Citat:
Att en sdan oro alls existerar visar ju tydligt varfr det vore farligt att ge Karlsson makten ver vra folkvalda.Det r mjligt att jag kanske fr fan fr det hr p jobbet, men det hr r ingen bra id. Om ngot s br personvalet strkas p partiorganisationernas bekostnad, inte tvrtom. Frslaget gr i fel riktning och jag hoppas att det inte gr igenom. Det hr r heller inte franlett av Margareta Larsson utan r en knd stndpunkt som jag vet att partiledningen str fr ven bortsett frn henne, trkigt nog.
Personligen kan jag tycka att en partiledning som kapat ett parti i s mn att de egenmktigt gjort sig till i praktiken oavsttbara despoter - stryker motioner de ogillar till sin partiinterna stmma, skippar att bjuda in ombud de ogillar, utesluter ombud de ogillar, sger rakt ut att deras beslut har fretrde ver stadgarna osv - br vara frsiktig med att gra ansprk p utvidga kretsen man styr ver. Nr man inte ens kan skta sin interndemokrati, r det fruktansvrt frckt att vilja ta makten ocks ver Sveriges folkvalda i demokratins namn.
Vad jag frstr hller man inte ens provval till att brja med inom SD? Kanske skulle det innebra mer arbetsmotiverade riksdagsledamter, om de satt p sitt mandat p uppdrag av ett antal medlemmar i ryggen som de representerar istllet fr att bara sitta p basis av att ha ledningens gunst - eller i vrsta fall att inte ha ledningens icke-gunst med den typen av personligheter det ger incitament fr.