Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-01, 23:15
  #13
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-parlour
Märkligt tyst om utvecklingen i den här frågan. Såvitt jag förstår har Riksidrottsförbundet genomfört, och lämnat sin egen utredning i ärendet, där man kommer fram till att de berörda personerna i och för sig har varit slarviga med kommunikation och dokumentation, men INTE har agerat i strid med RF:s anvisningar och regler?

Som sagt, man ska inte glömma att det i botten av den här historien finns ett gäng personer som under en lång period har bedrivit fulspel mot varandra och gjort allt man kan för att smutskasta varandra både inom landet och gentemot de internationella förbunden.
Mycket intressant tanke.
Det jag inte förstår är varför man inte helt enkelt lämnar över saken till åklagaren, så att byken blir tvättad en gång för alla. Att man själv vill göra en utredning, tyder på att det finns betydligt mer inom förbundet som absolut inte tål dagljus.
Citera
2016-07-05, 09:04
  #14
Medlem
Sådär, då var en polisanmälan tydligen inlämnad till slut. Kan bli intressant att se var det slutar. Å ena sidan så har Riksidrottsförbundet alltså tydligen gjort en utredning vad gäller påstått bidragsfusk från den gamla styrelsen och kommit fram till att det inte förekommit fusk. Enligt personer med insyn som jag haft kontakt med fanns det också en anmälan om att den gamla styrelsen manipulerat underlag inför omröstningar vid årsmötet, en anmälan som RF också avslagit. Men samtidigt ska det enligt uppgift, som också nämndes i TV-inslaget, finnas en hel del återskapat material från facebook-konversationer m.m. som inte direkt talar till de anklagades fördel...

Ska vi gissa att det slutar med att "brott inte kan styrkas" också är sandlådekarusellen i gång igen till nästa årsmöte?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback