmed behöver försvaras av vuxna och godhjärtade svenskar.... som kallar alla invandrare som inte passar in i deras mall för hur invandrare ska bete sig för "husblattar" och liknande... och som tycker att judehat och likande är helt ok så länge det utförs av invandrare eftersom man inte kan ställa krav på dom???

Citat:
Ursprungligen postat av MrJoker4
Soc pengar? Här har vi den riktiga svennen. Vi ser den riktiga svennen när hon/han närmar sig flashback. Din äckliga rasse. Vi kämpar för att kunna få en chans och smälta in med er. Men vi får stängd dörr. Kvittar om vi har en bra utbildning eller det perfekta cv:et. Många av er stänger dörren på oss, ni hatar och ogillar oss. Det kommer att resultera i kaos
Framtiden ser inte så ljus ut för er
Jag lovar dig att rätt många faktiskt skulle ge dig en chans, om du verkligen försöker smälta in och anpassa dig till västerländska värderingar. Och vadå "kommer att resultera i kaos", det är redan kaos i en jävla massa förorter.
Citera
2016-05-29, 12:38
  #78
Avstängd
haha den var tung
Citera
2016-05-29, 16:05
  #79
Medlem
basseakers avatar
Känns som en dålig kopia av https://www.youtube.com/watch?v=j0uQBwFMfBk


Fattar dock inte TS problem med videon. Det enda problemet jag har är den värdelösa låten och wannabe USA andan.
Citera
2016-05-30, 13:56
  #80
Medlem
dntfckwthms avatar
Till er som envisas med att påstå att "du får anstränga dig så kommer du bli accepterad", jag antar att ni är svenskar själva? Ljusa drag, ljus hy och nordiska drag? Lätt för er att säga "smält in". Det jag inte förstår är hur ni kan tro det hjälper att försöka passa in. Det spelar ingen roll hur glatt man dansar runt midsommarstången, hur många jävla kötbullar man trycker i sig varje julbord eller hur många påskägg man målar vid påsk man blir tamejfan inte accepterad för det. Till er som blir upprörda av en musikvideo, lägg ner. Kom tillbaka när ni får dörrar smällda i ansiktet pågrund av att ni inte ser ut som alla andra. Trots att jag är född och uppvuxen här, pratar ren svenska, toksvenskt namn, med svenska rötter, är kristen och firar alla högtider, blir jag inte accepterad. Det ska jämt tjatas om vart jag kommer ifrån eftersom ingen nöjer sig med mitt svar när jag säger "svensk". För jag råkar se ut som en blatte. Att jämt och ständigt behöva förklara sig på nya arbetsplatser eller för folk är inte så jävla roligt. Eller att få höra "Jaha, är det du som är xxxxxx, men du är ju mörk"? Big up till Stor, och låtar som denna. För mig står den för människor med ryggrad som tröttnat på att böja sig fram för alla smygrasister, för att endå inte bli accepterad. Du kan lyckas endå. Nu generaliserar även jag förvisso, men skam på naiviteten i det här landet. Förövrigt tyckte jag videon var rolig.
__________________
Senast redigerad av dntfckwthm 2016-05-30 kl. 14:04.
Citera
2016-06-02, 22:38
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJoker4
Soc pengar? Här har vi den riktiga svennen. Vi ser den riktiga svennen när hon/han närmar sig flashback. Din äckliga rasse. Vi kämpar för att kunna få en chans och smälta in med er. Men vi får stängd dörr. Kvittar om vi har en bra utbildning eller det perfekta cv:et. Många av er stänger dörren på oss, ni hatar och ogillar oss. Det kommer att resultera i kaos
Framtiden ser inte så ljus ut för er

Vi är flera som har liknande erfarenheter. Svennar är rasister i olika grad, merparten skyltar dock inte öppet om det. Uppenbarligen kör man också någon form av omedveten/medveten härskarteknik, där invandrartjejer åtminstone, får det något enklare att nå kvalificerade och lite högre positioner i samhället. För att råda bot på detta så är min uppfattning att svenskhet måste raderas bort allt mer och invandrarkillar måste hålla ihop mer/vara enade och jobba mot gemensamma mål.
Citera
2016-06-03, 00:21
  #82
Medlem
känns mer som en django unchained kopia. riktig dålig låt dessutom.
Citera
2017-02-12, 15:34
  #83
Medlem
EliasAlucards avatar
Videon var kass, riktigt kass, men frågan är om låten är sämre. Riktig låg IQ "musik". Helt klart tvåsiffrig IQ material vi snackar om här. Pinsamt för alla inblandade, särskilt svenskarna som ställde upp på att vara med i videon.
Citera
2017-02-12, 20:06
  #84
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Vi är flera som har liknande erfarenheter. Svennar är rasister i olika grad, merparten skyltar dock inte öppet om det. Uppenbarligen kör man också någon form av omedveten/medveten härskarteknik, där invandrartjejer åtminstone, får det något enklare att nå kvalificerade och lite högre positioner i samhället. För att råda bot på detta så är min uppfattning att svenskhet måste raderas bort allt mer och invandrarkillar måste hålla ihop mer/vara enade och jobba mot gemensamma mål.

Wow... Vi Svenskar är ju bara det minst rasistiska folket i världen.

Hur är det med svartskallarna själva och deras hemländer?
Hur skulle det låta om jag gjorde en video med svartskalletjänare???
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback