Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-08-09, 18:35
  #61
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollip
Tycker SD tycker genuint illa om knark? Den där tanken har jag svårt med att ta in vad det skulle betyda.

Att dom flesta (svenskar) skulle tycka illa om knark kanske kan stämma. Troligen har det med att göra att dom flesta har väldigt dåliga kunskaper om droger. För att kunna göra en rationell bedömning måste du ha bra kunskaper och det har i allmänhet inte svenskar. Den gamla politiken bygger på att vi ska vara dåligt informerade och rädda och det har dom lyckats med. Grattis till oss.


SDs politik i frågan är klassisk konservatism men det betyder inte att det är en gigantisk maktkonspiration bakom. Det påstod jag inte heller att det var. Det är däremot rätt troligt att Nixons 'war on drugs' var tänkt som en avledningsmanöver men också ett sätt att kunna lagföra hippiesarna, samtidigt som han adresserade handlingskraft och lag & ordning till väljarna. Win-win för Nixon.

SD har samma mål som Nixon och det är dom tyvärr inte ensamma om som riksdagsparti i Sverige. Det fungerar inte som Nixons tanke om avledningspolitik men annars så bygger idén på samma övertro på enkelsidiga polisiära lösningar på samhällsproblem.

Vårt gamla auktoritära sätt att lösa narkotikaproblem bygger på idéer från 60- och 70-talet där bruket i sig ofta sågs som problemet och inte följdeffekterna. Kriminaliseringen har ju också gett oss nya problem utan att fixa det batongpolitiken skulle ordna.
Jag har svårt och se annat när det kommer till SD, de är jävligt emot och vill ha stramare lagar.
Vi såg ju hur bra och hjälpande de var med Petzäll, ibland när man tänker på det, så hade det nog varit bättre ge ett nackskott direkt.
Än den förnedring man istället då välvilligt delade ut till honom.

När det kommer till SD och NP, så hör man en del påstår att de jobbar med frågan i partiet.
Men sker aldrig nån ändring, så bara antar detta innebär de är fortfarande såpass konservativa att de vill öka sina åtgärder på droger.
Citera
2017-08-10, 20:13
  #62
Medlem
Clidjurs avatar
SD är inte så särskilt smarta, har aldrig varit. De borde säga att det spelar ingen roll vilken narkotikapolitik som förs eftersom narkotikaproblem är lika med blatteproblem.

Det är bara säga att kåken är redan proppfull med knarkaraber och deportera borde vara målet, inte ge gratis mat och husrum.
Citera
2017-08-16, 07:24
  #63
Medlem
Willie.Nelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clidjur
SD är inte så särskilt smarta, har aldrig varit. De borde säga att det spelar ingen roll vilken narkotikapolitik som förs eftersom narkotikaproblem är lika med blatteproblem.

Det är bara säga att kåken är redan proppfull med knarkaraber och deportera borde vara målet, inte ge gratis mat och husrum.
Fantastisk logik!
Kan inte annat än utgå från att du röstar på SD!
Citera
2018-05-06, 17:25
  #64
Medlem
lillapaddingtons avatar
Jag kommer att avstå från att rösta på SD om de inte ändrar deras narkotikapolitik innan valet.
Oftas syns bara invandrare i gäng använda och langa cannabis vilket såklart SD är emot, jag också. OM cannabis skulle säljas i statligt ägda butiker likt de i USA så skulle gängens främsta inkomster försvinna. Sen skulle jag vilja se högre straff för all typ av langing av narkotika. Varför vill SD slopa systembolagets monopol men inte införa reglerad cannabisförsäljning? Jag håller tummarna..
Citera
2018-05-06, 23:51
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Jag kommer att avstå från att rösta på SD om de inte ändrar deras narkotikapolitik innan valet.
Oftas syns bara invandrare i gäng använda och langa cannabis vilket såklart SD är emot, jag också. OM cannabis skulle säljas i statligt ägda butiker likt de i USA så skulle gängens främsta inkomster försvinna. Sen skulle jag vilja se högre straff för all typ av langing av narkotika. Varför vill SD slopa systembolagets monopol men inte införa reglerad cannabisförsäljning? Jag håller tummarna..


Tror inte detta stämmer längre.
Har för mig Jimmie Åkesson sa att han vill ha kvar systembolaget när han intervjuades av Bert Karlsson för nån vecka sen.
Citera
2018-05-07, 07:06
  #66
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Tror inte detta stämmer längre.
Har för mig Jimmie Åkesson sa att han vill ha kvar systembolaget när han intervjuades av Bert Karlsson för nån vecka sen.
Sverigedemokraterna står bakom förslaget om att tillåta gårdsförsäljning av alkohol, vilket till viss del måste anses vara att bryta systembolagets monopol, även om det vad jag förstår endast gäller vin.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...an-bli-mojligt
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback