Flashback bygger pepparkakshus!
2016-05-19, 14:42
Medlem
Hejsan,

Sitter på en gammal enkärnig PC med 1gb RAM (AMD Athlon 64 3700+) och kör Windows 7 32bit och söker ett antivirus/brandvägg som är lättvikt så det inte käkar upp ALL processorkraft och RAM.
Men jag vet inte vilket jag ska välja då det finns en hel uppsjö av olika program..

Har nu kört nyaste versionen av Eset Smart Security men något säger mig att det finns bättre alternativ där ute?

Så mottar gärna tips på vad jag ska sattsa på för program!

Tack på förhand!
Citera
2016-05-19, 14:59
Medlem
Truffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Hejsan,

Sitter på en gammal enkärnig PC med 1gb RAM (AMD Athlon 64 3700+) och kör Windows 7 32bit och söker ett antivirus/brandvägg som är lättvikt så det inte käkar upp ALL processorkraft och RAM.
Men jag vet inte vilket jag ska välja då det finns en hel uppsjö av olika program..

Har nu kört nyaste versionen av Eset Smart Security men något säger mig att det finns bättre alternativ där ute?

Tack på förhand!

Avast är helt okej program !!
Jag har använt Avast nu dom 2-3 senaste åren & min åsikt är att de funkar perfekt !
Iaf för mig
Citera
2016-05-19, 15:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
(FB) Den STORA brandvägg/antivirus/antispyware tråden // Mod
Citera
2016-05-19, 15:57
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Hejsan,

Tack på förhand!

Kan du inte använda den inbyggda Bv`n? Har du en router så räcker det med den då en Bv inte är lika viktigt numera som ett bra Av. Framför allt inte om man alltså har en router som är rätt inställd.

Panda free är oerhört lätt på datorn, antagligen det lättaste, samt dugligt - https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Citera
2016-05-19, 18:07
Medlem
Tack för svaren!
Citat:
Ursprungligen postat av Truff
Avast är helt okej program !!
Jag har använt Avast nu dom 2-3 senaste åren & min åsikt är att de funkar perfekt !
Iaf för mig
Hur är Avast rent resursmässigt? Är det tungt på datorn eller är det lätt?

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kan du inte använda den inbyggda Bv`n? Har du en router så räcker det med den då en Bv inte är lika viktigt numera som ett bra Av. Framför allt inte om man alltså har en router som är rätt inställd.

Panda free är oerhört lätt på datorn, antagligen det lättaste, samt dugligt - https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Det vart så att jag installerade Eset NOD32 fast inte Smart Security utan enbart antivirusprogrammet.
Japp använder en router med brandvägg samt kör nu Windows inbyggda branvägg också.

Är Eset NOD32 bra nuförtiden ?
Eller finns det andra program som är bättre lämpade för mig som inte har världens nyaste dator för tillfället. hehe.
Är Panda free tex. bättre ?
Senast redigerad av Lee Sterling 2016-05-19 kl. 18:10.
Citera
2016-05-19, 18:35
Medlem
1FFs avatar
Om du har en router med Bv så klarar du dig utan den inbyggda Windows Bv`n men vad du istället behöver är ett Av med Hips/process skydd. Det tar helt och hållet hand om säkerheten på datorn.

Klicka på länken du fick tidigare så ser du Pandas kvaliteter. Eset Nod utan smart delen är helt säkert sämre än Panda. Panda körs nästan helt i molnet så du märker knappt av dess närvaro resursmässigt. Jag kunde inte hitta något välansett test på enbart Nod. Men det finns tester att tillgå på nätet. Googla.

Jag tror att det här går att köra på datorn - http://www.toolwiz.com/lead/toolwiz_time_freeze/. Istället för ett Av?? Mer info om programmet - http://www.softpedia.com/get/Tweak/S...wiz-Care.shtml. Ladda INTE ner det ifrån Softpedia!
Citera
2016-05-19, 19:04
Medlem
FetDudes avatar
Avast eller AVG?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in