Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-21, 14:34
  #1
Medlem
Mintafs avatar
Tja! Jag har precis legat inne på sjukhus för hjärtmuskelsinflammation. Nu visar det sig att jag har körtelfeber också. Svullen mjälte och lever. Går på penicelin och ska göra det i 10 dagar framöver.

Jag har en massa kompisar som tar studenten den 2a och 9de. Tror ni att man kan förtära alkohol tills dess? Eller är det väldigt farligt för levern?
Citera
2016-05-21, 15:07
  #2
Medlem
Whiteejacks avatar
skippa alkoholet, du vill inte göra ett misstag, hjärtat och levern är ett av de viktigaste organen, ska en liten studentfest vara värd en risk för? Man kan ha kul utan alkoholen.
Citera
2016-05-21, 15:09
  #3
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteejack
skippa alkoholet, du vill inte göra ett misstag, hjärtat och levern är ett av de viktigaste organen, ska en liten studentfest vara värd en risk för? Man kan ha kul utan alkoholen.

Jo men det blir mycket roligare med alkohol enligt mig... Men ska man skippa helt eller bara ta några öl?
Citera
2016-05-21, 16:12
  #4
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Jo men det blir mycket roligare med alkohol enligt mig... Men ska man skippa helt eller bara ta några öl?
Du har klart mera problem än bara fysiska.
Citera
2016-05-21, 16:17
  #5
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Du har klart mera problem än bara fysiska.

Du måste vara kul att festa med
Citera
2016-05-21, 16:25
  #6
Medlem
motarbetars avatar
skippa alkoholen och kör på någon drog om du är van vid det. Extacy/concerta hade jag kört på.
Citera
2016-05-21, 16:53
  #7
Medlem
sadjunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
skippa alkoholen och kör på någon drog om du är van vid det. Extacy/concerta hade jag kört på.

jag hade nog bara suttit hemma o skaffat mig ett nytt spel t.ex. dark souls 3 / doom. o sen skippat en nykter fest. trots allt dödssjuk så du har en legit ursäkt.
Citera
2016-05-21, 18:57
  #8
Medlem
Får du verkligen käka penicillin när du har körtelfeber? Jag fick absolut inte göra det när jag fick det för några år sedan. Ingenting som belastar levern. Till och med värktabletterna fick inte gå igenom levern.
Eller är det ok för pga hjärtmuskelinflammationen?
Citera
2016-05-21, 20:32
  #9
Medlem
anjoh66s avatar
Hobby --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2016-05-21, 21:00
  #10
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmelzebra
Får du verkligen käka penicillin när du har körtelfeber? Jag fick absolut inte göra det när jag fick det för några år sedan. Ingenting som belastar levern. Till och med värktabletterna fick inte gå igenom levern.
Eller är det ok för pga hjärtmuskelinflammationen?

Ingen aning, ingen alvedon har dom sagt iaf. Men dom har sagt att jag ska ta penicelin och ipren.
Citera
2016-05-21, 22:04
  #11
Medlem
Cincaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Ingen aning, ingen alvedon har dom sagt iaf. Men dom har sagt att jag ska ta penicelin och ipren.

Alltså körtelfeber skämtar man inte om, du ska definitivt inte dricka nån form av alkohol eller ta droger. Du har hög feber och du kommer ha det en lång tid, har du riktigt mycket otur e du sjuk i flera månader. Brukar iaf ta minst 3-4 veckor innan du tillfrisknar.
Det enda du skall göra är att dricka vatten o hålla febern nere.

Och problem med hjärtmuskeln på det? Du måste skämta alltså.
Citera
2016-05-21, 23:01
  #12
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincaid
Alltså körtelfeber skämtar man inte om, du ska definitivt inte dricka nån form av alkohol eller ta droger. Du har hög feber och du kommer ha det en lång tid, har du riktigt mycket otur e du sjuk i flera månader. Brukar iaf ta minst 3-4 veckor innan du tillfrisknar.
Det enda du skall göra är att dricka vatten o hålla febern nere.

Och problem med hjärtmuskeln på det? Du måste skämta alltså.

Men älskar ju öl
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback