Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-19, 11:19
  #1
Medlem
Så har märkt att jag reagerar på havre på senaste tiden, svettningar och andra irriterande symptomer.
Jag använder det i min smoothie på kvällen som består av just havre, jordnötssmör, rismjölk, honung och banan.

Havret är så himla gött för det ger tjockare konsistens, långsamma kollisar och tar väldigt lite plats.

Vad kan jag ersätta havren med?

Funderat på malto, men det är så fattigt, inge näring osv..
Citera
2016-05-19, 12:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverringar
Så har märkt att jag reagerar på havre på senaste tiden, svettningar och andra irriterande symptomer.
Jag använder det i min smoothie på kvällen som består av just havre, jordnötssmör, rismjölk, honung och banan.

Havret är så himla gött för det ger tjockare konsistens, långsamma kollisar och tar väldigt lite plats.

Vad kan jag ersätta havren med?

Funderat på malto, men det är så fattigt, inge näring osv..

Kanske boveteflingor?
Citera
2016-05-19, 12:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverringar
Så har märkt att jag reagerar på havre på senaste tiden, svettningar och andra irriterande symptomer.
Jag använder det i min smoothie på kvällen som består av just havre, jordnötssmör, rismjölk, honung och banan.

Havret är så himla gött för det ger tjockare konsistens, långsamma kollisar och tar väldigt lite plats.

Vad kan jag ersätta havren med?

Funderat på malto, men det är så fattigt, inge näring osv..


Jag har precis bytt ut min havre som jag hade i morgonshaken. Det blev mot kokosflingor
Citera
2016-05-19, 13:18
  #4
Medlem
Fenjal888s avatar
Kan gluten vara boven? I så fall finns glutenfri havre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback