Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-20, 17:29
  #1
Medlem
Wildsomes avatar
I höst kommer jag flytta till Marseille och bo där ett par månader. När jag först läste på om staden verkade det vara en riktigt vacker hamnstad, där jag föreställde mig att jag skulle kunna cruisa mellan olika små pittoreska byar längs den franska rivieran och äntligen ta mitt avancerade dykcert.

När jag läser mer om det verkar dock allt fler ha en uppfattning om att det är en ganska obehaglig stad att vistas i, med mycket kriminalitet. Hur synligt är detta när man är där? Hur har ni som varit i Marseille upplevt det?
Citera
2016-05-20, 19:35
  #2
Medlem
Kilimans avatar
Vart en del i marseille och inte märkt sådant direkt,är väl som vanligt, vissa områden ska man verkligen inte röra sig inom! men om det är mysiga pittoreska byar du letar efter så givetvis längs kusten men framförallt norr om marsielle, dvs. norra delar av provance tycker jag!
Citera
2016-05-24, 17:55
  #3
Medlem
smutsig. storstad. mkt trafik. men fransyskor är alltid söta och rar
Citera
2016-06-30, 11:40
  #4
Medlem
Savoys avatar
I Marseille nu, inte hotfullt eller farligt men däremot allmänt skitigt och sluskigt som det alltid varit. Om du kan pendla och har råd så välj Cassis på kusten, annars Aix-en-Provence inåt landet. Tar väl en halvtimme med buss eller tåg från båda orterna.
Citera
2016-07-11, 15:08
  #5
Medlem
-lynx-s avatar
som nämnts tidigare är marseille smutsigt, stökigt och lätt kaotiskt. men jag gillar det! träffat kul folk och haft riktigt många blöta kvällar där så om du är sugen på att stöka runt passar de nog alldeles perfekt. annars skulle jag nog rekomendera småbyarna runt omkring, finns gott om vackra ställen i närheten så hyr en bil och dra runt! enjoy!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2722798

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback