Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-10-27, 21:47
  #25
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Fy fan vilket skit, Seth Rogen som någon skrev innan har verkligen blivit dålig på sistone. Filmerna som kom för 10 år sen va åtminstone lite finess men sista tre-fyra åren har samtliga hans filmer fallit platt.

Egentligen håller jag med, men "this is the end" är ju jävligt kul.

Bara introt till Sausage party fick mig att spy en skvätt. Kollade några minuter sen snabbspolade jag 30 min. Fortfarande samma stuk så jag stängde av och gjorde något roligare, typ diskade.
Inte ofta man blir så besviken på en film.
Citera
2016-10-27, 21:55
  #26
Medlem
Samizdats avatar
Det bästa med filmen var ju helt klart "Gum"/Stephen Hawking.
Citera
2016-10-27, 22:06
  #27
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av findata
Egentligen håller jag med, men "this is the end" är ju jävligt kul.

Bara introt till Sausage party fick mig att spy en skvätt. Kollade några minuter sen snabbspolade jag 30 min. Fortfarande samma stuk så jag stängde av och gjorde något roligare, typ diskade.
Inte ofta man blir så besviken på en film.

Det kan jag i och för sig hålla med om, den var OK men sen har vi ett släptåg av skit.

Bad Neighbours 1 & 2 och The Night Before
Citera
2016-10-30, 03:46
  #28
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Det roliga med allt spoilades ju i trailern. Att de kommer ut i det fria och blir uppätna. Var ju typ det enda roliga. Stör mig på att Seth Rogen måste ha med weed i varenda film, har inget emot weed men det blir tröttsamt med samma "skämt" hela tiden.

Det spårade slutet var bara spårat och inte särskilt roligt.
Citera
2016-11-18, 14:56
  #29
Medlem
Bonnatorps avatar
Sedd som ren underhållningsfilm så var den väl okej, men inte så mycket mer.
Samma Stuk som Seth Rogans filmer tenderar att vara, och kanske t.o.m. lite bättre. Känner att det är lite svårt att bedöma just för att den är animerad.

Om man istället betraktar den som ett samhällskritiskt verk så slår den gång på gång huvudet på spiken, och ur den synvinkeln så var filmen riktigt bra!
Det var en ständig ström av klockrena liknelser och efter halva filmen så var jag nästan för upptagen av att tänka på vilka samhällsinslag som varje scen kunde tänkas representera istället för att... typ fnittra åt skämten?
Om jag någonsin får filmanalys av valfri film som uppgift i något gymnasiearbete eller liknande så kommer jag helt klart att välja denna.

Om jag skulle säga att den är barnvänlig?
Aldrig i helvete! Är antagligen den minst barnvänliga animerade film jag någonsin sett.
Nu kanske det är min lite kristna uppväxt som naggar i bakhuvudet, men att det skulle knullas och snuskas exakt hela tiden och att nästan all fokus i princip låg kring det kändes lite för mycket.

Dock, och inte ett litet sådant dock heller, så tror jag inte att filmens sensmoral hade blivit lika tydlig om de inte hade snuskat i tid och otid heller.
Det känns ändå som ett ganska bra medel för att visa vilken destruktiv inverkan moraliska dogmer kan ha på individens självkänsla. Särskilt med påtryckt religion inblandad.

Dessutom kände jag igen mig själv otroligt mycket i knarkaren som skulle testa badsalt för första gången.
Tror aldrig jag skrattat så mycket i hela mitt liv som när han drog fram en how-to-do-lista
Citera
2016-11-18, 15:19
  #30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp

Om jag skulle säga att den är barnvänlig?
Well. Det är ju R-rated vilket är ett ganska tydligt tecken på att den inte är barnvänlig.
Citera
2016-11-18, 15:27
  #31
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Well. Det är ju R-rated vilket är ett ganska tydligt tecken på att den inte är barnvänlig.
Tänkte mer på att åldersgränsen i Sverige är satt till 11 år, vilket i praktiken innebär 7 år i vuxet sällskap.

Visst har filmen ett oerhört bra budskap (vikten av källkritik av sina egna åsikter och föreställningar, typ...) som jag önskar var lite mer obligatoriskt för alla att lära sig, men jag tvivlar på att ens många högstadie/gymnasieungdomar tar åt sig det budskapet istället för att sitta och säga "höhö kolla, maten knullar" eller nå skit.

Fast det kanske bara är jag som är cynisk.
Citera
2016-11-18, 15:32
  #32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Tänkte mer på att åldersgränsen i Sverige är satt till 11 år, vilket i praktiken innebär 7 år i vuxet sällskap.

Visst har filmen ett oerhört bra budskap (vikten av källkritik av sina egna åsikter och föreställningar, typ...) som jag önskar var lite mer obligatoriskt för alla att lära sig, men jag tvivlar på att ens många högstadie/gymnasieungdomar tar åt sig det budskapet istället för att sitta och säga "höhö kolla, maten knullar" eller nå skit.

Fast det kanske bara är jag som är cynisk.
Finns inte en chans i hela helvete att en elvaåring förstår den filmen.

Hade jag sett den i gymnasieåldern så hade den funkat med i högstadiet hade jag nog bara som du säger höhö:at.
Citera
2018-03-16, 20:48
  #33
Medlem
area50s avatar
Slutet när alla började ha en stor bög-orgie sabbade verkligen all charm som filmen hade lite utav i början...
Att bara skita på en hyfsat rolig premiss var verkligen lågbotten märke
Citera
2018-03-17, 03:09
  #34
Medlem
Seth Rogan är aldrig kul. Problemet är att han försöker vara rolig istället för att vara det.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback