Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-05-22, 16:29
  #25
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Antingen är du dum eller så försöker du göra dig löjlig på min bekostnad vilket är en ful debatteknik, särskilt för någon som representerar forumet.

Förklara istället vad MSB skulle tjäna på att berätta sanningen OM en annan makt bevisligen skulle fällt en mast, stängt ner vårt luftrum och samtidigt sänkt det största tågbokningssystemet i riket.

Masten som "rostade" har för övrigt fortfarande förundersökning för sabotage enligt åklagaren.
Det fall jag tog upp var orgoniten, som hittades vid en mast i Gävle-området. Googla orgonit och du kommer att hitta en riktig folkehatts-shop som säljer orgoniter, och t o m rekommenderar folk att placera ut dem vid foten av mobilmaster. Eftersom föremålet upptäcktes av en eller ett par personer, polisens bombgrupp hämtade den, och den senare har analyserats av ytterligare andra personer, så är det rätt många personer som varit inblandade. Att en myndighet som MSB för det första skulle hitta på det där med orgoniten och sedan få alla inblandade att ljuga - det ser jag som helt uteslutet.

Du nämner masten som fälldes, och där är jag ense med dig i så motto, att det är oklart vem som saboterat den. Däremot ser jag - till skillnad från dig - en klar anledning för en o annan myndighet att gå ut rätt hårt; ju större hot mot Sverige, och ju oroligare befolkning, desto enklare för en o annan myndighet att äska högre anslag.

Jag försöker verkligen inte göra mig lustig på någon annans bekostnad. När en moderator representerar forumet skriver han/hon i fetstil och undertecknar med "/Moderator" eller liknande. I övrigt representerar en moderator bara sig själv.
Citera
2016-05-24, 07:02
  #26
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det fall jag tog upp var orgoniten, som hittades vid en mast i Gävle-området. Googla orgonit och du kommer att hitta en riktig folkehatts-shop som säljer orgoniter, och t o m rekommenderar folk att placera ut dem vid foten av mobilmaster. Eftersom föremålet upptäcktes av en eller ett par personer, polisens bombgrupp hämtade den, och den senare har analyserats av ytterligare andra personer, så är det rätt många personer som varit inblandade. Att en myndighet som MSB för det första skulle hitta på det där med orgoniten och sedan få alla inblandade att ljuga - det ser jag som helt uteslutet.

Du nämner masten som fälldes, och där är jag ense med dig i så motto, att det är oklart vem som saboterat den. Däremot ser jag - till skillnad från dig - en klar anledning för en o annan myndighet att gå ut rätt hårt; ju större hot mot Sverige, och ju oroligare befolkning, desto enklare för en o annan myndighet att äska högre anslag.

Jag försöker verkligen inte göra mig lustig på någon annans bekostnad. När en moderator representerar forumet skriver han/hon i fetstil och undertecknar med "/Moderator" eller liknande. I övrigt representerar en moderator bara sig själv.

Precis. Det är du som tagit upp hippie-shittet. Det var inte ens en stor sak när polisen började undersöka det, utan något som media förstorade upp.

Du vet jack shit om säkerhetsarbete märker jag. Ingen med vett erkänner svagheter förrän luckorna är tilltäppta.
Citera
2016-05-28, 17:24
  #27
Medlem
Då var det dags igen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22901811.ab

"Flygtrafiken drabbades av nya problem på lördagseftermiddagen"

Man blir ju onekligen väldigt fundersam....
Citera
2016-05-28, 20:09
  #28
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saaatan
Då var det dags igen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22901811.ab

"Flygtrafiken drabbades av nya problem på lördagseftermiddagen"

Man blir ju onekligen väldigt fundersam....
Kasst system är det i vart fall om saker händer som de inte riktigt har koll över. Och är det kasst så kan det balla ur både pga sabotage såväl som olyckliga omständigheter.
Citera
2016-05-28, 21:01
  #29
Avstängd
Jag jobbar själv inom försvaret, och det där med hybridkrigföring är ett jävligt luddigt begrepp.

Kan någon förklara det för mig så kommer jag att vidarebefordra det till samtliga chefer för försarsgrenarna!

Jag låter fånig, men så gör begreppet "hybridkrigsföring" ochså.

Citat:
Ursprungligen postat av Inbyggd
En professor varnar för att en icke namngiven stormakt stresstestar totalförsvaret.
Det kan vara telemasterna som saboterats, luftrum som måste stängas.
Vad tror ni?

Spionprofessorn: Det här kan vara hybridkrigföring
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22850423.ab
__________________
Senast redigerad av Matro 2016-05-28 kl. 21:06.
Citera
2016-05-29, 13:21
  #30
Medlem
Åter störningar i vår digitala infrastruktur.

"Bankkunder drabbade av korthaveri"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22905166.ab

Skulle inte förvåna mig om dessa företag och myndigheter har outsourcat nät och server-drift till samma leverantör. Finns några stora som många myndigheter och stora företag använder.

Ex: på vad som kan hända. I nedanfall var det inget sabbotage, men visar ändå på sårbarheten:

*http://computersweden.idg.se/2.2683/...brand-hos-evry
Citera
2016-05-30, 11:19
  #31
Medlem
Rautavaaras avatar
Här

Dagsnyheter på engelska om hybridkrigföring. Tittade på det nyss för att lära mej lite mer.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback