Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-21, 14:04
  #1
Medlem
GenrichJagodas avatar
Jag vill köpa en fastighet hus/sommarstuga och bo där, men vill inte att det står med på merinfo mfl. (genom lantmäteriet) hur svårt är det? Behöver man en helt ny identitet eller kan man skriva Mohammed från syrien på lagfarten? Ett namn måste ju stå där tydligen.
Citera
2016-05-21, 14:13
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenrichJagoda
Jag vill köpa en fastighet hus/sommarstuga och bo där, men vill inte att det står med på merinfo mfl. (genom lantmäteriet) hur svårt är det? Behöver man en helt ny identitet eller kan man skriva Mohammed från syrien på lagfarten? Ett namn måste ju stå där tydligen.
Vill du anonymisera ditt fastighetsägande finns det så vitt jag vet bara ett sätt att göra: Starta bolag i land där inte bolagsägandet syns. Låt därefter bolaget köpa fastigheten.
Att hitta på ett fejk-namn som du är inne på, går inte.
Citera
2016-05-22, 00:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenrichJagoda
Jag vill köpa en fastighet hus/sommarstuga och bo där, men vill inte att det står med på merinfo mfl. (genom lantmäteriet) hur svårt är det? Behöver man en helt ny identitet eller kan man skriva Mohammed från syrien på lagfarten? Ett namn måste ju stå där tydligen.

Du måste ju naturligtvis köpa fastigheten i ditt namn och med ditt personnummer. Du kan ju som sagt starta ett utländskt fötwgag som äger fastigheten genom ett organisationsnummer.
Citera
2016-09-11, 13:15
  #4
Medlem
GenrichJagodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vill du anonymisera ditt fastighetsägande finns det så vitt jag vet bara ett sätt att göra: Starta bolag i land där inte bolagsägandet syns. Låt därefter bolaget köpa fastigheten.
Att hitta på ett fejk-namn som du är inne på, går inte.

i vilka länder fungerar detta och vad kan det kosta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback