Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
Av vilken orsak skulle han leda judar till "gaskammren". Enligt utsago så lede han judar till gaskammaren. Som gaskammaren räknar jag med som typ Krem III- V. Vad menar han med det?
Så föll hans ord, ja, dvs. det enda han säger sig sett är kroppar som bränns. Att de gasdes kan han ha hört av någon, och sas lagt ihop ett och ett, vilket innebär att han egentligen inte vet.
Att människor dog i lägren, och sedan kremerades, är det mig veterligen ingen som förnekar.
Inte heller betvivlar jag det minsta att Schwarzbaum miste ett stort antal familjemedlemmar
i samband med deras lägervistelse, men det innebär inte att de gasades ihjäl.
Betydligt troligare är att de dog av svält och tyfus i krigets slutskede.
Domaren skall tydligen under rättegången ha läst upp en lista över de som vid ankomst till lägret ansetts "capable of work" och de som i stället sändes till gaskammaren. Men vi vet att det inte står något om gaskammare i dessa listor, så vi har återigen att göra med ett antagande.
Det hela för tankarna till det gasvittne som under sin medverkan i
Montel Williams Show försökte få tyst på David Cole genom att hävda "I know it happened". Hans bror hade nämligen gasats, så det så.
Senare återförenades bröderna i samma TV-show, men i det avsnittet fick Cole av uppenbara skäl inte vara med. Det kunde ju blivit lite pinsamt. Det hade nämligen visat sig sig att bröderna kommit ifrån varandra och båda hade antagit att den andre gasats.
Ljög detta vittne?
Nej, men han hade fel, och av bevisläget att döma lär han knappast varit ensam om den saken.
I den för tråden aktuella BBC-länken påminner man om lagändringen som från och med 2011 års dom mot Demjanjuk innebär att åklagarsidan inte längre behöver bevisa delaktighet i massmord, dvs. det räcker om man kan visa att någon arbetat som vakt vid lägren.
Orsaken till att man inte längre har kravet på sig att bevisa massmord är såklart att det inte går.