Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2022-12-06, 22:02
  #97
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Sa aldrig att den skulle göra western populär igen, sa att det inte skulle förvåna mig om gjorde en remake eller "omtolkning " av den filmen.

Du skrev remake på GBU, och även Dirty Harry.

Jag skrev då att Eastwood är alltför viktig för dessa filmer för att det skulle funka.
Citera
2022-12-06, 22:04
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Du skrev remake på GBU, och även Dirty Harry.

Jag skrev då att Eastwood är alltför viktig för dessa filmer för att det skulle funka.

Ja det får du tycka men det har ju inte stoppat filmindustrin tidigare ändå.

Håller med om att vissa karaktärer är "heliga " och är oersättliga. Men girighet går över förstånd.

Som sagt se bara på James Bond Sean Connery var ju för många oersättlig men har ju ersatts.

Även om det är "enklare" och vanligare att "byta ut" karaktären mot en " modernare " variant så rider man ju på märket. Men tiden läker alla sår. Ge det 20-30 år till så är nästa generation redo får en ny dirty Harry kanske tidigare än så

Die hard och John mc clane är ju förknippat med bruce Willis men stoppar ju inte Hollywood att göra en "remake /uppföljare " ändå ( troligtvis utan bruce möjligtvis en cameo då han gått i pension )

https://www.imdb.com/title/tt5117432/
__________________
Senast redigerad av americandadfan 2022-12-06 kl. 22:11.
Citera
2022-12-06, 22:51
  #99
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
https://www.looper.com/51901/everyth...dnt-know-made/

Lista på en massa kommande uppföljare men inte trodde var möjligt

Det var inte många i den listan som kändes som jag vill se. Nobody 2 och Equlizer 3 var väl två iallafall som kan bli ok.
Citera
2022-12-06, 23:23
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det var inte många i den listan som kändes som jag vill se. Nobody 2 och Equlizer 3 var väl två iallafall som kan bli ok.

Nej kan inte se hur populära sister act 3 ,now u see me 3 ,mallrats 2 och legally blonde 3 kommer bli för att nämna några i listan. Majoriteten av de som är i listan är ju helt klart onödiga.

Seriöst varför behövs det en labyrinth 2 när Bowie är död!?
Citera
2022-12-07, 06:01
  #101
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Nej kan inte se hur populära sister act 3 ,now u see me 3 ,mallrats 2 och legally blonde 3 kommer bli för att nämna några i listan. Majoriteten av de som är i listan är ju helt klart onödiga.

Seriöst varför behövs det en labyrinth 2 när Bowie är död!?

Har inte sett Labyrinth 1 så kan inte uttala mig.
Hörde att det skulle bli en uppföljare på The Holiday också. Alla tidigare skådisar var färdiga och kontrakten påskrivna.

Är inget superfan av ettan även om många tycks gilla den. Vet inte om det behövs en uppföljare heller men givetvis finns det pengar att tjäna.
Citera
2022-12-07, 11:58
  #102
Medlem
Dorniers avatar
Om man nu tror att det blir en remake på GBU så kan man tänka sig att Tarantino kunde göra en ny sådan, där han snor musiken och vissa andra grejer men att det blir en annan film ändå, det behöver inte ens vara en western. Det skulle inte vara helt otänkbart.
Citera
2022-12-08, 13:02
  #103
Medlem
Konstigt att ingen har gjort en nyinspelning/remake av Sällskapsresan. Det kanske är Lasse Åberg som säger nej till det...
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback