Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-20, 20:57
  #13
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Slöseri på resurser, menar du. Det där är ingenting annat än en katt-och-råtta-lek där säljare och köpare alltid kommer att ha ett övertag. Är det inte bättre isåfall att försöka fokusera på att reducera tabut kring droger och satsa på drogrehabilitering eller annat stöd istället för att kasta pengarna i sjön?

Det är som att säga att det är slöseri med resurser att hitta pedofiler? Eller slöseri med resurser att lägga pengar på patrullerande poliser? Allt blir ett slöseri med resurser. Som sagt, man bör givetvis behandla missbruk som en sjukdom och vårdinrättningar borde finnas för dessa. Men man ska aldrig släppa på kriget mot svinen som utnyttjar svagsinta människor genom att sälja narkotika till dem.
2016-05-20, 21:03
  #14
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Att en svensk som med stor sannolikhet är äldre än 12 och yngre än 90 år gammal säger så år 2016 är häpnadsväckande. Ta dina barn och flytta till Kina, Ryssland, Turkiet eller Saudiarabien är mitt förslag, det du argumenterar för finns ju redan där...

"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say,"

Som sagt det beror på vem som rycker i trådarna där uppe. Är det någon galen dårfink till fascist eller kommunist eller om det är en försynt miljöpartist som vill allas väl? Inser du inte det? Makt korrumperar sägs det, men återigen det är så många faktorer som ska spela in. Sverige är varken USA eller Ryssland.
2016-05-20, 21:05
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Det är som att säga att det är slöseri med resurser att hitta pedofiler? Eller slöseri med resurser att lägga pengar på patrullerande poliser? Allt blir ett slöseri med resurser. Som sagt, man bör givetvis behandla missbruk som en sjukdom och vårdinrättningar borde finnas för dessa. Men man ska aldrig släppa på kriget mot svinen som utnyttjar svagsinta människor genom att sälja narkotika till dem.
Det är slöseri att hitta pedofiler. Att hitta pedofiler som begår brott är en annan sak, men det du säger, att "alla borde övervakas, om de inte har något att dölja så behöver de inte vara rädda", är exakt som att säga att du och alla andra borde genomgå en psykiatrisk undersökning för att "hitta pedofiler" som du sa. Är du inte pedofil så har du ingenting emot det antar jag?
2016-05-20, 21:06
  #16
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Det är slöseri att hitta pedofiler. Att hitta pedofiler som begår brott är en annan sak, men det du säger, att "alla borde övervakas, om de inte har något att dölja så behöver de inte vara rädda", är exakt som att säga att du och alla andra borde genomgå en psykiatrisk undersökning för att "hitta pedofiler" som du sa. Är du inte pedofil så har du ingenting emot det antar jag?

Ingen dum idé, jag tror många skulle må bra av en psykologisk undersökning av den mentala hälsan.
2016-05-20, 21:11
  #17
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Det är slöseri att hitta pedofiler. Att hitta pedofiler som begår brott är en annan sak, men det du säger, att "alla borde övervakas, om de inte har något att dölja så behöver de inte vara rädda", är exakt som att säga att du och alla andra borde genomgå en psykiatrisk undersökning för att "hitta pedofiler" som du sa. Är du inte pedofil så har du ingenting emot det antar jag?

Som sagt gränsen går, där vi samhället, sätter den. Liksom såsom vi godkänner narkotika såsom alkohol, så länge det finns en majoritet för det. Och jag vet inte om det är nödvändigt, men jag tror det kommer bli det ändå när jag pratar med människor med liknande åsikter som du: "bara för att det finns ett dåligt ting godkänt, så behöver inte det ursäkta ytterligare ett."
2016-05-20, 21:16
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Ingen dum idé, jag tror många skulle må bra av en psykologisk undersökning av den mentala hälsan.
Jag hade fel, Kina eller Saudiarabien passar inte dig, de är alldeles för liberala för din smak...

Totalövervakning går inte att jämföra med att undersöka hela befolkningen för hitta pedofiler, det är att jämställa med att undersöka hela befolkningen för att hitta allt som anses avvikande. Säker på att du inte har något att dölja? Det där första du tänkte på nu... Vill du bli straffad för det? Berätta gärna vad det första du tänkte på var, eftersom du inte har något att dölja menar jag...
2016-05-20, 21:20
  #19
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Jag hade fel, Kina eller Saudiarabien passar inte dig, de är alldeles för liberala för din smak...

Totalövervakning går inte att jämföra med att undersöka hela befolkningen för hitta pedofiler, det är att jämställa med att undersöka hela befolkningen för att hitta allt som anses avvikande. Säker på att du inte har något att dölja? Det där första du tänkte på nu... Vill du bli straffad för det? Berätta gärna vad det första du tänkte på var, eftersom du inte har något att dölja menar jag...

Va?
2016-05-20, 23:25
  #20
Medlem
Unanswereds avatar
Det finns hur många som helst som uttnyttjar apoteket för att kunna knarka sönder sig på de flesta substanser, inte speciellt svårt att få intyg så du kan köpa ut mer och mer benzo till exempel.
Satsa du på att stänga ner apoteket och systembolaget först, det är större chans att lyckas med det än att stoppa en svart marknad där det alltid kommer finnas entrepenörer och köpare.
Vill du verkligen minska antalet knarkare tycker jag att du borde läsa lite om portugal
2016-05-21, 13:52
  #21
Medlem
Urban.Hjarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Ingen dum idé, jag tror många skulle må bra av en psykologisk undersökning av den mentala hälsan.

Vissa skulle nog må bra av en sådan undersökning, men inte du.
2016-05-21, 13:53
  #22
Medlem
BigFatCones avatar
Tråden som ligger till grund för diskussionsunderlaget har åkt i Papperskorgen. Således finns det inget behov av den här tråden längre.

Lås på.

Mvh,
Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback