Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-06-02, 19:41
  #25
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Skulle vilja påstå att 75% av mitt nuvarande kroppsfett ligger på just magen och bröstet.

Fortsätt gå ner i vikt bara, så kommer det rätta till sig. Just magen/bröst tycker jag är såna där ställen där man inte ser förändring, men sen när man börjar få bra form blir det som natt och dag. Du förlorar nog fett där med, men konturerna är fortfarande dolda.
Citera
2016-06-02, 19:44
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Ser resultat nu.

Problemet är att jag förlorar fett på alla ställen förutom magen och bröstet. Där ser man bara en pytteliten förändring.

Antar att jag har dragit nitlotten i genlotteriet? Hur länge tror ni att jag skulle behöva deffa för att få bort fettet kring magen och bröstet?

Det går inte att styra över var någonstans på kroppen fettet tas ifrån när man ligger på kaloriunderskott, utan det är bara att kämpa på. Håll på tills du är nöjd och ge dig inte. Har man aldrig i sitt liv varit i form så är det oftast så att man underskattar hur mycket man behöver gå ner för att få fram rutorna. När jag skulle påbörja mitt livs första deff så ansåg jag mig vara hyfsat påläst om kost och träning och min bedömning var att jag befann mig ungefär 10 kg från rutor på magen. När jag gått ner 16 kg var rutorna fortfarande inte framme. Då gav jag tyvärr upp, vilket jag ångrar nu.
Citera
2016-06-02, 20:08
  #27
Medlem
Steinarrs avatar
Får fortsätta bara antar jag
Citera
2016-06-02, 21:42
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Skulle vilja påstå att 75% av mitt nuvarande kroppsfett ligger på just magen och bröstet.

Låter lite konstigt faktiskt. Betyder att 12 av 15 kilon fett som din kropp kanske består av ligger på mage och bröst. Blir du inte framtung? För 3 kilo fördelat på armar och ben. Blir ju pinnar till ben med ca 1 kg fett på benen... =F Och inget fett i rumpan heller så den måste vara platt som en tidning.
Citera
2016-06-03, 14:38
  #29
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Låter lite konstigt faktiskt. Betyder att 12 av 15 kilon fett som din kropp kanske består av ligger på mage och bröst. Blir du inte framtung? För 3 kilo fördelat på armar och ben. Blir ju pinnar till ben med ca 1 kg fett på benen... =F Och inget fett i rumpan heller så den måste vara platt som en tidning.

Ja, 75% stämmer nog inte :P

Men en väldigt stor del är iaf på mage och bröst.
Citera
2016-06-07, 19:22
  #30
Medlem
krommees avatar
Du ska alltid ligga 500 kalorier under ditt basala behov..

Som jag, började på 77,5kg i mitten av april, har käkat kanske 900-1200 kcal per dag tills nu o väger precis under 70kg nu.


Man och över 25 år.




Jag har valt o ligga mer än 1000 kcal under mitt behov då ja både tränar 15-30 min varje dag samt promenerar minst 45min-1h


Nu är ja sjuukt sugen på en chipspåse dock!
Citera
2016-06-25, 23:10
  #31
Medlem
Du säger att du inte ser förändringar, men vad säger vågen?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback