Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-19, 11:12
  #1
Medlem
Hur började det här fenomenet egentligen?

P Diddy brukar sitta längst fram på varenda modevisning i sina pälsjackor.

Kanye West känner sig rasifierad för att han inte får jobba som designer hos franska modehus.

John Legend var gästdomare hos Project Runway.

De flesta manliga kändisar som går på modevisningar är bara där för att spana in modellerna (DiCaprio, t.ex.). Men ovan nämnda män är alltså djupt intresserade av kvinnligt mode, utformning, tygval, färger och allt annat som hör till. De vet förmodligen ingenting om overlocks, vilka fållsömmar som passar till vilka tyger eller ens vad olika sömmar kallas, hur man behandlar tyg innan man skär i det, eller mönsterkonstruktion.

Hur kommer det sig då att så många modeveteraner tillåter dessa män, som varken kan skapa eller bära deras kläder, att delta och komma med kritik? Och varför är männen själva insnöade på detta? Är det den nya statushobbyn, nu när att gå runt med vulgära gulsmycken och prata som om de aldrig har lärt sig ordentlig engelska äntligen börjar gå ur tiden?
Citera
2016-05-19, 11:27
  #2
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Bra PR för bägge parter, antar jag.
Citera
2016-05-19, 13:10
  #3
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur började det här fenomenet egentligen?

P Diddy brukar sitta längst fram på varenda modevisning i sina pälsjackor.

Kanye West känner sig rasifierad för att han inte får jobba som designer hos franska modehus.

John Legend var gästdomare hos Project Runway.

De flesta manliga kändisar som går på modevisningar är bara där för att spana in modellerna (DiCaprio, t.ex.). Men ovan nämnda män är alltså djupt intresserade av kvinnligt mode, utformning, tygval, färger och allt annat som hör till. De vet förmodligen ingenting om overlocks, vilka fållsömmar som passar till vilka tyger eller ens vad olika sömmar kallas, hur man behandlar tyg innan man skär i det, eller mönsterkonstruktion.

Hur kommer det sig då att så många modeveteraner tillåter dessa män, som varken kan skapa eller bära deras kläder, att delta och komma med kritik? Och varför är männen själva insnöade på detta? Är det den nya statushobbyn, nu när att gå runt med vulgära gulsmycken och prata som om de aldrig har lärt sig ordentlig engelska äntligen börjar gå ur tiden?

Har inget svar
Det finns väl manliga modeller och mode oxå?
Citera
2016-05-19, 15:21
  #4
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Och varför är männen själva insnöade på detta? Är det den nya statushobbyn
Ja. De gör det av samma skäl som gör att de också frekventerar konstvernissager.
Citera
2016-05-25, 09:42
  #5
Medlem
19As avatar
Många av dem har egna klädmärken så det är väl därför de är där, för att hålla koll på gamet.
Citera
2016-05-31, 10:33
  #6
Medlem
mrsearlgrays avatar
Måste bara säga att Kanye Wests kläder är skitfula och dom "riktiga" designerna för stora modehus tycker desamma och säger att det inte ens borde räknas som mode!
Citera
2016-05-31, 12:29
  #7
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsearlgray
Måste bara säga att Kanye Wests kläder är skitfula och dom "riktiga" designerna för stora modehus tycker desamma och säger att det inte ens borde räknas som mode!
http://assets.vogue.com/photos/55fb3...g-2016-011.jpg
Jag håller med dig. Håller mig nog till Brooks Brothers.

Edit: Tänker bara på Jawor, "sandfolket" i Star Wars.
Citera
2016-05-31, 12:32
  #8
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Ja. De gör det av samma skäl som gör att de också frekventerar konstvernissager.

Samma skäl som gör att dessa ofta frekventerar gayaktiviteter.
Citera
2016-06-21, 19:34
  #9
Medlem
mrsearlgrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
http://assets.vogue.com/photos/55fb3...g-2016-011.jpg
Jag håller med dig. Håller mig nog till Brooks Brothers.

Edit: Tänker bara på Jawor, "sandfolket" i Star Wars.

Haha ja verkligen! tänkte inte på att de nästan är snarlikt sandfolket

Tycker att hans sätt att försöka uppmärksamma rasism i kollektionen var oehört fantasilöst och kunde ha uttryckts på mycket bättre sätt och kreativt
Citera
2016-06-21, 23:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
http://assets.vogue.com/photos/55fb3...g-2016-011.jpg
Jag håller med dig. Håller mig nog till Brooks Brothers.

Edit: Tänker bara på Jawor, "sandfolket" i Star Wars.

Den där stackars modellen ser ut att skämmas över att ha på sig Kanyes trasor. Det påminner lite om en skådis som i brist på riktiga filmjobb nödgas delta i porrfilmer.
Citera
2016-06-21, 23:26
  #11
Medlem
CH4OSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsearlgray
Haha ja verkligen! tänkte inte på att de nästan är snarlikt sandfolket

Tycker att hans sätt att försöka uppmärksamma rasism i kollektionen var oehört fantasilöst och kunde ha uttryckts på mycket bättre sätt och kreativt
Obie won på tattoin i början av 4an hahha
Citera
2016-06-22, 17:20
  #12
Medlem
honungsflickans avatar
Därför att i den svarta manliga kulturen i USA så är intresse för mode och grooming inte något fult eller "omanligt". En annan stor grej hos manliga african-americans, som jag gärna skulle se hos den svenska tubsocksklädda mannen, är att manikyr och pedikyr.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback