Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-21, 15:06
  #1
Medlem
Whiteejacks avatar
Tjena,

på sistone har jag avstått från att runka just pga att när jag gör det så får jag konstiga känningar i bröstet (hjärtområdet) och jag är tyvärr rädd för att just när jag runkar så skall jag antingen få hjärtinfarkt eller hjärtstopp. Kanske löjligt, men det känns så och det är jobbigt, har inte runkat på länge, förut runkade jag varje dag.

Grundinfo:
Är 20 år
Har tagit ekg och blodprover, inget visat sig att jag har hjärtproblem. Äter rätt bra ändå, är inte alls närheten av övervikt, alltså hälsosam i grund. Men men, tyvärr lider av lite panikångest (som förmodligen står i grund för detta mer eller mindre) samt.. att jag inte har i närheten av bra kondition, soffpotatis pga panikångesten förut, nu är det bättre iallafall lite.


Sex är lite annorlundare, men det har jag inte haft på ett tag nu så jag kan inte döma, då detta är rätt nyligen jag fått såna tankar och rädslor.
Citera
2016-05-21, 15:10
  #2
Medlem
TheGrimComedians avatar
Du runkar alltså slut på dig själv? Du blir utmattad? Hur fan runkar du egentligen?
Citera
2016-05-21, 15:34
  #3
Medlem
Visst fan slår pumpen på lite extra vid sex, onani eller vad tusan man ägnar sig åt sexuellt, inga konstigheter, och har du bra värden och så är det inget farligt. Grejen sitter i skallen på dig tycker jag verkar uppenbart, du har fått en ide, känner efter för mkt och då överdriver du det för dig själv.

My 2 cents! Ta ett snack med dig själv om att det hela är rätt orationellt och se om du kan övertala dig att släppa tanken med tiden helt enkelt!
Citera
2016-05-21, 15:37
  #4
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Visst fan slår pumpen på lite extra vid sex, onani eller vad tusan man ägnar sig åt sexuellt, inga konstigheter, och har du bra värden och så är det inget farligt. Grejen sitter i skallen på dig tycker jag verkar uppenbart, du har fått en ide, känner efter för mkt och då överdriver du det för dig själv.

My 2 cents! Ta ett snack med dig själv om att det hela är rätt orationellt och se om du kan övertala dig att släppa tanken med tiden helt enkelt!

Tror även det med. Onanerade fan varje dag förut men tufft haha
Citera
2016-05-21, 15:38
  #5
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGrimComedian
Du runkar alltså slut på dig själv? Du blir utmattad? Hur fan runkar du egentligen?

Nä. Läs nogrannt. Jag runkar inte ens. De vid början som allt detta sker.
Citera
2016-05-21, 15:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteejack
Tror även det med. Onanerade fan varje dag förut men tufft haha

Hjärnan kan spela många märkliga trick med en, det är ett som är säkert Men som sagt, ta ett rationellt snack med dig själv och låt det ta lite tid i allmänhet, passa på att jobba lite med din övriga ångestproblematik också så tror jag det här är en typisk grej du kommer reda ut om du ger det lite tid!

Runka lungt vet ja!
Citera
2016-05-21, 16:15
  #7
Medlem
Borde ligga i medicin avdelning
Citera
2016-05-21, 17:33
  #8
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriost.O
Borde ligga i medicin avdelning

Varför det?
Citera
2016-05-21, 18:05
  #9
Medlem
För det är medicinskt vad tror du själv?
Citera
2016-05-21, 18:06
  #10
Medlem
Den kmr flyttas dit tro mig
Citera
2016-05-21, 18:08
  #11
Medlem
soligts avatar
Du får väl fejka orgasmen för hjärtats skull
Citera
2016-05-21, 18:49
  #12
Medlem
bonobonos avatar
Testa att anstränga dig på annat sätt och se om du känner likadant, i så fall har det kanske med din kondition att göra.
Gissar på att det sitter i ditt huvud och inte i hjärtat.
Be annars en hjärtläkare om ett 24-timmars EKG som du har på dig hemma och runka medans du har det på så lär det synas på EKGt om något är fel. Vanligt EKG som du tar i någon minut på vårdcentralen visar ju bara hur det är just då och jag gissar att du inte runkat vid det tillfället.

Har du dålig kondition så är det kanske dags att förbättra den lite. Ta några promenader i rask takt så har du kommit igång lite lätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback