Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-21, 23:09
  #13
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Men älskar ju öl


Och? Du frågar i Medicin och hälsa-delen, du har fått samstämmiga svar på en (trodde jag) ganska uppenbar fråga. Beslutet är ju ditt eget (man undrar möjligen vilken sorts människor du umgås med som vill ha en hjärtsjuk och febrig alkis som gäst men låt gå).
Citera
2016-05-22, 01:04
  #14
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Och? Du frågar i Medicin och hälsa-delen, du har fått samstämmiga svar på en (trodde jag) ganska uppenbar fråga. Beslutet är ju ditt eget (man undrar möjligen vilken sorts människor du umgås med som vill ha en hjärtsjuk och febrig alkis som gäst men låt gå).

Drev bara mannen. Aa vet, blir bara fett deppig av att inte kunna medverka till 100% på hälften av mitt konpisgängs studenter och en inbokad resa isåfall. Vet att jag bestämmer själv men vill gärna ha allas åsikter i den här frågan.
Citera
2016-05-22, 02:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Tja! Jag har precis legat inne på sjukhus för hjärtmuskelsinflammation. Nu visar det sig att jag har körtelfeber också. Svullen mjälte och lever. Går på penicelin och ska göra det i 10 dagar framöver.

Jag har en massa kompisar som tar studenten den 2a och 9de. Tror ni att man kan förtära alkohol tills dess? Eller är det väldigt farligt för levern?


Penicillin reducerar ditt immunförsvar till noll.
Alkohol expanderar blodkärlen, höjer din puls samt ökar frekvensen på din andning, vilket i sin tur maximerar din utsatthet för främmande bakterier och virus.


Vill du leva längre än till mitten av sommaren?
Om NEJ, kör hårt!
Citera
2016-05-22, 16:28
  #16
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Penicillin reducerar ditt immunförsvar till noll.
Alkohol expanderar blodkärlen, höjer din puls samt ökar frekvensen på din andning, vilket i sin tur maximerar din utsatthet för främmande bakterier och virus.


Vill du leva längre än till mitten av sommaren?
Om NEJ, kör hårt!

Planerar på att överleva sommaren. Men jag slutar ju med penicelin den 30de. Borde det inte vara relativt lugnt efter det? Om inte mjälten och levern tagit för mycket stryk?
Citera
2016-05-22, 19:08
  #17
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Planerar på att överleva sommaren. Men jag slutar ju med penicelin den 30de. Borde det inte vara relativt lugnt efter det? Om inte mjälten och levern tagit för mycket stryk?

Kolla då vad din läkare säger. Låter lite halvdumt. En nära vän fick hjärtstopp efter att ha misskött en hjärtmuskelinflammation. Som tur är överlevde han men han är en av få.
Citera
2016-05-22, 19:21
  #18
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Kolla då vad din läkare säger. Låter lite halvdumt. En nära vän fick hjärtstopp efter att ha misskött en hjärtmuskelinflammation. Som tur är överlevde han men han är en av få.

Jo det är ju en allvarlig sjukdom. Inget att leka med men jag har slutat med piller nu för just hjärtat så det är bara körtelfebern jag oroar mig för.
Citera
2016-05-23, 01:05
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Jo det är ju en allvarlig sjukdom. Inget att leka med men jag har slutat med piller nu för just hjärtat så det är bara körtelfebern jag oroar mig för.

Ditt hjärta är inte helt återställt bara för att du har slutat med kuren... det tar ett tag för organen att återställa sig helt och hållet.

Du ska absolut inte gå ut och festa. Det har du tid med senare.
Citera
2016-05-23, 11:43
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Planerar på att överleva sommaren. Men jag slutar ju med penicelin den 30de. Borde det inte vara relativt lugnt efter det? Om inte mjälten och levern tagit för mycket stryk?


Man kan känna av sviterna efter en hjärtmuskelinflammation i upp till ett helt år efter avslutad behandling. Du bör ta det lugnt i ett par månader.
Citera
2016-08-19, 13:17
  #21
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Man kan känna av sviterna efter en hjärtmuskelinflammation i upp till ett helt år efter avslutad behandling. Du bör ta det lugnt i ett par månader.

Man får inte ha hög pulls på 6månader sa dom. Vissa får 12 månader. Men har räknat ut att jag kan börja träna och göra mina aktiviteter igen i november. Nu super jag som aldrig förr utan att det får några märkvärdiga skador.
Citera
2016-08-20, 21:15
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Man får inte ha hög pulls på 6månader sa dom. Vissa får 12 månader. Men har räknat ut att jag kan börja träna och göra mina aktiviteter igen i november. Nu super jag som aldrig förr utan att det får några märkvärdiga skador.

Du är ju helt ärligt dum i huvudet.
Citera
2016-08-20, 21:29
  #23
Medlem
Sup på du, det finns gott om idioter på denna jord, så en mindre gör inget.
Citera
2016-08-22, 09:39
  #24
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Du är ju helt ärligt dum i huvudet.

Detta var ju dock 3 månader sedan. Jag fick restriktion på 1 månad på krök och 6 månader på ökad puls... Varför skulle jag vara dum i huvudet för att jag lyssnar på läkaren?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback