Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-19, 14:55
  #1
Medlem
ArkadSs avatar
De som instagrammar och lägger upp en perfekt top-notch bild med hashtaggar som "gulleplutt" och "5dagarkvar", "ilovemybeard" osv, vad är poängen med detta?

Helt funktionslöst, tanken var tydligen att man skulle kunna söka fram inlägg av liknande karaktär med hjälp av detta. Men alla har ju ngn mainstream på att hitta på sitt eget intetsägande uttryck, som de dessutom lägger in i sammanhanget att de lever ett perfekt barbieliv. Oftast tjejer.

Är det fjortisåren som de ännu inte vuxit ur?
Sjukligt bekräftelsebehov?
Social intern tävling (jag begriper mig inte på detta, söker efter en förklaring!)?
Citera
2016-05-19, 15:14
  #2
Medlem
SameOldStorys avatar
Sjukligt bekräftelsebehov. Allt för att få mer likes.
Citera
2016-05-19, 15:42
  #3
Medlem
ihelps avatar
Ser inget fel med hashtags som används rätt. På twitter till exempel.
Citera
2016-05-19, 16:17
  #4
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Sjukligt bekräftelsebehov. Allt för att få mer likes.

Visst, men varför göra det via ngt som är helt poänglöst? Istället för att tex lägga ut fler bilder?
Citera
2016-05-19, 16:18
  #5
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Ser inget fel med hashtags som används rätt. På twitter till exempel.

Det är dock mycket ovanligt att de används rätt. Snarare i stil med det jag skrev ovan.
Citera
2016-05-19, 16:24
  #6
Medlem
xposures avatar
Folk söker bekräftelse.
Det är sjukt löjligt i mitt tycke, men sen så är jag ju såpass gammal så jag förstår inte poängen enligt de som jag ifrågasatt.
Citera
2016-05-19, 17:07
  #7
Medlem
dwgs avatar
Sjuk är att det görs för varje ord, tex idag ska jag baka med morsan sen drick starksprit med Hasse.

Har aldrig hashtagas och tänker aldrig göra de, så ni får läsa med hashtags i meningen
Citera
2016-05-19, 17:33
  #8
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Folk söker bekräftelse.
Det är sjukt löjligt i mitt tycke, men sen så är jag ju såpass gammal så jag förstår inte poängen enligt de som jag ifrågasatt.

Jag är ung, men förstår inte poängen jag heller...
Citera
2016-05-19, 17:35
  #9
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Sjuk är att det görs för varje ord, tex idag ska jag baka med morsan sen drick starksprit med Hasse.

Har aldrig hashtagas och tänker aldrig göra de, så ni får läsa med hashtags i meningen

Haha det där är det värsta jag vet Blir nästan arg eftersom det är så töntigt.

Antar att det är fjortis-mentaliteten som ännu sitter kvar hos folk i 25-35 års åldern.
Citera
2016-05-19, 20:17
  #10
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArkadS
Visst, men varför göra det via ngt som är helt poänglöst? Istället för att tex lägga ut fler bilder?

Jag håller med dig, tycker det är rätt patetiskt. Det är en sak om Lisa, 14, använder hashtags men jag har en kollega som jag följer på Instagram. Hon är över 50 och beter sig som 20 och där är det minst fem olika hashtags efter varje inlägg.
Citera
2016-05-20, 00:15
  #11
Medlem
TexasSwedes avatar
Jag använder hashtags på Twitter (och Instagram) i stort sett enbart för att tagga specifika saker, så att folk ska kunna hitta mina bilder/texter.

Exempelvis på en bil från Grand Canyon så är #vacation #arizona #grandcanyon vettiga.
Men jag får allergiska utslag av sådant som TS nämner.

Ibland använder jag det ironiskt, när jag la ut en tweet riktad till Samsung (rörande vår tvättmaskin som gått sönder och det var strul med servicen) så la jag in #wft #pissedoffwife #expectangrycall som ett extra förstärkning. Tycker det kan vara motiverat ibland. :-)
Citera
2016-05-20, 10:22
  #12
Medlem
Det finns en hashtag som heter #likeforlike, vilken jag ofta ser hos individer som hashtaggar för mycket, så det är uppenbarligen en "all uppmärksamhet är av godo"-mentalitet som ligger bakom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback